Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som studerer/har studert biologi her?


Artemis

Recommended Posts

Jeg sitter og funderer på hva jeg skal gjøre neste år. Har tidligere tenkt at jeg skal jobbe et år, evt. studere litt fag på uib, men nå lurer jeg på om jeg ikke bare skal begynne rett på et studium. Hvis jeg tar et 5 årig studium er jeg jo ferdig når jeg er 24 ;) Enda ung med andre ord! ;) Ser på biologistudier ved NTNU, og lurte derfor på om det var noen her som studerer/har studert biologi og har lyst til å dele sine erfaringer? :) Tenkte litt på emnekombinasjonen "Økologi, etologi og evolusjonsbiologi" som bachelor... Har alle fagene jeg trenger også, så det passer bra!

Hjelp! Jeg er i ferd med å bli voksen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt litt på å studere der, yndlingsfaget mitt er biologi, og jeg har gjort noen oppgaver om etologi. Det er veldig interresant.

Hva er snittet for å komme inn der, og hvilke jobber kan man ha etter man er ferdig utdannet? Det er liksom ikke vits å lage en tråd om dette. Håper det er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, når/hvis jeg studerer biologi vil jeg prøve å ta ting som er mulig å bruke, og ikke få et altfor snevert felt. Har hørt at det sannsynligvis vil bli bruk for flere biologer om noen år, med tanke på naturressurser osv. Får tenke videre, men det nærmer seg jo faktisk tiden for å bestemme seg. ;) Har fryktelig lyst til å studere i Trondhjem i hvert fall. Hører mye positivt om studiene og miljøet der oppe, i tillegg til at jeg kjenner en del studenter der(ikke minst mine to brødre :)) Og så har de jo startet NTNUI roing der nå(hvor jeg kjenner 3/5 av styret), hehe :P Perfekt for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante er marinebiolog, og hun sliter sinnsykt med å få jobber. Det er rett og slett ikke noe market for det, og hun er både dyktig og "well known". Men det er jo veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem :)

På www.ntnu.no står det masse info, og på www.samordnaopptak.no står det om snitt og sånn osv.

Takk for linker ;)

Å det ser skikkelig spennende ut, men jeg fant ikke snitt og sånt, bare hvor mange plasser det var. Det virker som det er ganske populært iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, når/hvis jeg studerer biologi vil jeg prøve å ta ting som er mulig å bruke, og ikke få et altfor snevert felt. Har hørt at det sannsynligvis vil bli bruk for flere biologer om noen år, med tanke på naturressurser osv. Får tenke videre, men det nærmer seg jo faktisk tiden for å bestemme seg. :P Har fryktelig lyst til å studere i Trondhjem i hvert fall. Hører mye positivt om studiene og miljøet der oppe, i tillegg til at jeg kjenner en del studenter der(ikke minst mine to brødre ;)) Og så har de jo startet NTNUI roing der nå(hvor jeg kjenner 3/5 av styret), hehe :P Perfekt for meg :P

Ser du er fra Bergen, og da må jeg jo bare ønske deg velkommen hit hvis du velger Trondheim! :P Typen er fra Askøy, og studerer her nå. Før studerte han i Bergen, men han trives langt bedre i studentmiljøet her i Trondheim. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Bergen, og da må jeg jo bare ønske deg velkommen hit hvis du velger Trondheim! :P Typen er fra Askøy, og studerer her nå. Før studerte han i Bergen, men han trives langt bedre i studentmiljøet her i Trondheim. :P

Takktakk :P

Jeg håper virkelig at det blir trønder av meg neste høst ;)

Jeg har hørt mye positivt om Trondhjem, det er jo stedet hvor "alle" studerer. Mine brødre har studert forskjellige steder, bla. Bergen, men de endte begge opp med Trondhjem og har bare positive tilbakemeldinger å komme med, bortsett fra at det er for lite regn der oppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk ;)

Jeg håper virkelig at det blir trønder av meg neste høst :P

Jeg har hørt mye positivt om Trondhjem, det er jo stedet hvor "alle" studerer. Mine brødre har studert forskjellige steder, bla. Bergen, men de endte begge opp med Trondhjem og har bare positive tilbakemeldinger å komme med, bortsett fra at det er for lite regn der oppe :P

HAH! Jeg VISSTE det! :P (Jeg ville tilbake hit fordi det var for mye regn i Bergen, men noen (les: bergensk venninne) blir liksom aldri enig i at det regner mindre her.. ) <_< Men nå har jeg enda flere som kan backe meg opp på det punktet! Og så klarer hun å slå i bordet med at det er kaldere her, som om det har noe med saken å gjøre? :P

Vi skal forresten kanskje tilbake igjen, da.. Er liksom mer jobb innen shipping i Bergen, men jeg vil ikke likevel, jeg.. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH! Jeg VISSTE det! ;) (Jeg ville tilbake hit fordi det var for mye regn i Bergen, men noen (les: bergensk venninne) blir liksom aldri enig i at det regner mindre her.. ) <_< Men nå har jeg enda flere som kan backe meg opp på det punktet! Og så klarer hun å slå i bordet med at det er kaldere her, som om det har noe med saken å gjøre? :P

Vi skal forresten kanskje tilbake igjen, da.. Er liksom mer jobb innen shipping i Bergen, men jeg vil ikke likevel, jeg.. :P:P

Jeg ble PERMITTERT to ganger fra skolen i fjor pga FLOM :P Det regnet så mye og var flom over alt, så folk hadde problemer med å komme seg på skolen, hehe.

Bergen er en veldig fin by skal jeg si deg, det er bare å flytte nedover igjen! :P Skal studere i Trondhjem, og så blir det hjem til min kjære by(Underlig at jeg er så patriotisk egentlig. Jeg som ikke vet hvor brann stadion ligger en gang :P)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble PERMITTERT to ganger fra skolen i fjor pga FLOM :P Det regnet så mye og var flom over alt, så folk hadde problemer med å komme seg på skolen, hehe.

Bergen er en veldig fin by skal jeg si deg, det er bare å flytte nedover igjen! ;) Skal studere i Trondhjem, og så blir det hjem til min kjære by(Underlig at jeg er så patriotisk egentlig. Jeg som ikke vet hvor brann stadion ligger en gang :P)!

Hæ? Det vet til og med jeg (og jeg hater, inderlig hater fotball)! Pleide å slippe bikkja på en mark rett ved. Det gjorde politiet også har jeg fått høre, selv når det var båndtvang, så da tok vi sjansen på å gjøre det samme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det vet til og med jeg (og jeg hater, inderlig hater fotball)! Pleide å slippe bikkja på en mark rett ved. Det gjorde politiet også har jeg fått høre, selv når det var båndtvang, så da tok vi sjansen på å gjøre det samme. :P

Ah, flott å endelig treffe noen som har samme avsmak som fotball som jeg! :P Vet at det ligger sånn i nærheten av Landås/Minde eller noe, men har aldri vært der så...

(Oi, her ble det visst OT, hehe, men hvis noen har flere student/NTNU/biologi-erfaringer å dele med meg, så blir jeg glad ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, flott å endelig treffe noen som har samme avsmak som fotball som jeg! :P Vet at det ligger sånn i nærheten av Landås/Minde eller noe, men har aldri vært der så...

(Oi, her ble det visst OT, hehe, men hvis noen har flere student/NTNU/biologi-erfaringer å dele med meg, så blir jeg glad :) )

Brann stadion ligger rett nedi her det, altså på Landås.

Forresten du, du fikk meg deg at vår Boxie er den Boxie fra fjellet sant? :)

Skal si valpen din har vokst! Har ikke sett henne siden påsken i år, og da var hun pitte liten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brann stadion ligger rett nedi her det, altså på Landås.

Forresten du, du fikk meg deg at vår Boxie er den Boxie fra fjellet sant? :)

Skal si valpen din har vokst! Har ikke sett henne siden påsken i år, og da var hun pitte liten :P

Ja, det fikk jeg med meg! Moro! :) Vi skal opp i morgen vi slik at bisken kan få kose seg litt på fjellet. Boxie er kjempefin, med den fine hvite haletippen, hehe :P

Men altså, det er en han, ikke en hun :P Da var han vel ca 9 uker da, stooor forskjell nå! Blir nok litt større enn de forrige setterne våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fikk jeg med meg! Moro! :) Vi skal opp i morgen vi slik at bisken kan få kose seg litt på fjellet. Boxie er kjempefin, med den fine hvite haletippen, hehe :P

Men altså, det er en han, ikke en hun :P Da var han vel ca 9 uker da, stooor forskjell nå! Blir nok litt større enn de forrige setterne våre!

Oooh, sorry, så på nettsiden at den het Puffi, og da tenkte jeg jente med en gang, så ikke etter engang :P

Fin er han isåfall :rolleyes:

Vi var på fjellet for et par uker siden, begynner å bli særdeles kaldt om kveldene :P

Boxie skal kanskje opp den 27. eller 28. med svigers. Han er på ferie og koser seg hver gang :P

Takk forresten! :P Vi synes han er søt vi også, selv med halv meter tunge og "killer tooth" på ene siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, sorry, så på nettsiden at den het Puffi, og da tenkte jeg jente med en gang, så ikke etter engang :)

Fin er han isåfall :rolleyes:

Vi var på fjellet for et par uker siden, begynner å bli særdeles kaldt om kveldene :P

Boxie skal kanskje opp den 27. eller 28. med svigers. Han er på ferie og koser seg hver gang :P

Takk forresten! :P Vi synes han er søt vi også, selv med halv meter tunge og "killer tooth" på ene siden :)

Hehe, skjønner! Han heter egentlig Oscar da. Litt mer maskulint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...