Gå til innhold
Hundesonen.no

Til minne om de som har gått bort


twiggi

Recommended Posts

Dyr vi er glad i dør..... :P Men vi vil alltid huske dei som vennene våre.

To skolehester som eg var veldig glad i har blitt avlivet. Den eine som heiter Bella og var new forest ponni lærte eg å ri på og Handy-Girl var en ganske nervøs araberhoppe som var veldig god å ri på. De ble avlivet samtidig og eg savner de veldig, men no gresser de lykkelige på de evige beitemarker.

Vil alltid huske dere Handy og Bella. Dere betydde mye for meg....... :iloveu: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr vi er glad i dør..... :P Men vi vil alltid huske dei som vennene våre.

To skolehester som eg var veldig glad i har blitt avlivet. Den eine som heiter Bella og var new forest ponni lærte eg å ri på og Handy-Girl var en ganske nervøs araberhoppe som var veldig god å ri på. De ble avlivet samtidig og eg savner de veldig, men no gresser de lykkelige på de evige beitemarker.

Vil alltid huske dere Handy og Bella. Dere betydde mye for meg....... :iloveu: :P

Uff ;) .. Går du på alvøen?

Kjente i gjenn de navnene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei..

Jeg ridde ei kjempesnill hoppe med navn Colka.

Islandshest ja.. Hun var kjempesnill..Jeg ridde henne veldig ofte.

Men så ble hun gammel å måtte ta det mer med ro..Jeg ridde henne fordi, men var forsiktig

da. Så en dag flytta vi.. Men jeg holdt kontakt med eieren.

Så en dag når jeg kom hjem fra skolen, spurte jeg hvor gammel Colka har blitt nå, så svaret jeg fikk var at Colka var død..:ahappy:

Savner henne kjempemye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Citrus Express ble bare 6 år, han var 3 år når jeg kjøpte han som hingst, og jeg var verdens lykkligste hundeeier. Citrus var en helt utrolig hest, mer personlighet skal du lete lenge etter. Han syns alt var gøy,og viste det så tydelig. Skulle vi ri og han så salen og hodelaget så vrinsket han høylytt og fikk ikke gapet høy nok til å få inn bittet. Hvis han så hinder på banen, ble han helt spinnvill og hoppet sidelengs, han hoppet alt med iver og lyst. Han la alltid hodet sitt oppå hodet mitt når jeg var i boksen hans og koste med han, hvis han lå i boksen, kunne jeg gå inn til han og legge meg ved siden av han. Han skulle kose med alle og leke med alt. Det var noe spesielt med denne hesten og det går ikke en dag uten at jeg tenker på han selv om det er 8 år siden han gikk bort til de evige grønne jordene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ifjor sommer døde verdens beste skolehest: Geysir fra Selsvegur.

Han var født i 1971 så han var en gammel kar, men døden hans var langt under hans verdihet. Etter flere år som skolehest og mange rare påfunn (som gir gode historier) slet han med kolikk på sine gamle dager. Men han overlevde hver eneste en, til slutt måtte hans liv ende fordi han skulle krangle med nabo hest og satte seg fast oppå boksskille...

Geysir vil for alltid bli husket av oss som ble kjent med han, en utrolig sjel som bare var snill og god (om enn med egne meninger til gangs)

En av de beste påfunnene han hadde mot sluttet var da han dyttet en ny stallhjelp i rumpa så hun falt så lang hun var. Ikke søren om noen skulle komme her å fortelle han hvordan verden hang sammen, det er nå tross alt han som har vært her lengst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg måtte avlive hesten min. Kjøpte henne da hun var litt over et år. man ingen ting som jeg gjorde på henne innen trening og læring var riktig. Alt var galt. så jeg satt henne bort til 4 forskjellig trenere. når sommeren kom da hun skulle bli tre så ga jeg rett og slett opp. så satt jeg henne på nette for om det var noen som var interisert i henne. de skulle få henne gratis. men så ringte det en dame som skulle hjelp meg. hun skulle hjelpe hesten min med bakke arbeid og prøve å fullføre det, men etter en uke så ringer hun å sier at det er noe galt med hesten min. det var MANGE dyrleger og forskjellige personer i bilde. det viste seg at hesten min hadde hatt en hjerneskade fra fødselen. det forklarte alle ubesvarte spørsmål. Så råde fra dyrlegene var å avlive hesten min...det er den verste avgjørelsen jeg har gjort i livet mitt, men på en måte den beste...

:icon_confused: savner deg Ronja :whistle: kommer alderi til å glemme dag jenta mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Sagi Knut! Han var en stund verdens beste kaldblodstraver og jeg var mye på stallen hos eieren hans og stellte mye med han. Han kommer til å bli savnet både her i norge og i og i india i Landsbyen, Sagi Knuts landsby, som ble bygget for pengene han kjørte inn i løpet av deler av sin karriere. Glad i gutten min jeg :icon_confused:

En hest jeg tok inn for å trene å selge videre er også blitt avlivet. Jeg hadde gutten, som han het, i nesten et år, så gikk han til svigerdatteren til de jeg hadde fått han fra, men da hun og forloveden gikk fra hverandre hadde hun ikke plass til han og gutten gikk tilbake til tiligere eier, svigerforeldrene hennes. Da de gikk lei (og vi tror de ville hevne seg litt på henne også) Så slaktet de han utenom å gi beskjed verken til meg eller henne! Han var en utrolig flott og rolig ridehest og savnes dypt blandt oss her hjemme :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor Nobel, en privathest på rideskolen min, var alle glad i. Plutselig ble han avlivet, og noen sier det var pga. kjeveskade og enda en annen skade i et bakben... Savner deg kjempemye. :)

RIP, hvil i fred gamle traver...

Kondolerer til alle dere andre!

PS: Minnesiden eieren hans lagde: www.victor-07.piczo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...