tuppetroll Skrevet 30. September 2006 Rapporter Skrevet 30. September 2006 Jeg lurer litt på å prøve å lage egne bånd til dyra - noen som vet om noen linker til noen sider som forklarer hvordan man lager dem? Har sett noen før, men finner de ikke igjen..
Jeampi Skrevet 4. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 4. Oktober 2006 Er det kobbel eller halsbånd du skal lage? Pappa har sveiset bånd til meg, men jeg husker ikke helt hvordan han gjorde det. Men du kjøper iallefall ønsket lengde bånd og så en sånn hank til å hempe i halsbåndet på jernvarehandel. Så "fletter du opp" båndet og hemper hanken innpå og fletter igjen og derretter svir du tauet på enden slik at det ikke går opp igjen. På andre enden fleter du også opp og sveiser enden ned i båndet lengre nede slik at det blir en hank som du holder i. Spør noen som er litt handy, for (nesten) alle mannfolk kan sveise
vipsen Skrevet 4. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 4. Oktober 2006 Spleise, ikke sveise Jeg gjorde en del sånt for lenge siden, er ikke så vanskelig og blir pent med en del trening. Du kan ikke sniktitte på et knot-a-leash og kopiere et sånt? Tror det skal være rimelig enkelt.
Jeampi Skrevet 5. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 5. Oktober 2006 åååh hehehehe *rødme* ser du hvor mye jeg kan (A)
Aya Skrevet 5. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 5. Oktober 2006 Du sveiser da kjettinglenker? Lager sånne små haker og sveiser de sammen?
vipsen Skrevet 5. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 5. Oktober 2006 Du sveiser da kjettinglenker? Lager sånne små haker og sveiser de sammen? Men ikke tau
tuppetroll Skrevet 5. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Oktober 2006 Og hvor får man kjøpt sådanne taugreier?
Jeampi Skrevet 6. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2006 jeg kjøpte det på mekk (jernvarehandel) du får sikkert kjøpt det på chlas olson osv osv (alle sånne butikker med verktøy,og slike ting)
tuppetroll Skrevet 6. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Oktober 2006 Skjønner hva du mener, men jeg lurer enda litt på hva andre kobbel er laget av. Hva lager man retriverkobbel av f.eks? Og hvor får man kjøpt det man lager det av?
vipsen Skrevet 6. Oktober 2006 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2006 Butikker som selger seileutstyr har ofte sånt tau. Det samme har butikker som selger klatretau/utstyr, vil tro det duger fint, finnes i forskjellige farger og tykkelser
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar