Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ha nytt objekt til kamera

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Før helgen var jeg ute å så i butikkene, men siden jeg har 0 peiling på dette, så blir det litt vanskelig :huh: Jeg har Canon 350D, trenger en linse med mer zoom, og som passer godt til å ta bilder av hunder i fart (på agility banen osv). Siden jeg er helt ny på dette, trenger jeg ikke den dyreste :) Er det noen som har forslag til meg?

Skrevet

Har du sett på noen av Sigma sine objekter? Eller Tamron? Synes de gir bra nok bilder i forhold til prisen. Noen venner kjøpte et tamron objektiv som går opp til 300mm, og betalte rundt 1200 kroner.

Du kan jo se på www.finn.no og www.foto.no etter brukte også.

• 4 weeks later...
Skrevet

Så på et sigma 70-300 mm i dag. Hva tror dere, vil det dekke mine krav? Lurer på om jeg skal kjøpe det :)

Jeg har ei billigbillig zoomlinse Nikkor 70-300 1:4-5.6. Det jeg har merket etter å ha brukt den et halvt års tid er at man skal ha meget godt lys for å få brukt linsa til å fotografere hunder i fart. Den er lyssvak og krever mye lys for å gi optimale bilder.

Det kan lønne seg å investere litt mer sånn at du får ei linse som er mer lyssterk - du vil garantert ikke angre på det. Jeg vurderer å bytte ut denne når jeg får råd, for den holder ikke til mitt bruk :).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...