Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt Off Topic: Omplassering

Guest Per Olav

Recommended Posts

Fikk en mail nå natterstid fra en venn :

HELP NEEDED ASAP:

Please help! After two long years of being on a waiting list for a dog, we have been notified by breed rescue that, at long last, our number has come up and ... WE ARE HAVING A PUPPY!

We must get rid of our children IMMEDIATELY because we just know how time consuming our new little puppy is going to be and it just wouldn´t be fair to the children. Since our little puppy will be arriving on Monday we MUST place the children up for adoption this weekend!

They are described as:

One male -- his name is Tommy, Caucasian (English/Irish mix), light blonde hair, blue eyes. Four years old. Excellent disposition. He doesn´t bite. Temperament tested. Does have problems with peeing directly in the toilet. Has had chicken Pox and is current on all shots. Tonsils have already been removed. Tommy eats everything, is very clean, house trained and gets along well with others. Does not run with scissors and with a little training he should be able to read soon.

One female -- her name is Lexie, Caucasian (English/Irish mix), strawberry blonde hair, green eyes quite freckled. Two years old. Can be surly at times. Non-biter, thumb sucker. Has been temperament tested but needs a little attitude adjusting occasionally. She is current on all shots, tonsils out, and is very healthy and can be affectionate. Gets along well with other little girls and little boys but does not like to share her toys and therefore would do best in a one child household. She is a very quick learner and is currently working on her house training. Shouldn´t take long at all.

We really do LOVE our children so much and want to do what´s right for them. That is why we contacted a rescue group. But we simply can no longer keep them. Also, we are afraid that they may hurt our new puppy.

I hope you understand that ours is a UNIQUE situation and we have a real emergency here! They MUST be placed into your rescue by Sunday night at the latest or we will be forced to drop them off at the orphanage or along some dark, country road. Our priority now has to be our new puppy.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de vært 17 1/2 år, hadde jeg vurdert det. Skal ikke ha unger (tror jeg nå), og i så fall må jeg ha adoptert. Gjerne en som jeg kan kaste ut etter et halvt år.. haha.. :) God plan!

Cluet er å adoptere en 18åring med hybel i by'n, fast jobb og god inntekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Samtlige linker til prøv/bestill går til samme side, som ser slik ut: 
    • Først. Aldri la barnet klemme hunden hunden har vist usikkerhet rundt barnet og da kan en klem fort føre til bitt!  Har selv 3 barn, to bhg barn.  Når valpen bjeffer på barna, prøver jeg med avledning.  Men.. Hunder gir fra seg mikro signaler, for å vise redsel, uro, aggresjon ect. Mye tror vi er søt relasjon mellom barn og hund, men det er d sjeldent. Barn beveger seg og oppfører seg uforutsigbar for hunden dar av ofte litt skummelt for hunden.  Jeg hadde fått inn en skikkelig hundetrener, noen som kan hund. For å se på forholdet, hjelpe deg å lese hunden.  Min valp/unghund er i valpebingen når det er bråk i hjemmet. Hunden trenger ikke å engasjere seg i leken og barna fortjener å leke fritt uten småbiting/bjeffing.  
    • Vi fikk oss valp for litt over en uke siden. Har en sønn på 4,5 år. De første tre dagene var valpen veldig redd barnet. Det har gått seg til og valpen klarer stort sett å legge seg i buret, eller sengen for å sove i samme rom på tross av barnelek eller dans. Får ligge i fred, selvfølgelig.   Valpen snuser på barnet og er nysgjerrig innimellom når barnet er rolig, og ikke viser valpen interesse.    Til tider bjeffer valpen på barnet mitt. Jeg prøver å overse, opptre normalt for å vise at det er ufarlig når barnet leker og/eller er litt høylytt.    Vi trener med godbiter og lykkes med det innimellom ved at valpen tar godbit i hånden til barnet.    stort sett bryr ikke barnet seg om hunden. Men ved legging har det vært vanskelig å forhindre en klem, og rolig klapping, etterfulgt av en godbit mens jeg har hunden i fanget mitt. Barnet får ikke bære valpen, og får heller ikke ha den i fanget før den eventuelt blir trygg på barnet.    Syns det er vanskelig. Vil ikke kjefte for mye på barnet, men vil heller ikke ødelegge for valpens erfaring med barn. Er det håp for at dette kan bli bra? 
    • Hvor klikker du? Kan du legge inn skjermbilde? Det fungerer problemfritt for meg, og jeg blir sendt til doggiebag.no
    • Vil bare meddele at jeg ikke får til å bestille DoggieBag. Blir bare sendt til en blank side med logo øverst, ellers tom. Hjelper ikke å vente eller oppdatere. Siden er bare blank under logoen. Chrome nettleser på Android. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...