Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige tøybur og hundesenger på Plantasjen


Lemen

Recommended Posts

Jeg var en tur på Plantasjen i dag, og da bærte de ansatte ut masse tøybur (store og små) og små hundesenger/hundeputer og stablet de opp.. Salget starter i morgen, varene var ikke priset ennå, men de var visst ganske bilige fikk jeg høre.

Er det noen som har erfaring med kvaliteten derfra?

Er fremdeles på jakt etter en skjermet liggeplass til en mellompuddel, og de tøyburene virket ikke helt dumme, spesielt med en liten hundepute inni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begge deler, og det er så gildt atte! Både bur og hundegjerder laget av kompostbingevegger...

Lønnsom t å kjøpe utstyr på plantasjen ja... Syrran er ikke like fornøyd med tøy bur... hennes hunder dro opp glidelåsen og stakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur på Plantasjen i dag, og da bærte de ansatte ut masse tøybur (store og små) og små hundesenger/hundeputer og stablet de opp.. Salget starter i morgen, varene var ikke priset ennå, men de var visst ganske bilige fikk jeg høre.

Er det noen som har erfaring med kvaliteten derfra?

Er fremdeles på jakt etter en skjermet liggeplass til en mellompuddel, og de tøyburene virket ikke helt dumme, spesielt med en liten hundepute inni. :)

Så på seng og diger pute der i helgen, men kjøpte bare blomsterpinner til slalom! Skal skynte meg dit i morgen.! Takk for tipset! :)

Åh, hvis dere stikker innom Plantasjen, kan dere ikke fortelle meg hvor mye de ba om på de forskjellige tingene? Jeg er i hovedsak ute etter tøybur, men vet ikke hvilken str. jeg må ha til Sofus.. han er vel på høyde med en gordon setter tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dra med meg gubben en tur på Plantasjen en av dagene! Hadde de fått inn nye bager også? Tuppa har vokst ut av den gamle bagen sin, og vi skal ut å fly om et par uker.

Hvor er Plantasjen i Oslo, og hvordan er det med kollektivtransport dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor stort må jeg ha til en hund som er på størrelse med en mellompuddel?

Det lurer jeg også på...! Jeg har 0 snøring på bur str... :)

Min tanke er at Frk mellompuddel skal få ro til å sove, hun kryper ofte inn under stoler, benker og lave bord o.l for å få fred og ro. Og derfor tenker jeg at buret ikke trenger å være så himla stort, men så har jeg heller ikke tenkt å bruke det som "bur", dvs å lukke døra, hadde det vært tilfelle hadde jeg kjøpte et gigant bur.. !

Buret skal være en "day-bed" som skjermer henne fra (bråkete!) barnebarn, burdøren skal selvfølgelig alltid være åpen, og natta-soving gjøres i senga til eierene. :rolleyes:

Mitt inntrykk er at hun liker at det er lunt og litt trangt, hun er ca 36 cm i mankehøyde., hvilke str bur er det?'

EDIT: Jeg så ingen bagger, men de var ikke ferdige med å bære alt ut når jeg var der.

Jeg så forresten også noen kattebur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tøyburet til Vesla og hun elsker det. Har tenkt å ta meg en tur opp for å se på sengene, takk for tips :)

Da må jeg dra med meg gubben en tur på Plantasjen en av dagene! Hadde de fått inn nye bager også? Tuppa har vokst ut av den gamle bagen sin, og vi skal ut å fly om et par uker.

Hvor er Plantasjen i Oslo, og hvordan er det med kollektivtransport dit?

Plantasjen er på Skullerud :)

Du kan ta t-bane. Linje 3 går til Skullerud og fra holdeplassen tar det ca. 5 min å gå.

Du kan også ta buss, men jeg er ikke sikker på hvilke som går dit.

Sjekk på Trafikanten.

Edit:

Endret en liten skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur på Plantasjen i dag, og da bærte de ansatte ut masse tøybur (store og små) og små hundesenger/hundeputer og stablet de opp.. Salget starter i morgen, varene var ikke priset ennå, men de var visst ganske bilige fikk jeg høre.

Er det noen som har erfaring med kvaliteten derfra?

Er fremdeles på jakt etter en skjermet liggeplass til en mellompuddel, og de tøyburene virket ikke helt dumme, spesielt med en liten hundepute inni. :)

Jeg har tøyburet til Vesla og hun elsker det. Har tenkt å ta meg en tur opp for å se på sengene, takk for tips :)

Plantasjen er på Skullerud :)

Du kan ta t-bane. Linje 3 går til Skullerud og fra holdeplassen tar det ca. 5 min å gå.

Du kan også ta buss, men jeg er ikke sikker på hvilke som går til dit.

Sjekk på Trafikanten.

Du tar 70 bussen fra Jernbanetorget til endeholdeplassen på Skullerud T-bane eller T-banen linje 3 (Mortensrud) til Skullerud.

Var der i dag, men de hadde da ikke noe salg på hundeting <_< !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jeg kjøpte stål bur til hundene her, tror det kostet rett over 300,-

Men det er nok alt for lite til din hund Vala ;)

Jeg har ikke sjekket priser på de burene som er større...

Hehe, ja, litt for lite blir det nok :P Men kjøpte du stålbur på Plantasjen? Trodde det bare var tøybur de hadde der jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tøybur fra Plantasjen til begge mine.. Bruker de bare hjemme og de står åpne hele tiden.. Det til Lita er egentlig for lite til henne, men hun digger det og legger seg inn der støtt! Krøller seg sammen og er så søt atte! Derfor tror jeg det største buret er fint til Pudlene. Har det mellomste til Tequila, men tror det blir litt lite til en krølltopp! :lol:

Glidlåsen kan hundene fint klare å få opp selv, hvis de er litt kreative, så jeg hadde ikke stolt på de burene 100% ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tøybur fra Plantasjen til begge mine.. Bruker de bare hjemme og de står åpne hele tiden.. Det til Lita er egentlig for lite til henne, men hun digger det og legger seg inn der støtt! Krøller seg sammen og er så søt atte! Derfor tror jeg det største buret er fint til Pudlene. Har det mellomste til Tequila, men tror det blir litt lite til en krølltopp! :lol:

Glidlåsen kan hundene fint klare å få opp selv, hvis de er litt kreative, så jeg hadde ikke stolt på de burene 100% ;)

Hehe.. Jeg må bare få tak i et billig (og minst mulig stygt) alternativ til Sofus. Han har lagt beslag på bilburet innendørs! Kurver dreper han, saccosekkene likeså (veldig stygt syn med alle disse fantastisk "limende" hvite perlene utover heeeeele stuen.. *sukk") og sofaen, tja, den er opptatt med spisebordstoler, så der har han ikke tilgang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg må bare få tak i et billig (og minst mulig stygt) alternativ til Sofus. Han har lagt beslag på bilburet innendørs! Kurver dreper han, saccosekkene likeså (veldig stygt syn med alle disse fantastisk "limende" hvite perlene utover heeeeele stuen.. *sukk") og sofaen, tja, den er opptatt med spisebordstoler, så der har han ikke tilgang ;)

:lol: Tequila har også drept en saccosekk så det der kan jeg litt om! Gud da var jeg glad i hunden min...! :rolleyes:

Tror jeg betalte tilsammen 550 kr for burene, det er kan-ikke-klage-pris! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, litt for lite blir det nok :lol: Men kjøpte du stålbur på Plantasjen? Trodde det bare var tøybur de hadde der jeg ;)

Her har de stålbur også ja.

Like godt fornøyd med det, som med stålburet jeg kjøpte i dyrebutikken til 5 x plantasjen pris.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har det største buret på Plantasjen jeg(Her snakker vi tøy-bur)

Det er rimelig lett, og enkelt og ha med seg. Ser bedre om noen tisser på det også, og til en liten advarsel, så treffer strålen igjennom <_< (Erfaringer fra Tr.heim hundefestival)

Men ehm..ja.. Det største er altså passe til en veldig liten Setter-gutt på 58(+-)cm høy :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et stålbur på Plantasjen og er veldig fornøyd med det. Det er mye lettere enn andre stålbur, så jeg bruker det på utstilling. Det er passe til shibaene. Håper de får inn større bur i samme kvalitet også, skulle gjerne hatt til akitaen også...

Er litt skeptisk til tøybur etter å ha sett søsteren til vår akitatispe komme seg utrolig lett gjennom ett i Finland... Resten av dagen måtte eier sitte å holde på hunden, og kunne ikke gå noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...