Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny liten hund

Sfs

Recommended Posts

Jeg vil ha en liten hund i fremtiden, når det passer, og vil ha litt ideer og tips :)

Den må være liten, lærevillig, lett å lære innkalling med, ikke en som har lett for å stikke av, gå bra med andre hunder, kunne brukes i agility/lydighet etc., ikke for aktiv, veldig kosete og litt "avhengig" av eieren(knytte seg til eieren).

skriv gjerne litt om rasen dere vil anbefale og hvorfor..

Veeldig lite detaljer jeg vet og noe kan vel tolkes forskjellig, så det er bare å spørre om det er noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefale en staffordshire bull terrier fordi:

*Den er liten, men har samtidig ingen "særegenheter" man kan finne hos mindre hunder.

*Den har lettstelt pels.

*De er ikke for aktive som du skriver. De kan ligge å slappe av i timevis, men er klare til å gjøre noe på et sekunds varsel hvis du vil det og da kan de jobbe lenge.

*De kan brukes i både agility og lydighet på høyt nivå.

*Du kan jo prøve å finne en mer kosete hund en stafforder :) Her er en filmsnutt jeg fant på nettet som illustrerer dette http://www.youtube.com/watch?v=AVKt27kbOyc...ted&search= :)

*Du kan få god innkalling på dem, selv om de nok ikke er like lettlært på det området som f.eks schaefer. Men de stikker ikke av.

Ser du også ønsker en hund som skal gå bra med hunder. Stafforder kan av og til være kranglete med andre hunder, men hvis du sjekker med oppdretteren at både mor og far går fint sammen med andre hunder og du sosialiserer godt skal dette gå bra. Husk på at de fleste stafforder ikke starter bråk uansett, men kan heller avslutte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier King Charles Spaniel! :)

*Liten, men ikke en "pingle" hund.

*Kan være med på lange, såvel som korte turer.

*Ikke typisk gneldre hund.

*Veldig glad i mennesker, og knytter seg veldig til sin eier.

*Går fint sammen med hunder og andre dyr.

*Kosegris :D

*Lærevillig

*Middels lettstelt pels

*Kan brukes til det meste, agility, utstilling, lydighet, spor osv...

*Utrolig søt og pen :)

*Herlig temprament ;)

Her er noen sider:

- www.cavalierklubben.no

- www.home.no/cavaliernett

Her finner du en del stoff om rasen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schipperke! :D

liten, sort og belgisk :P hehe. Minibelgeren som har alt. Utssende, men ro nok i hodet til at den på lang nær er så kravstor som sine større slektninger. Stor hund i lite format, denne rasen passe aktive hundemennesker så vel som rolige tur og sofasittere. I mine øyne har denne rasen alt jeg ser etter..

www.schipperke.no

Shiba er jo en litt større hund, men også er av mine favoritter innen de "små". allsidig til tusen.

Lykke til :(

EDIT: Hvordan kunne jeg glemme den lille norkse lundehunden da..? I hvertfall en kandidat som fortjener å sjekkes :P Men har en anelse om at det er noen useriøse ooppdrettere, så pass litt på..dette gjelder jo forsåvidt ikke bare lundehunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...