Gå til innhold
Hundesonen.no

Frustrert på mitt forsikringselskap


Ricco

Recommended Posts

Nå må jeg bare "blåse" litt ut! Er både sinna og frustrert her jeg sitter. :)

Historien er denne:

I sommer måtte jeg avlive min Chanita pga sykdom. Hun ble avlivet før ny forsikring skulle betales. Alt var ok, jeg sendte inn de papirene som selskapet skulle ha og fikk utbetalt forsikringsummen som var på henne.

Og så kom den nye terminregningen med forsikring av Chanita påført til juli neste år!

Jeg ventet litt, regnet med å få en ny tilsent der de hadde rettet opp feilen og redusert premien. Men neida, jeg fikk bare ny purring med tillegg selvfølgelig.

Da ringte jeg og spurte om de kunne være så snille for det første å forklare meg om de for alvor mente at jeg skulle fortsette å betale på en hund som var død og som de allerede hadde betalt ut forsikringen på, og om de virkelig trodde at jeg kom til å betale "straffegebyr" fordi de rotet...

Fikk da til svar at de skulle ordne opp i dette og sende meg ny regning, uten gebyr. (de har forresten ikke system som fanger opp endring i forsikringen...? fikk jeg vite)

Så nå trodde jeg at alt var ordnet, og begynte å vente igjen på ny regning fra dem...

I dag ringte jeg å etterlyste denne regningen. Fikk da til svar at, joda nå har de ordnet alt og den vart sent 1 sept. Ok, så da er vel alt i orden endelig svarte jeg da... jo for så vidt, men... reagerte litt på summen da jeg fikk vite den. Spurte om dette og fikk svar at det var litt "forsinkelsesrenter" og påført, derfor var den litt høyere enn den skal normalt være.

Da rant det desverre over for meg og "hanskene" forsvant...

Spurte den mannen eg snakka med om han virkelig trodde at jeg kom til å betale renter fordi selskapet rotet med dette!

Og da tror jeg nesten mannen forsto at her har vi gått litt for langt, så han skulle trekke fra gebyrene så jeg ikke får tilleggsrekning på det...

Blir så frustrert, for det hele høres ut som om det er min feil når jeg tross alt har gjort det jeg skulle gjere, og i tillegg har snakket med dem flere ganger og har purret på å få rett regning! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du står på ditt.

Det er jo ikke rett at du skal betale for deres rot.

Gud jeg er glad jeg kjenner folk som jobber i det selskapet vi bruker så er det noe så kan vi til og med plage dem utenom arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.. vel, ja, sånt kan jo skje! At man må ringe inn en gang, det synes jeg nesten at man må belage seg på. MEN, at man må ringe inn flere enn det-det synes jeg er latterlig!

Problemet er jo, når alt er systembasert, så går det så inni hampen med automatikk i sakene, at ingen av de som arbeider der får mulighet til å tenke på evt. feil. Altså, hadde slike ting vært mer manuelt basert, så er det (dessverre) større sjanse for at slike ting blir plukket opp og ryddet opp i!

Det verste i din historie, er jo faktisk det at hunden er død--- og det gjør det faktisk mer ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...