Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjeeeeelp! han tisser!


janne&kenny

Recommended Posts

nei, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!

er jeg ikke flink nok til å gå ut med han rett etter han har drukket???

sist han tissa inne, var i dag morres når jeg overnatta hos typen. jeg hadde vert ute med han i 10 tida, og han løfta litt på benet, men så ikke noe særlig tiss... (kanskje jeg skulle ha gått et stykke så han skulle få bedre tid, men han har somregel tisset skikkelig med en gang han får komme ut.) vi gikk inn igjen.

etter ca. 1 time var han alene ca20 min, da vi holdt på med andre ting... han var da på soverommet og kunne gå ut i gangen.

da vi kom inn var det masse tiss i senga! - ånei! den nye senga til eirik!!

jaja.. så var det å skifte osv...

da vir var ferdig med vasking, var det en dam på gangen!!

ånei! hva skjer???

hvorfor??? er redd han ikke er velkommen hos svigers lengre!

han har tisset mange ganger hjemme også! vi hadde overnattings besøk av ei tispe for ca to uker siden.

og jeg lurer på om det er etter det han tisser inne! at når han kjenner lukta så tisser han inne for å markere seg. men den det har ikke vert en annen hund høs typen min. så hvorfor skulle han tisse der?

kanskje han har noe blære betennelse??? jeg skal ringe dyrlegen på mandag. og hørre med hanne med det samme.

men jeg har hørt at andre også har hatt problemer med dette. han er forresten 3 år, og vet at han ikke skal tisse inne.

håper noen kan gi meg noen råd/tips! jeg bor enda hjemme og foreldrene mine liker ikke at jeg har hund, spesielt når han tisser inne!! ;)

hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hørtes ikke gøy ut! ;) Er nok best å få sjekket det opp med dyrlegen ja, og vask godt der han har tisset med Urine-Off. Det er det eneste produktet jeg vet om som virkelig fjerner urinen. Lampen man kan kjøpe til hjelper deg også å finne all skjult urin. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy med tiss inne nei.. Ari tissa to ganger i buret sitt i natt og tre fire ganger inne i dag.. Dette til tross for at vi er ute med han ganske mye.. Har ikke gjort det så mye tidligere i uka. Tenkte litt på urinveisinfeksjon, men det er vel ganske sjeldent med hannhunder? Og da er det vel sånn at de skvetter ofte, men at det ikke kommer så mye av gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hørtes ikke gøy ut! ;) Er nok best å få sjekket det opp med dyrlegen ja, og vask godt der han har tisset med Urine-Off. Det er det eneste produktet jeg vet om som virkelig fjerner urinen. Lampen man kan kjøpe til hjelper deg også å finne all skjult urin. Lykke til!

hvor får man kjøpt det? jeg har spurt i dyrebutikker.

Jeg har det samme problemet som har oppstått hos dere. Gizmo har tissa i senga flere ganger, tror dette kan komme av at han vil markere rett og slett.... Tror ikke dette er farligt alså ;)

noen ganger ser det ut som markering, men andre ganger er det så mye at jeg trodde ikke han skulle tisse så mye. og når han markerer seg, tisser han jo opp etter noe (vegg, stol,seng..)

noen ganger er det bare en liten flekk på senga mi... en gang tisset han på alle de rene klærna mine som var brettet sammen klar til å legges i skuffa.

jeg kan ikke ha det slik. skal kanskje kastrere han, kanskje det hjelper mot tissinga også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy med tiss inne nei.. Ari tissa to ganger i buret sitt i natt og tre fire ganger inne i dag.. Dette til tross for at vi er ute med han ganske mye.. Har ikke gjort det så mye tidligere i uka. Tenkte litt på urinveisinfeksjon, men det er vel ganske sjeldent med hannhunder? Og da er det vel sånn at de skvetter ofte, men at det ikke kommer så mye av gangen..

Veeeel, dette har jeg ikke hørt før. At det er sjeldent hannhunder får urinveisinfeksjon altså. Men for å si det slik, det finnes ingen fasit på hvordan de oppfører seg hvis de har det. Sofus har hatt det en gang (håper jeg da...) og da trodde jeg det var noe ganske annet gitt, hehe.. Men en kjapp tur til vet fikk jo bekreftet det en gang for alle.

hvor får man kjøpt det? jeg har spurt i dyrebutikker.

noen ganger ser det ut som markering, men andre ganger er det så mye at jeg trodde ikke han skulle tisse så mye. og når han markerer seg, tisser han jo opp etter noe (vegg, stol,seng..)

noen ganger er det bare en liten flekk på senga mi... en gang tisset han på alle de rene klærna mine som var brettet sammen klar til å legges i skuffa.

jeg kan ikke ha det slik. skal kanskje kastrere han, kanskje det hjelper mot tissinga også!

Jeg ville sjekket han hos vet først jeg. Vedr. kastrering, joa, det kan hjelpe-men neppe hvis han har lagt dette inn som en vane. Da vil han fremdeles slippe innomhus bare fordi at han "husker" at det gjorde han før. Tror nok du må belage deg på å forsøke å lære ham av med det istedenfor å belage deg på en kastrering.

Lykke til, med senger og alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel, dette har jeg ikke hørt før. At det er sjeldent hannhunder får urinveisinfeksjon altså. Men for å si det slik, det finnes ingen fasit på hvordan de oppfører seg hvis de har det. Sofus har hatt det en gang (håper jeg da...) og da trodde jeg det var noe ganske annet gitt, hehe.. Men en kjapp tur til vet fikk jo bekreftet det en gang for alle.

Jeg ville sjekket han hos vet først jeg. Vedr. kastrering, joa, det kan hjelpe-men neppe hvis han har lagt dette inn som en vane. Da vil han fremdeles slippe innomhus bare fordi at han "husker" at det gjorde han før. Tror nok du må belage deg på å forsøke å lære ham av med det istedenfor å belage deg på en kastrering.

Lykke til, med senger og alt ;)

kastreringa har ikke noe som helst med dette å gjøre...

tror ikke dette er noe han gjør som en vane! han gjør det ikke på de samme stedene. noen ganger går det uker før han gjør det, og noen gangen kan han gjøre det over to dager... altså han gjør ikke dette hver dag.

men jeg skal snakke med veterinæren om det og høre hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kastreringa har ikke noe som helst med dette å gjøre...

tror ikke dette er noe han gjør som en vane! han gjør det ikke på de samme stedene. noen ganger går det uker før han gjør det, og noen gangen kan han gjøre det over to dager... altså han gjør ikke dette hver dag.

men jeg skal snakke med veterinæren om det og høre hva hun sier.

Hehe, beklager jeg leste deg feil! Jeg fikk det for meg at du vurderte å kastrere ham for å se om det hjalp.. Men ser nå at det var fullstendig "blings" av meg ;)

Ikke for å være teit eller noe, men selv om han ikke nødvendigvis gjør det på de samme stedene eller at det går lang tid mellom hver gang, så kan det fremdeles være en vane. Bare det at han ikke får "impulsen" til å gjøre det når vi, som mennesker, ville ha funnet det "naturlig". Hvis du skjønte meg? Jeg er litt trett nå, beklager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man kjøpt det? jeg har spurt i dyrebutikker.

noen ganger ser det ut som markering, men andre ganger er det så mye at jeg trodde ikke han skulle tisse så mye. og når han markerer seg, tisser han jo opp etter noe (vegg, stol,seng..)

noen ganger er det bare en liten flekk på senga mi... en gang tisset han på alle de rene klærna mine som var brettet sammen klar til å legges i skuffa.

jeg kan ikke ha det slik. skal kanskje kastrere han, kanskje det hjelper mot tissinga også!

Du bestiller det fra den linken jeg la ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinsyk dyrt! er dette 100% effektivt? 500 kr er mye for en flaske!

Om du med 100% effektivt mener at det fjerner 100% av urinen, er svaret ja. Om du med 100% effektivt mener at du 100% sikkert blir kvitt hundens tisseproblemer, er svaret nei. :)

Er dyrt ja, men verdt det mener jeg. Bare tanken på å bli kvitt all urinen i senga, hehe.. Er forresten ikke 500 da, er 300 for flaska, 400 for flaska med lampa, pluss porto da selvsagt, så om du bestiller flaska med lampa blir det nok ca 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd sånn spray greier som dere snakker om og det funker ikke særlig bra, så legger det seg ett fett lag på gulvet som ikke er noe særligt :)

akkuratt den samme som lill snakker om??

vil ikke kjøpe hvis det ikke er noe bra greier. det var så dyrt! men det virker jo som et bra produkt! men det det lurt å kjøpe lommelykta også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ikke den sorten som hun snakker om her, men prøvd noe annet greier og det fungerer ikke noe særlig vil jeg si da. Jeg måtte vaske trekket på ramme madrassa vår fordi Gizmo tisset...Men han har ikke gjort det på en stund nå alså :) Men du kan jo prøve og goggle å se om du finner noe bra kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det samme du har prøvd da Tine :)

De fleste andre slike sprayer varer bare en stund, altså de fjerner ikke lukten ordentlig. Denne derimot, gjør det. Les gjerne på http://urine-off.no eller http://urine-off.com Denne sprayen lager ikke noe belegg, nettopp fordi den virkelig fjerner urinen. Om du leser på siden deres, skjønner du hva jeg mener. Denne sprayen brukes også på sykehus og offentlige istitusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en hannhund stemmer ikke det?

De har det ofte med å tisse inne for å markere :) Tror ikke det er noe galt, men jeg ville kanskje sjekket med dyrlegen hvis han gjør det samme hjemme.

det skjer OFTE hjemme! jeg skal til dylegen snart. håper ikke dette er noe vane som er vanskelig å bli kvitt! håper heller ikke noe er galt med han:( jeg vil forsikkre han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå har jeg snakket med dyrlegen og psykolog!

dyrlegen sa at han ikke liker å være hjemme alene, så han protesterer. psykologen sa at en hund ikke kan tenke slik. og hvis han hadde seperasjons angst så hadde han ikke vert på rommet mitt når mor og far er hjemme. da ville han jo ha ert i nærheten av de. han mente det måtte være at han var syk. kanskje blærebetennelse. han tisser nok i senga fordi de liker å tisse på myke ting, men i min seng er jo rart.

han tissa nettopp i senga til mor og far! hjelp! det siste jeg trengte etter den krangelen vi hadde om den hunden!

har fått tips om å bruke bur. noen sier det er markering.

selv har jeg ikke peiling. noen må hjelpe meg! jeg skal ringe dyrlegen i morgen. kan noen tipse meg om hva jeg skal gjøre?

jeg føler tissinga har blitt verre! han tisser i senga mi også, og det vil jo være unaturlig for en hund! han pleier ikke å være i sanga når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...