Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjeeeeelp! han tisser!

janne&kenny

Recommended Posts

nei, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!

er jeg ikke flink nok til å gå ut med han rett etter han har drukket???

sist han tissa inne, var i dag morres når jeg overnatta hos typen. jeg hadde vert ute med han i 10 tida, og han løfta litt på benet, men så ikke noe særlig tiss... (kanskje jeg skulle ha gått et stykke så han skulle få bedre tid, men han har somregel tisset skikkelig med en gang han får komme ut.) vi gikk inn igjen.

etter ca. 1 time var han alene ca20 min, da vi holdt på med andre ting... han var da på soverommet og kunne gå ut i gangen.

da vi kom inn var det masse tiss i senga! - ånei! den nye senga til eirik!!

jaja.. så var det å skifte osv...

da vir var ferdig med vasking, var det en dam på gangen!!

ånei! hva skjer???

hvorfor??? er redd han ikke er velkommen hos svigers lengre!

han har tisset mange ganger hjemme også! vi hadde overnattings besøk av ei tispe for ca to uker siden.

og jeg lurer på om det er etter det han tisser inne! at når han kjenner lukta så tisser han inne for å markere seg. men den det har ikke vert en annen hund høs typen min. så hvorfor skulle han tisse der?

kanskje han har noe blære betennelse??? jeg skal ringe dyrlegen på mandag. og hørre med hanne med det samme.

men jeg har hørt at andre også har hatt problemer med dette. han er forresten 3 år, og vet at han ikke skal tisse inne.

håper noen kan gi meg noen råd/tips! jeg bor enda hjemme og foreldrene mine liker ikke at jeg har hund, spesielt når han tisser inne!! ;)

hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hørtes ikke gøy ut! ;) Er nok best å få sjekket det opp med dyrlegen ja, og vask godt der han har tisset med Urine-Off. Det er det eneste produktet jeg vet om som virkelig fjerner urinen. Lampen man kan kjøpe til hjelper deg også å finne all skjult urin. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy med tiss inne nei.. Ari tissa to ganger i buret sitt i natt og tre fire ganger inne i dag.. Dette til tross for at vi er ute med han ganske mye.. Har ikke gjort det så mye tidligere i uka. Tenkte litt på urinveisinfeksjon, men det er vel ganske sjeldent med hannhunder? Og da er det vel sånn at de skvetter ofte, men at det ikke kommer så mye av gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hørtes ikke gøy ut! ;) Er nok best å få sjekket det opp med dyrlegen ja, og vask godt der han har tisset med Urine-Off. Det er det eneste produktet jeg vet om som virkelig fjerner urinen. Lampen man kan kjøpe til hjelper deg også å finne all skjult urin. Lykke til!

hvor får man kjøpt det? jeg har spurt i dyrebutikker.

Jeg har det samme problemet som har oppstått hos dere. Gizmo har tissa i senga flere ganger, tror dette kan komme av at han vil markere rett og slett.... Tror ikke dette er farligt alså ;)

noen ganger ser det ut som markering, men andre ganger er det så mye at jeg trodde ikke han skulle tisse så mye. og når han markerer seg, tisser han jo opp etter noe (vegg, stol,seng..)

noen ganger er det bare en liten flekk på senga mi... en gang tisset han på alle de rene klærna mine som var brettet sammen klar til å legges i skuffa.

jeg kan ikke ha det slik. skal kanskje kastrere han, kanskje det hjelper mot tissinga også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy med tiss inne nei.. Ari tissa to ganger i buret sitt i natt og tre fire ganger inne i dag.. Dette til tross for at vi er ute med han ganske mye.. Har ikke gjort det så mye tidligere i uka. Tenkte litt på urinveisinfeksjon, men det er vel ganske sjeldent med hannhunder? Og da er det vel sånn at de skvetter ofte, men at det ikke kommer så mye av gangen..

Veeeel, dette har jeg ikke hørt før. At det er sjeldent hannhunder får urinveisinfeksjon altså. Men for å si det slik, det finnes ingen fasit på hvordan de oppfører seg hvis de har det. Sofus har hatt det en gang (håper jeg da...) og da trodde jeg det var noe ganske annet gitt, hehe.. Men en kjapp tur til vet fikk jo bekreftet det en gang for alle.

noen ganger ser det ut som markering, men andre ganger er det så mye at jeg trodde ikke han skulle tisse så mye. og når han markerer seg, tisser han jo opp etter noe (vegg, stol,seng..)

noen ganger er det bare en liten flekk på senga mi... en gang tisset han på alle de rene klærna mine som var brettet sammen klar til å legges i skuffa.

jeg kan ikke ha det slik. skal kanskje kastrere han, kanskje det hjelper mot tissinga også!

Jeg ville sjekket han hos vet først jeg. Vedr. kastrering, joa, det kan hjelpe-men neppe hvis han har lagt dette inn som en vane. Da vil han fremdeles slippe innomhus bare fordi at han "husker" at det gjorde han før. Tror nok du må belage deg på å forsøke å lære ham av med det istedenfor å belage deg på en kastrering.

Lykke til, med senger og alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel, dette har jeg ikke hørt før. At det er sjeldent hannhunder får urinveisinfeksjon altså. Men for å si det slik, det finnes ingen fasit på hvordan de oppfører seg hvis de har det. Sofus har hatt det en gang (håper jeg da...) og da trodde jeg det var noe ganske annet gitt, hehe.. Men en kjapp tur til vet fikk jo bekreftet det en gang for alle.

Jeg ville sjekket han hos vet først jeg. Vedr. kastrering, joa, det kan hjelpe-men neppe hvis han har lagt dette inn som en vane. Da vil han fremdeles slippe innomhus bare fordi at han "husker" at det gjorde han før. Tror nok du må belage deg på å forsøke å lære ham av med det istedenfor å belage deg på en kastrering.

Lykke til, med senger og alt ;)

kastreringa har ikke noe som helst med dette å gjøre...

tror ikke dette er noe han gjør som en vane! han gjør det ikke på de samme stedene. noen ganger går det uker før han gjør det, og noen gangen kan han gjøre det over to dager... altså han gjør ikke dette hver dag.

men jeg skal snakke med veterinæren om det og høre hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kastreringa har ikke noe som helst med dette å gjøre...

tror ikke dette er noe han gjør som en vane! han gjør det ikke på de samme stedene. noen ganger går det uker før han gjør det, og noen gangen kan han gjøre det over to dager... altså han gjør ikke dette hver dag.

men jeg skal snakke med veterinæren om det og høre hva hun sier.

Hehe, beklager jeg leste deg feil! Jeg fikk det for meg at du vurderte å kastrere ham for å se om det hjalp.. Men ser nå at det var fullstendig "blings" av meg ;)

Ikke for å være teit eller noe, men selv om han ikke nødvendigvis gjør det på de samme stedene eller at det går lang tid mellom hver gang, så kan det fremdeles være en vane. Bare det at han ikke får "impulsen" til å gjøre det når vi, som mennesker, ville ha funnet det "naturlig". Hvis du skjønte meg? Jeg er litt trett nå, beklager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestiller det fra den linken jeg la ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinsyk dyrt! er dette 100% effektivt? 500 kr er mye for en flaske!

Om du med 100% effektivt mener at det fjerner 100% av urinen, er svaret ja. Om du med 100% effektivt mener at du 100% sikkert blir kvitt hundens tisseproblemer, er svaret nei. :)

Er dyrt ja, men verdt det mener jeg. Bare tanken på å bli kvitt all urinen i senga, hehe.. Er forresten ikke 500 da, er 300 for flaska, 400 for flaska med lampa, pluss porto da selvsagt, så om du bestiller flaska med lampa blir det nok ca 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd sånn spray greier som dere snakker om og det funker ikke særlig bra, så legger det seg ett fett lag på gulvet som ikke er noe særligt :)

akkuratt den samme som lill snakker om??

vil ikke kjøpe hvis det ikke er noe bra greier. det var så dyrt! men det virker jo som et bra produkt! men det det lurt å kjøpe lommelykta også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ikke den sorten som hun snakker om her, men prøvd noe annet greier og det fungerer ikke noe særlig vil jeg si da. Jeg måtte vaske trekket på ramme madrassa vår fordi Gizmo tisset...Men han har ikke gjort det på en stund nå alså :) Men du kan jo prøve og goggle å se om du finner noe bra kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det samme du har prøvd da Tine :)

De fleste andre slike sprayer varer bare en stund, altså de fjerner ikke lukten ordentlig. Denne derimot, gjør det. Les gjerne på http://urine-off.no eller http://urine-off.com Denne sprayen lager ikke noe belegg, nettopp fordi den virkelig fjerner urinen. Om du leser på siden deres, skjønner du hva jeg mener. Denne sprayen brukes også på sykehus og offentlige istitusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en hannhund stemmer ikke det?

De har det ofte med å tisse inne for å markere :) Tror ikke det er noe galt, men jeg ville kanskje sjekket med dyrlegen hvis han gjør det samme hjemme.

det skjer OFTE hjemme! jeg skal til dylegen snart. håper ikke dette er noe vane som er vanskelig å bli kvitt! håper heller ikke noe er galt med han:( jeg vil forsikkre han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

nå har jeg snakket med dyrlegen og psykolog!

dyrlegen sa at han ikke liker å være hjemme alene, så han protesterer. psykologen sa at en hund ikke kan tenke slik. og hvis han hadde seperasjons angst så hadde han ikke vert på rommet mitt når mor og far er hjemme. da ville han jo ha ert i nærheten av de. han mente det måtte være at han var syk. kanskje blærebetennelse. han tisser nok i senga fordi de liker å tisse på myke ting, men i min seng er jo rart.

han tissa nettopp i senga til mor og far! hjelp! det siste jeg trengte etter den krangelen vi hadde om den hunden!

har fått tips om å bruke bur. noen sier det er markering.

selv har jeg ikke peiling. noen må hjelpe meg! jeg skal ringe dyrlegen i morgen. kan noen tipse meg om hva jeg skal gjøre?

jeg føler tissinga har blitt verre! han tisser i senga mi også, og det vil jo være unaturlig for en hund! han pleier ikke å være i sanga når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...