Gå til innhold
Hundesonen.no

Flått rundt øynene

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

Jatakk - vil prøve flaska før jeg bytter ut gubben :)

Har hatt endel flått på meg tidligere - ingen i år heldigvis. Har også hatt borreliose.

Det viktigste er vel å ta av seg klærne og vrenge dem og riste dem ute, og deretter gå i dusjen. Jeg smører også myggA på klærne samt passer på at det er tett mellom overgangen hud/bekledning.

Men baler man på med rådyr og kravler rundt i tett kratt på ettersøk så er det nesten umulig å unngå dritten <_<

Skrevet

Men baler man på med rådyr og kravler rundt i tett kratt på ettersøk så er det nesten umulig å unngå dritten <_<

Var med og slakta et i forigårs faktisk, søtt lite et som hadde blitt påkjørt. Utrolig nok såg jeg ingen flått på det, men så ble jeg opptatt med å plastre meg selv, da jæveln med kniven traff meg :D

Men masse nammis til Kia ble det, har ribben og ryggrad i frysern nå, og masse godbiter fra kjøttet :)

Skrevet
Hører hvitløkstabletter skal fungere - er det samma hva slags merke og hvor lenge må hunden bruke det før det gir effekt

Jeg tror de skal ha i seg mye hvitløk om det skal ha noen effekt. Jeg gir hesten hvitløk for andre insekter, men flått får hun like fullt. Så jeg sverger til midler til å dryppe på ....

Skrevet

Takk for svar! Den der flaska mener jeg å ha sett på apoteket ;) I alle fall - Amigo og de andre to hundene har fått Exspot nå og i tillegg fikk jeg vetten til å skrive ut en større ladning slik at jeg har en stund :P

Amigo ser fin ut i fjeset nå heldigvis!

Jeg bruker MyggA (Myggmelk) mot knott og mygg når jeg er på jakt, og det står at den også skal beskytte mot flått. Smører litt utenpå klærne i tillegg til huden. Jeg har ikke sett en eneste flått på meg selv - det er kun sambo og bikkjene som plages. Flåtten liker meg sikkert ikke :rolleyes:

Skrevet

Jaktlykke skrev: Har ikke flåttpinsett men vanlig, og den er helt ubrukelig på disse småjævlene.

Kom på butikken til meg du Helga Mari, så kan du kjøpe en! ;)

Skrevet

Oooj! Æsj! Så mange flått har jeg aldri sett før.. Lykke til med fjerningen av de små jævelkrypa!

Øyepartiet til Amigo ligner utroooolig mye på en flat :P

Hvitløk hjelper kanskje litt, men tviler på at det er så mye. Hvor lenge har du hatt på flåtthalsbåndet?

Det merket jeg også, det var kjempefint ;)

*Endret av mod Nina, dobbelpost*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...