Gå til innhold
Hundesonen.no

Matchshow på Forus Travbane

Anne

Recommended Posts

Start kl.13.00 - Påmelding fra kl.12.00

Dommere:

Laila Høgemark, Aud Elise Bjørheim, Roar Lende

Pris:kr.150.- pr. hund

Åpent for alle raser

Finlaledommer: Valp: Laila Høgemark

Liten voksen: Aud Elise Bjørheim

Stor Voksen Roar Lende

Informasjon:

John Skjæveland tlf.51 65 49 31

Salg av kaffe brus, vafler og pølser.

Store premier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vi skal komme og gjøre et forsøk. Er ikke så veldig optimistisk dessverre, men blir uansett bra trening og sosialisering.

Litt nervøs, gleder meg til å se hvordan dette går. Har dessverre trent lite på stå og løpe fint i bånd. Har liksom prioritert andre ting. Så krysser fingrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp igjenn denne siden det er i helgen.

Noen som skal? Tror jeg og Shaylee tar turen.

Skal du gå med Shaylee?

Jeg tenkte jeg skulle komme, og stille Felix i valpeklassen.. Men jeg vet absolutt ingenting om sånt foregår, kan noen opplyse meg? Og det er ikke tilfeldigvis noen her som kunne tenke seg å gå med lille krokodille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå med Shaylee?

Jeg tenkte jeg skulle komme, og stille Felix i valpeklassen.. Men jeg vet absolutt ingenting om sånt foregår, kan noen opplyse meg? Og det er ikke tilfeldigvis noen her som kunne tenke seg å gå med lille krokodille?

Ja, jeg skal gå med Shaylee. Match show går ut på at to hunder går mot hverandre. Det er tre dommere og den hunden som får flest "stemmer" går videre. Første gang jeg var i en ring var på et match show og jeg synes det er en ypperlig plass å debutere :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kjempebra med oss idag! Av 23 hunder kom vi på 3. plass :huh:

Kopiert fra bloggen:

Matchshow på Forus Travbane

Idag reiste Stian, hundene og jeg til Forus på matchshow. Vi var fremme kl 12, gikk inn og fant oss en plass og meldte på Shaylee. Det ble en lang dag! Først skulle valpene, så var det Barn og Hund, og så delte de de voksne opp i en stor og en liten klasse (størrelsen). Den store klassen gikk før oss, og i tillegg så ble vi ropt opp i den siste gruppa, da var kl blitt 16.. (på matchshow er det to og to hunder som går mot hverandre, tre dommere, og den som får flest stemmer går videre). Shaylee gikk kanllbra idag også! Går med kontakt hele tiden, og vi gikk to runder slik at begge skulle få gå først. Stod fint oppå bordet, og her er det tre stykker som skal kjenne og sjekke tenner. Den ene tok nesen sin helt mot Shaylee sin, slik hun i Haugesund gjordet og som gjordet at Shaylee ikke ville gå mot dommeren etterpå. Men hun fikk en pølsebit før hun ble satt ned på bakken igjenn, og da vi skulle gå frem og tilbake mot dommerene nølte hun ikke et sekund! Da stemmene ble lest opp fikk vi 3 av 3 og gikk derfor videre til finalen. Da vi kom ut av ringen fikk jeg positive tilbakemeldinger på den flotte kontaken, og hun ene lurte på hvordan jeg hadde klart det. Fikk ikke svart for det var rett inni i finaleringen. Der var vi 12 stk, bl.a. pekingneser, papillon, bulldog, lhasa apso, dvergschnauzer. Da vi skulle gå i ringen nå var hun blitt litt lei og jeg måtte lokke litt ekstra, men hun gikk bra. Så var det oppstilling mens en av dommerene skulle plassere oss. Hun begynte med 12.plassen og gikk oppover. Flere og flere forsvant fra ringen og til slutt var vi bare 3 igjenn, da ble vi ropt opp! Wuhu, 3.plass av tilsammen 23 hunder ;) Før dommeren begynte med plasseringen sa hun at endel av bedømmingen gikk på kontakten mellom hund og handeler så da var det ekstra gøy! Dommerene var også veldig nøye på at utstillingesbåndet skulle henge ned. Vet ikke hvorfor men jeg har alltid holdt det opp slik som "alle ander" gjør det. Men hun gikk kjempebra når det hang løst også.

MS27.08.06.jpg

Litt stor pokal ;)

Lene: såg dere i ringen, synes det gikk veldig bra jeg ;)

Aya: Var dere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...