Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundedikt

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Heisann :)

Holder på med en side, som jeg trenger noen hundedikt på.

Vil ikke ha hundens 15 bud eller no sånt, jeg vil ha noe om hunden osv.

Du kan godt ha skrevet diktet selv.

Takker for alle svar...

PS! Har søkt på dierse fora, google, men ikke funent noen ting...

Ha en strålende Lørdag aften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjenner nok ikke til noen kjente hundedikt, men jeg har et lite et her som jeg lagde for noen år siden :)

Hunden

Den kommer mot deg

Glad og blid

Den logrer med halen

Og har hodet på si

”klapp meg da”,

sier den,

og viser at den er

menneskets beste venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei bok(eller to egentlig..) Boka heter Gullkorn om hunder, så jeg kan se hva jeg finner.. Hva slags dikt er du ute etter?

kan jo finne boka og skrive ned noen :)

Det finnes flere historier om trofaste hunder enn om trofaste venner.

-Alexander Pope

Ingen hengivenhet, annen enn den som legges for dagen av en virkelig trofast hund,

har hittil vist seg å være uten svik.

-Konrad Z. Lorenz

Kjøp en valp, og du får urokkelig kjærlighet for pengene.

-Rudyard Kipling

Vi trenger ikke vinne hans tillit eller hans vennskap; han blir vår venn ved fødselen.

Allerede mens øynene hans er lukket, tror han på oss; endog før han ble født,

hadde han gitt seg hen til mennesket.

-Maurice Maeterlinck

Det var noen :) Si ifra hvis du vil ha fler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to om du vil ha. :)

En hunds personlige kvaliteter kan ikke måles i førstepremier, certifikater eller BIR...

En med 2. premie eller lavere, kan være minst like verdifull å eie.

Nettopp fordi den er din beste venn og ditt kjæreste eie.

VERDENS BESTE HUND!

Det er forskjell på din hund og min hund:

Din hund er lat - min er rolig.

Din hund er feit - min er litt kraftig.

Din hund er dum - min bare lærer sakte.

Din hund er stresset - min er bare leken.

Din hund er uoppdragen - min er selvstendig.

Din hund er bortskjemt - min er et familiemedlem.

Din hund er sta og sær - min hund er trygg på seg selv.

Din hund hadde dårlige bevegelser - min hadde dårlig underlag.

Din hund vant fordi du kjente dommeren - min vant fordi han var best.

Din hund tapte fordi dommeren var god - min tapte fordi dommeren ikke kunne rasen.

Selvfølgelig er nettopp VÅR hund verdens beste hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Samtlige linker til prøv/bestill går til samme side, som ser slik ut: 
    • Først. Aldri la barnet klemme hunden hunden har vist usikkerhet rundt barnet og da kan en klem fort føre til bitt!  Har selv 3 barn, to bhg barn.  Når valpen bjeffer på barna, prøver jeg med avledning.  Men.. Hunder gir fra seg mikro signaler, for å vise redsel, uro, aggresjon ect. Mye tror vi er søt relasjon mellom barn og hund, men det er d sjeldent. Barn beveger seg og oppfører seg uforutsigbar for hunden dar av ofte litt skummelt for hunden.  Jeg hadde fått inn en skikkelig hundetrener, noen som kan hund. For å se på forholdet, hjelpe deg å lese hunden.  Min valp/unghund er i valpebingen når det er bråk i hjemmet. Hunden trenger ikke å engasjere seg i leken og barna fortjener å leke fritt uten småbiting/bjeffing.  
    • Vi fikk oss valp for litt over en uke siden. Har en sønn på 4,5 år. De første tre dagene var valpen veldig redd barnet. Det har gått seg til og valpen klarer stort sett å legge seg i buret, eller sengen for å sove i samme rom på tross av barnelek eller dans. Får ligge i fred, selvfølgelig.   Valpen snuser på barnet og er nysgjerrig innimellom når barnet er rolig, og ikke viser valpen interesse.    Til tider bjeffer valpen på barnet mitt. Jeg prøver å overse, opptre normalt for å vise at det er ufarlig når barnet leker og/eller er litt høylytt.    Vi trener med godbiter og lykkes med det innimellom ved at valpen tar godbit i hånden til barnet.    stort sett bryr ikke barnet seg om hunden. Men ved legging har det vært vanskelig å forhindre en klem, og rolig klapping, etterfulgt av en godbit mens jeg har hunden i fanget mitt. Barnet får ikke bære valpen, og får heller ikke ha den i fanget før den eventuelt blir trygg på barnet.    Syns det er vanskelig. Vil ikke kjefte for mye på barnet, men vil heller ikke ødelegge for valpens erfaring med barn. Er det håp for at dette kan bli bra? 
    • Hvor klikker du? Kan du legge inn skjermbilde? Det fungerer problemfritt for meg, og jeg blir sendt til doggiebag.no
    • Vil bare meddele at jeg ikke får til å bestille DoggieBag. Blir bare sendt til en blank side med logo øverst, ellers tom. Hjelper ikke å vente eller oppdatere. Siden er bare blank under logoen. Chrome nettleser på Android. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...