Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundedikt

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Heisann :)

Holder på med en side, som jeg trenger noen hundedikt på.

Vil ikke ha hundens 15 bud eller no sånt, jeg vil ha noe om hunden osv.

Du kan godt ha skrevet diktet selv.

Takker for alle svar...

PS! Har søkt på dierse fora, google, men ikke funent noen ting...

Ha en strålende Lørdag aften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjenner nok ikke til noen kjente hundedikt, men jeg har et lite et her som jeg lagde for noen år siden :)

Hunden

Den kommer mot deg

Glad og blid

Den logrer med halen

Og har hodet på si

”klapp meg da”,

sier den,

og viser at den er

menneskets beste venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei bok(eller to egentlig..) Boka heter Gullkorn om hunder, så jeg kan se hva jeg finner.. Hva slags dikt er du ute etter?

kan jo finne boka og skrive ned noen :)

Det finnes flere historier om trofaste hunder enn om trofaste venner.

-Alexander Pope

Ingen hengivenhet, annen enn den som legges for dagen av en virkelig trofast hund,

har hittil vist seg å være uten svik.

-Konrad Z. Lorenz

Kjøp en valp, og du får urokkelig kjærlighet for pengene.

-Rudyard Kipling

Vi trenger ikke vinne hans tillit eller hans vennskap; han blir vår venn ved fødselen.

Allerede mens øynene hans er lukket, tror han på oss; endog før han ble født,

hadde han gitt seg hen til mennesket.

-Maurice Maeterlinck

Det var noen :) Si ifra hvis du vil ha fler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to om du vil ha. :)

En hunds personlige kvaliteter kan ikke måles i førstepremier, certifikater eller BIR...

En med 2. premie eller lavere, kan være minst like verdifull å eie.

Nettopp fordi den er din beste venn og ditt kjæreste eie.

VERDENS BESTE HUND!

Det er forskjell på din hund og min hund:

Din hund er lat - min er rolig.

Din hund er feit - min er litt kraftig.

Din hund er dum - min bare lærer sakte.

Din hund er stresset - min er bare leken.

Din hund er uoppdragen - min er selvstendig.

Din hund er bortskjemt - min er et familiemedlem.

Din hund er sta og sær - min hund er trygg på seg selv.

Din hund hadde dårlige bevegelser - min hadde dårlig underlag.

Din hund vant fordi du kjente dommeren - min vant fordi han var best.

Din hund tapte fordi dommeren var god - min tapte fordi dommeren ikke kunne rasen.

Selvfølgelig er nettopp VÅR hund verdens beste hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...