Gå til innhold
Hundesonen.no

Hengt ut på internett..

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Ja, i går satt jeg og bestilte meg web hotell og domene,tenkte jeg skulle lage meg en hjemmeside. Det var litt skummelt egentlig men samtidig gleda jeg meg litt..

Men, korttenkt som jeg var sa jeg til noen hvilket domene jeg hadde bestilt FØR det faktisk var betalt for. Jeg trodde da ikke at noen skulle rappe det..

Men joooda, en eller annen med seriøse fritidsproblemer gjorde nettopp det, skyndte seg inn og kjøpte domenet.. Okay, det kunne vært greit nok.. Jeg kunne funnet på noe annet.

Men stoppet de der? Neeeida. De bestemte seg for og legge ut bilder av meg,med en lite flatterende tekst. I tillegg kom de med trusler om at hvis ikke jeg gjorde sånn og slik så skulle de legge ut mye mer info om meg osv..

Hva gjør man med slikt egentlig? Frem til trusselen kom kunne det egentlig gitt meg en god latter. Men da de truer med og legge ut en hel masse info på en snuskete side,hva gjør man?

Jeg tenker og anmelde det, men det spørs om jeg kommer så langt med det.

Og hva gjør man da?

Nå sliter jeg med paranoia så mulig jeg overreagerer, men hva ville du ment/følt/gjort om noen la ut deg på internett slik?

Skrevet

Enten anmelder du det, eller så driter du langt **** i det.

Men og drite i at folk legger ut ditt fulle navn osv? Ville det ikke være litt dumt og ignorere det?

Skrevet

Ta screencaps av alt de legger ut på siden så fort du kan, samle beviser!

Og jeg hadde ikke engang lurt på å anmelde dem!

Men du kan jo forsøke å true med anmeldelse først, og se om de feiger ut, hvis ikke ringer du bare politiet og forklarer saken. Kanskje de har noen gode råd i det minste!

Folk er frekke!

Skrevet

Ta screenshots, lagre all kommunikasjon mellom dere og anmeld det. Du kan jo evt sende en høfflig mail til de og be de fjerne det, ellers så anmelder du de. Det gjør du som du føler for. Men ikke gi blanke f i det.

Skrevet

Ta screenshots, lagre all kommunikasjon mellom dere og anmeld det. Du kan jo evt sende en høfflig mail til de og be de fjerne det, ellers så anmelder du de. Det gjør du som du føler for. Men ikke gi blanke f i det.

Enig med folket her.. Dette kan du rett og slett ikke ignorere. Altså, fornuftige mennesker driver ikke med sånt mot andre. Og når de har lagt ut bilder (av deg) og bevisst kjørt på med en tekst som virkelig setter deg i dårlig lys-så er det absolutt på tide å ta tak i folkene i buksebaken og kjøre de til politiet...

Ta screenshots, som de andre sier her.. Hvis du ikke har program til dette, så finnes det på nettet. Demo versjoner også, slik at du får tatt det du trenger. Jeg har et selv, men akkurat nå husker jeg ikke hvor jeg lastet det ned-men det kan jeg finne ut for deg hvis du lurer...

Ikke overse dem!!

Skrevet

Screen shot tar du med Print Screen knappen på tastaturet, og limer det inn i et bildeprogram og lagrer...

Du kan også få noe som kan det til og laste ned hele siden med bilder & koder, noe som beviser hvilket program som er brukt til og lage siden og måte siden er bygd opp på , som kan bevise sterkere at det er den personen som har gjort det, og domenet står jo i den personens navn også...

Så om den som har gjort det ser på det som en spøk, tru med politi og rettsak, om de gjør det på faenskap, annmeld uten videre, kan jo si det anmeldes om det ikke er borte innen 24timer og anmelde om ikke, slippe og gå om et inkompetent politi for og løse det...

Skrevet

Du kan også sjekke hvilket firma som hoster siden og ta kontakt med dem. Mange av disse er seriøse og tillater ikka at deres servere blir brukt ulovlig og vil da stenge siden.

Skrevet

Dette hadde jeg anmeldt promte, du skal IKKE finne deg i mobbing slik. Overse negativ atferd her, går bare utover deg selv! Kontakt de som hoster siden og få de til å fjerne innholdet. Ta også screenshots slik som anbefalt. Håper du vet hvem som har gjort dette.

Finn deg IKKE i denne mobbingen *kjenner jeg hisser meg opp*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...