Gå til innhold
Hundesonen.no

Hengt ut på internett..


Ulvinne

Recommended Posts

Ja, i går satt jeg og bestilte meg web hotell og domene,tenkte jeg skulle lage meg en hjemmeside. Det var litt skummelt egentlig men samtidig gleda jeg meg litt..

Men, korttenkt som jeg var sa jeg til noen hvilket domene jeg hadde bestilt FØR det faktisk var betalt for. Jeg trodde da ikke at noen skulle rappe det..

Men joooda, en eller annen med seriøse fritidsproblemer gjorde nettopp det, skyndte seg inn og kjøpte domenet.. Okay, det kunne vært greit nok.. Jeg kunne funnet på noe annet.

Men stoppet de der? Neeeida. De bestemte seg for og legge ut bilder av meg,med en lite flatterende tekst. I tillegg kom de med trusler om at hvis ikke jeg gjorde sånn og slik så skulle de legge ut mye mer info om meg osv..

Hva gjør man med slikt egentlig? Frem til trusselen kom kunne det egentlig gitt meg en god latter. Men da de truer med og legge ut en hel masse info på en snuskete side,hva gjør man?

Jeg tenker og anmelde det, men det spørs om jeg kommer så langt med det.

Og hva gjør man da?

Nå sliter jeg med paranoia så mulig jeg overreagerer, men hva ville du ment/følt/gjort om noen la ut deg på internett slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta screencaps av alt de legger ut på siden så fort du kan, samle beviser!

Og jeg hadde ikke engang lurt på å anmelde dem!

Men du kan jo forsøke å true med anmeldelse først, og se om de feiger ut, hvis ikke ringer du bare politiet og forklarer saken. Kanskje de har noen gode råd i det minste!

Folk er frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta screenshots, lagre all kommunikasjon mellom dere og anmeld det. Du kan jo evt sende en høfflig mail til de og be de fjerne det, ellers så anmelder du de. Det gjør du som du føler for. Men ikke gi blanke f i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta screenshots, lagre all kommunikasjon mellom dere og anmeld det. Du kan jo evt sende en høfflig mail til de og be de fjerne det, ellers så anmelder du de. Det gjør du som du føler for. Men ikke gi blanke f i det.

Enig med folket her.. Dette kan du rett og slett ikke ignorere. Altså, fornuftige mennesker driver ikke med sånt mot andre. Og når de har lagt ut bilder (av deg) og bevisst kjørt på med en tekst som virkelig setter deg i dårlig lys-så er det absolutt på tide å ta tak i folkene i buksebaken og kjøre de til politiet...

Ta screenshots, som de andre sier her.. Hvis du ikke har program til dette, så finnes det på nettet. Demo versjoner også, slik at du får tatt det du trenger. Jeg har et selv, men akkurat nå husker jeg ikke hvor jeg lastet det ned-men det kan jeg finne ut for deg hvis du lurer...

Ikke overse dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screen shot tar du med Print Screen knappen på tastaturet, og limer det inn i et bildeprogram og lagrer...

Du kan også få noe som kan det til og laste ned hele siden med bilder & koder, noe som beviser hvilket program som er brukt til og lage siden og måte siden er bygd opp på , som kan bevise sterkere at det er den personen som har gjort det, og domenet står jo i den personens navn også...

Så om den som har gjort det ser på det som en spøk, tru med politi og rettsak, om de gjør det på faenskap, annmeld uten videre, kan jo si det anmeldes om det ikke er borte innen 24timer og anmelde om ikke, slippe og gå om et inkompetent politi for og løse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg anmeldt promte, du skal IKKE finne deg i mobbing slik. Overse negativ atferd her, går bare utover deg selv! Kontakt de som hoster siden og få de til å fjerne innholdet. Ta også screenshots slik som anbefalt. Håper du vet hvem som har gjort dette.

Finn deg IKKE i denne mobbingen *kjenner jeg hisser meg opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...