Gå til innhold
Hundesonen.no

Da er Ask på pensjonat...


MarieR

Recommended Posts

I kveld ble Ask satt igjenn på hundepensjonatet, siden vi drar til kreta i morgen. Savner han allerede, lurer på hvordan han har det, selv om jeg vet at det antagelig blir en super uke for han. :wub: vet han vil få mye mindre turer enn vanlig, og er vel det som bekymrer meg mest, men med så mye inntrykk og sosialisering, veier det kanskje opp for turene? Er et nokså stort pensjnat, og hundene får ikke tur hver dag..turene er faktisk forbeholdt de hundene som har problemer i luftegården. Irriterer meg litt på akkurat dette, er det så vanskelig å ansette flere folk, så hundene hvertfall får en tur om dagen? Ting har vel sine grunner..

Flere hunder som er på pensjonat nå, eller som har vært/skal i løpet av sommeren?

hehe, angående pensjonat.. Da jeg var mindre trudde jeg pensjonat var et sted der folk plasserte de gammle dyrene sine. tenkte på pansjon. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh! heldige deg som skal til kreta! kos deg masse! :wub:

Rikke var på dyrepensjonat i Juni! og det gikk kjempefint! enda hun er en veldig skeptisk liten frøken! men der hun var, er de veldig proffe og alt gikk veldig fint!

men skjønner at du reagerer på at de ikke får en ordentlig tur hver dag. det burde de fått! og har de ikke tid til det, så skulle de heller ikke ha tatt til seg så mange hunder! men så klart, de har jo luftegård da og det er jo bare for en liten stund!

kommer sikkert til å gå kjempefint!

veit ikke hvor lenge Ask skal være der, men Rikke var der i en helg! og det var nok til at pelsen hennes lukta temmelig ille! ;) mye nærkontakt med andre hunder vettu! og hun tok med seg en uvane hjem! hun hadde lært å ule! :rolleyes: men det sluttet hun med etterhvert da!

personlig kommer jeg til å bruke pensjonatet igjen hvis det trengs! :o

jeg er sikker på at han kommer til å ha det kjempefint, så bare kos deg på ferie du! gleden er stor for dere begge når dere sees igjen! begge med nye minner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo har aldri vært på hundepensjonat, men nå som vi har to hunder kan det jo bli vanskeligere å plassere de hos venner. Så hvis det en dag blir nødvendig å plassere de på pensjonat, så har jeg et plukket ut allerede! :) Engelien Hundehotell. De får turer hver dag, bor i båser med stor plass og oppvarmet gulv. De som driver det er oppdrettere og har ei agility bane, så det hadde nok vært der jeg hadde plassert de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo har aldri vært på hundepensjonat, men nå som vi har to hunder kan det jo bli vanskeligere å plassere de hos venner. Så hvis det en dag blir nødvendig å plassere de på pensjonat, så har jeg et plukket ut allerede! :D Engelien Hundehotell. De får turer hver dag, bor i båser med stor plass og oppvarmet gulv. De som driver det er oppdrettere og har ei agility bane, så det hadde nok vært der jeg hadde plassert de :)

det hørtes jo skikkelig bra ut da! lurt å finne et sted nå med en gang! :)

men en ting jeg anbefaler er en prøve dag eller natt eller noe, før du evt skal ha de der! det fikk jeg gratis og da var jeg trygg på å la henne bli der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes jo skikkelig bra ut da! lurt å finne et sted nå med en gang! :)

men en ting jeg anbefaler er en prøve dag eller natt eller noe, før du evt skal ha de der! det fikk jeg gratis og da var jeg trygg på å la henne bli der! :)

Joa, god idè det :D Takk, takk! :) Kjenner personen som eier det, og skal kanskje holde et agilitykurs for'a, så akkurat det tror jeg ikke blir et problem, men skal huske det hvis det blir nødvendig en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt egne lille veldig proffe hundepensjonat i mormor, hun ELSKER å ha Chicka hvis jeg skal noe. :)

Veldig ok også for hun bor i genrasjonsbolig, så mamma bor under mormor og broren min bor i et tilbygg, så Chicka får masse aktivisering når hun er der også, så jeg er kjempe heldig.

MEN selvom jeg VET hun får det topp så liker jeg ikke å være uten hun så jeg syntes det er kjipt når jeg ikke har hunselv, rar jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene har vært på hundepensjonat, vi har ikke noe valg om vi plutselig skal noe pga. at vi har to hunder og det er ikke så enkelt å plassere de bort til venner da, og da er det bedre at de er sammen på et sted en at en er nødt å dra på pensjonat alene mens den andre er hos venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie skal første gang på kennel i morgen+Gipsy da.

De skal bo et sted i Alvøen i Bergen, på en øy som de kan løpe løs sammen, bare de to liksom.

Hun damen tok ikke i mot store hunder, det synest vi var beroligende.

Blondie og Gipsy har fått den største båsen og den er litt sånn oppe et hakk sånn at de kan se ned på de andre og leke kongelige og vinke til dem ;)

Lurer på hvordan det kommer til å gå med dem der.

Der sa de at de gikk 3 på tur med de tre ganger daglig, så her er det nok av tur.

De hadde bare 16 hunder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg men jeg hadde aldri plassert hunden min i et pensjonat hvor hunden ikke fikk sin daglige tur engang..... :)

Da regner jeg med du er så heldig at du har noen som kan passe hunden din hvis du plutselig må bort og det er jo bra :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg heldigvis, jeg har mange som kan være hundevakt. Men jeg må si at når det er noen som starter hundepensjonat så burde de ikke ta til seg så mange hunder at hunden ikke kan få MINST én tur hver ENESTE dag. Skal hunden pisse og drite i hundegården som den må gå i resten av dagen da? For det er jo tydligvis ingen som har tenkt å ta den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg heldigvis, jeg har mange som kan være hundevakt. Men jeg må si at når det er noen som starter hundepensjonat så burde de ikke ta til seg så mange hunder at hunden ikke kan få MINST én tur hver ENESTE dag. Skal hunden pisse og drite i hundegården som den må gå i resten av dagen da? For det er jo tydligvis ingen som har tenkt å ta den ut!

Såvidt jeg vet så pleier de å slippe hundene som går sammen eller evt hver enkelt hund i et stort inngjerdet område så de får leke og løpe på denne kennelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg heldigvis, jeg har mange som kan være hundevakt. Men jeg må si at når det er noen som starter hundepensjonat så burde de ikke ta til seg så mange hunder at hunden ikke kan få MINST én tur hver ENESTE dag. Skal hunden pisse og drite i hundegården som den må gå i resten av dagen da? For det er jo tydligvis ingen som har tenkt å ta den ut!

Der jeg har hundene mine (er selv veldig skeptisk til kenneler) så har hundene et rom inne, der er de om natten og der får de mat, om dagen har de en stor innhegning hvor alle hundene får løpe fritt, hunder som ikke går overens får bytte på å være ute og blir tatt med på tur i bånd, jeg synes det virker veldig greit til å være kennel :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så lenge de har en stor plass de kan løpe fritt så er det greit! men hvis hunden hadde stått hele dagen på betong gulv alene hadde jeg skreket :)

Har selv jobbet på en slik kennel, og jeg fikk vondt av hundene, mest av alle eierne som tror de gjør noe bra for hunden mens de satt den fra seg der om dagen fordi de jobbet :huh: Betonggulv ute og inne, og en tur rundt kennelen på hver hund om dagen... Der ville jeg aldri hatt hunden min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg reist til kennel og nå er Blondie og Gipsy der.

Vi reiser til Shetland om ca 1 time.

Begynte å grine jeg når jeg satt i bilen etter på.

Vet at hun kommer til å ha det supert, fordi når hun dro med båten (de drog med motor båt over til øya) så skrek hun ikke etter meg.

Vanelig vis skriker hun alltid når jeg går i fra henne.

Men denne gangen bare satt hun der og luktet paa de nye luktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...