Gå til innhold
Hundesonen.no

Avføring

Flash

Recommended Posts

Hvor ofte/mye bør en hund ideellt sett ha av avføring i løpet av en dag?

Frøkna her letter på trykket i snitt tre ganger om dagen, og jeg har en viss følelse av at det er i meste laget - og er derfor inne på tanken om å kanskje prøve et annet fôr.

Når det er sagt er jeg fornøyd med ...eh... form og innhold (sjelden knallperler, men heller aldri diare) og har ingen andre plager som kan være fôr-relatert.

Burde jeg tenke på å prøve noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt. Men en tommelfingerregel er at det ikke skal komme mer ut enn inn.

Hvis hun bæsjer MYE tre ganger om dagen og MÅ ut for å bæsje de tre gangene, ville jeg vært betenkt. Men hvis det bare kommer litt sånn histen og pisten så skyldes det at hunden er i bevegelse, og da bæsjer de oftere.

Mellom 1-3 ganger om dagen er vanlig, avhengig av individ og mosjon/bevegelse samt anledning til å kunne gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden får mat en gang om daen synes jeg tre ganger med avføring om dagen er litt mye. Selv har mine avføring kun én gang om dagen, og da i passe mengde og med passe fasthet. Nå fórer jeg på en del vom og rå kjøttprodukter, og dette gir jo ganske hard avføring da, og minimalt, med tanke på opptagbarheten i maten.

Må mengde avføring (vei det) og se om det veier mer enn det som du putter inn i hunden. Er det mer, vurder å skifte fór.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden får mat en gang om daen synes jeg tre ganger med avføring om dagen er litt mye. Selv har mine avføring kun én gang om dagen, og da i passe mengde og med passe fasthet. Nå fórer jeg på en del vom og rå kjøttprodukter, og dette gir jo ganske hard avføring da, og minimalt, med tanke på opptagbarheten i maten.

Må mengde avføring (vei det) og se om det veier mer enn det som du putter inn i hunden. Er det mer, vurder å skifte fór.

Hun får to ganger om dagen.

Lur ide med veiing (med pose, presumptivt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...