Gå til innhold
Hundesonen.no

På besøk til svigers..

henrikke

Recommended Posts

mine dyreglade svigerforeldre har nå fått seg katt.

En ramp som alle små katter er..

Han og sumo-shiba(toki) er blitt bestiser, selvsagt inntar hunden den snille overbærende rollen, og ofrer halen sin som leketøy..

Også skal vi på besøk, i noen dager.

Toki og henrik er gode venner de, men Toki har tendens til å passe på tingene sine og utvide passe på sonen etterhvert som han får respekt for attituden sin.Til sist får begge hunder nok, og da pleier det å bli en "diskusjon".men det er en disputt pr besøk.

Og Henrik jager katter.Ser for meg lang line og full påpassing og lite klining med meg og katta så han ikke får spader. Kort sagt: en matmor satt på full helspenn.

jeg ser for meg ulike scenarier:

scenario 1

Toki gir blanke og jeg dealer med Henrik alene.stressende, men greit.

scenario 2

Toki blander seg heftig -på kattas side.Henrik får en ferie i et annet rom evnt i bilen

scenario 3

Toki blander seg, lykkelig for å endelig få en hund til i huset, og tenker cat vs dogs de blir to mot en, jeg konser på henrik og svigers får ta seg av sin hund.

hva gjør man ? I de ulike scenarioene? Og hva gjør man med kattemøtet??Det er bare for noen dager, men for noen dager det kan bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med scenarioet: "Kattepus er ikke redd hunder og flykter derfor ikke, Henrik får ikke trigget jaktinstinktet, snuser nysgjerrig på lille kattepus, og om en kort stund er alle venner og lever lykkelig sammen for resten av sin besøkstid"?

Hvis Henrik skal kureres for kattejakting, har forøvrig Belgerpia ei lita frøken han sikkert kan få hilse på.. Ei hyggelig frøken, hun liker hunder hun.. Så lenge de oppfører seg, selvsagt :) Og hun har virkelig ingen anelse om hvilken liten kattefrøken hun egentlig er, så hun har fint jaget stakkarslige tervetotter som tilfeldigvis har stått i veien for henne, opp i sofaer for redning.. Hun er flink, rask og bruker ikke klør når det ikke er nødvendig.. hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med scenarioet: "Kattepus er ikke redd hunder og flykter derfor ikke, Henrik får ikke trigget jaktinstinktet, snuser nysgjerrig på lille kattepus, og om en kort stund er alle venner og lever lykkelig sammen for resten av sin besøkstid"?

Hvis Henrik skal kureres for kattejakting, har forøvrig Belgerpia ei lita frøken han sikkert kan få hilse på.. Ei hyggelig frøken, hun liker hunder hun.. Så lenge de oppfører seg, selvsagt :) Og hun har virkelig ingen anelse om hvilken liten kattefrøken hun egentlig er, så hun har fint jaget stakkarslige tervetotter som tilfeldigvis har stått i veien for henne, opp i sofaer for redning.. Hun er flink, rask og bruker ikke klør når det ikke er nødvendig.. hehe :P

Åh, kattefrøkna til Belgerpia skulle jeg ha lånt litt! Sofus har enda ikke roet seg med "sine" kattepuser. De er rett og slett ikke skumle nok til å sette seg i respekt hos ham. Eller, så er det det at han glemmer altfor fort.. og da ville det vel neppe hjelpe okke som :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ,slik ble det

Henrik ville definitivt jage den katta, som søkte tilflukt i 2. etasje og ikke våget å komme inn der hvor vi var uten en kort visitt med piggerygg og hveselyder.

Toki stilte seg i mellom for å passe på pus, og markerte tydelig med tannvisning at han hadde avanser fra mat og kosedyrvokting til pusepass.

Henrik bare bjeffet og rykket i båndet for å tak på dyret til katta var ute eller oppe.

Varierende hell med å bytte ut kattejakt med kontakt trening .Må nok trene mer

Det førte til at henrik gikk i bånd inne festet til en av oss til enhver tid, Toki passet på trappa opp til 2. etasje, og ingen av hundene kranglet noe som helst.Pus, på sin side er lykkelig over at vi er reist..

Det meste gikk bra, men alle måtte ofre litt i prosessen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...