Gå til innhold
Hundesonen.no

Møtt en kjekk kar i går :P

goJJo

Recommended Posts

Jeg er egentlig ikke mest aktiv på denna alt mulig delen, men jeg tenkte kanskje å få noen tips da :lol:

Var på byen igår og møtte en kar jeg har snakka med på msn i noen dager. Jeg var ikke helt edru, pent sagt, så det blei vel ikke akkurat det beste førsteinntrykket :P Uansett, han var grei og jeg blei igjen i Oslo om natta.

Men hva gjør man så? :P Var overhode ikke klar for at det skal være noe en gang greier, siden han var snill og flott og se på. Hehe. Ender alltid med at jeg blir alt for ivrig, så folk blir redd. Typisk :P

Litt usammenhengende, men noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Har du han på msn enda?

Oom så, prat med han, opprett kontakt. Spør om dere skal treffes og ta en kaffe/brus/is eller noe, eller bare gå tur. Dersom det går greit, kan du vente på hans "move" eller be han på middag - enten ute eller hjemme hos deg selv.

Flørt med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du han på msn enda?

Oom så, prat med han, opprett kontakt. Spør om dere skal treffes og ta en kaffe/brus/is eller noe, eller bare gå tur. Dersom det går greit, kan du vente på hans "move" eller be han på middag - enten ute eller hjemme hos deg selv.

Flørt med han!

Jada, har det veit du ;D Prater der nå og sender fine bilder fra igår :lol:

Han skal ut til helga også, skal prøve å få tatt meg en tur da jeg også. Flørta tror jeg at jeg har holdt på med hele tia. Pleier jo ikke akkurat å være diskre når jeg har drekki heller... Huff.

Off, jeg føler meg som en fjortiss igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har det veit du ;D Prater der nå og sender fine bilder fra igår :lol:

Han skal ut til helga også, skal prøve å få tatt meg en tur da jeg også. Flørta tror jeg at jeg har holdt på med hele tia. Pleier jo ikke akkurat å være diskre når jeg har drekki heller... Huff.

Off, jeg føler meg som en fjortiss igjen!

Prøv å hold deg mere edru neste gang du trefer han. :-) Og prat mer med han om å treffes igjen og slik.

Greit å føle seg som fjortiss noen ganger da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å hold deg mere edru neste gang du trefer han. :-) Og prat mer med han om å treffes igjen og slik.

Greit å føle seg som fjortiss noen ganger da. :-)

Mere edru eller? :lol: Off. Kanskje ikke veldig sjarmerende når jeg svima av i sofa'n hans nei :P

Jeg er bare så redd for å virke masete, men det ordner seg vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere edru eller? :P Off. Kanskje ikke veldig sjarmerende når jeg svima av i sofa'n hans nei :P:lol:

Jeg er bare så redd for å virke masete, men det ordner seg vel :P

Litt mas må mannfolka tåle, men ikke mas høl i hodet på dem. Gjør deg sjarmerende og søt. Det hjelper ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ihvertfall at jeg får kommet meg ut, har jo veldig lyst til det. Men det var den jobben og de penga da veit du ;P

Lov til å legge ut bilde eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilde du, jeg er nysgjerrig jeg.

Ta bilder som ligger ute på nett allerede da, så bryter jeg ikke noe lov ellerno :lol:

http://www.darkdate.com/darkdate/gfx/userg.../1154018724.jpg

http://www.darkdate.com/darkdate3/images/u...jpg?1154291161

fikk bli linker, siden jeg ikke fikk det til sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder som ligger ute på nett allerede da, så bryter jeg ikke noe lov ellerno :P

http://www.darkdate.com/darkdate/gfx/userg.../1154018724.jpg

http://www.darkdate.com/darkdate3/images/u...jpg?1154291161

fikk bli linker, siden jeg ikke fikk det til sånn ellers...

Mm, siste bildet der så slettes ikke noe dumt ut nei.... Ikke i det hele tatt faktisk.. hmmmm... Denne sommeren

driver meg gaaaaaal... hehe..

Lån deg penger om du må, neste helg må du ut og treffe ham igjen. Ikke vær masete, men hold fast i ham :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell..

Hvis du er intressert i ham... og han er det tilbake, så vil han møte deg i edru tilstand...

Hvis han bare vil møte deg i fylla, vell.... ikke bra tegn.

Så få han med på kino eller noe, jenter må ta "move" av og til også...

synes det står respekt av jenter som tør å be ut gutten jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var han ja. Ikke akkurat min type, men, smaken er som baken, og jeg tror ikke du synes min herremann er så kjekk. :-)

Lykke til med guttebassen.

Vær sin smak ja. Jeg syntes han er helt nydelig ;D

HEY! vis han vofsen så blir han nok dåra! ( anter han liker hunder??) Lykke til!

Mira var visst helt grei, selv om han ikke har sett annet enn bilder. Og selv om han tror det er puddel hele tia :P

Mm, siste bildet der så slettes ikke noe dumt ut nei.... Ikke i det hele tatt faktisk.. hmmmm... Denne sommeren

driver meg gaaaaaal... hehe..

Lån deg penger om du må, neste helg må du ut og treffe ham igjen. Ikke vær masete, men hold fast i ham :lol:

Tror egentlig jeg får lønning, er vel litt mer fri fra jobben som sliter ;D Tenkte å invitere han hit også, men veit ikke om det slår an?

Vell..

Hvis du er intressert i ham... og han er det tilbake, så vil han møte deg i edru tilstand...

Hvis han bare vil møte deg i fylla, vell.... ikke bra tegn.

Så få han med på kino eller noe, jenter må ta "move" av og til også...

synes det står respekt av jenter som tør å be ut gutten jeg...

Er du sikker på at han vil det? :P hehe. Var jo igrunn edru (halvveis hvertfall...) på mårran idag. Men da var jeg så ***** guffen at jeg tror ikke det sjarmerte så stort...

Jeg får se om jeg tør å be med på kino, etterhvert. Vil jo ikke maaaase ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær sin smak ja. Jeg syntes han er helt nydelig ;D

Mira var visst helt grei, selv om han ikke har sett annet enn bilder. Og selv om han tror det er puddel hele tia :P

Tror egentlig jeg får lønning, er vel litt mer fri fra jobben som sliter ;D Tenkte å invitere han hit også, men veit ikke om det slår an?

Er du sikker på at han vil det? :P hehe. Var jo igrunn edru (halvveis hvertfall...) på mårran idag. Men da var jeg så ***** guffen at jeg tror ikke det sjarmerte så stort...

Jeg får se om jeg tør å be med på kino, etterhvert. Vil jo ikke maaaase ;D

Frøken, det finner du aldri ut med mindre du tar litt initiativ :P Kino er vel rimelig mindre "skummelt" enn hvis du inviterer ham hjem på middag.. Det er rimelig sånn "hopp i sengen med meg for fa**" hehe...

Kom igjen, vær kvinne av din tid (kremt.. se hvem som snakker :lol::P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken, det finner du aldri ut med mindre du tar litt initiativ :P Kino er vel rimelig mindre "skummelt" enn hvis du inviterer ham hjem på middag.. Det er rimelig sånn "hopp i sengen med meg for fa**" hehe...

Kom igjen, vær kvinne av din tid (kremt.. se hvem som snakker :P:P )

Huffamei, bare er alltid redd for å mase :P

Fikk ihvertfall mobilnummeret ogsånn, uten at jeg spurte. Det må jo være et godt tegn? ;p offameg.

Hehe, tror ikke det blir noe middag med det første. Tør egentlig ikke helt det.

Har jo hoppa i senga med allerede...? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffamei, bare er alltid redd for å mase :P

Fikk ihvertfall mobilnummeret ogsånn, uten at jeg spurte. Det må jo være et godt tegn? ;p offameg.

Hehe, tror ikke det blir noe middag med det første. Tør egentlig ikke helt det.

Har jo hoppa i senga med allerede...? :lol:

Joda, skjønte jo det dah.. men kan være en fordel å få litt luft mellom dere, slik at det ikke står som noe krav liksom (desserten er.... hehe). Så kan dere heller se hva som skjer etter kinoen er ferdig liksom?

Og når du får mobnr uten å spørre, så høres jo det rent lovende ut!

Sliter selv jeg.. men dog, veldig greit å gi andre råd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skjønte jo det dah.. men kan være en fordel å få litt luft mellom dere, slik at det ikke står som noe krav liksom (desserten er.... hehe). Så kan dere heller se hva som skjer etter kinoen er ferdig liksom?

Og når du får mobnr uten å spørre, så høres jo det rent lovende ut!

Sliter selv jeg.. men dog, veldig greit å gi andre råd :P

Det er kanskje lurt ja. Bare så redd for å skremme unna, for det pleier å hende egentlig... hehe.

Tenkte å spørre om han ville ha selskap en dag denna uka, så kanskje vi kunne se film ellerno. Mer aktuelt og dra til Oslo enn å få han hit, siden jeg fortsatt bor hjemme :P

http://glefs.net/29.07/DSCN3555.jpg

Tenkte bare å dele et voldsomt flott bilde, så man skjønner at jeg kanskje har skremt'n litt? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje lurt ja. Bare så redd for å skremme unna, for det pleier å hende egentlig... hehe.

Tenkte å spørre om han ville ha selskap en dag denna uka, så kanskje vi kunne se film ellerno. Mer aktuelt og dra til Oslo enn å få han hit, siden jeg fortsatt bor hjemme :P

http://glefs.net/29.07/DSCN3555.JPG

Tenkte bare å dele et voldsomt flott bilde, så man skjønner at jeg kanskje har skremt'n litt? :lol:

Jeg får ikke opp linken din jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har klart å skremme han. Du så bare søt og full ut :lol:

Men send ham en melding eller noe imorgen.... og kan være et pluss å vite hvilken film du kunne tenke deg å se, slik at dere ikke snakker frem og tilbake og så ender det med ingenting liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...