Gå til innhold
Hundesonen.no

Gi blod!


Baby

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Faren min har vært blodgiver i 25 år. Selv har jeg også lyst til å bli blodgiver, men har et år igjen før jeg er gammel nok. I begynnelsen av sommerferien var jeg med faren min til blodbanken for og se hvordan det ble gjort, og det var en interessant erfaring. Man setter seg i en behagelig tilbakelent stol, også får du en sprøyte på innsiden av albuen, som du har der i et ca. et kvarter, mens den pumper ut blod i en pose som er på en slags vekt som gynger frem og tilbake, sikkert for å holde blodet i bevegelse.

Jeg satt på en krakk, ikke langt i fra stolen og så på det som skjedde. Jeg så meg litt rundt på de andre som ga blod også, og på posene som gynget frem og tilbake slik at blodet nesten skvulpet oppi posen. Dette gjorde meg litt småsvimmel, men jeg tenkte at det nok ga seg. Det gjorde det ikke, så jeg lente meg litt frem mot en annen krakk. En av sykepleierne så dette og spurte om jeg følte meg dårlig, også fikk jeg ligge i en av stolene som var ledige for å komme meg, for jeg var skikkelig svimmel, og tror jeg kunne ha besvimt hvis jeg ikke hadde fått ligget der og slappet av. :) De var utrolig hyggelige, og svimmelheten forsvant etter en liten stund. ;)

Likevel har jeg lyst til å gi blod når jeg blir gammel nok. Er ikke særlig redd for sprøyter, og jeg tror ikke jeg vil reagere på samme måte når det er meg selv som ligger der i stolen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...