Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere som handler andres hunder

Anne

Recommended Posts

Handlere dere bare sånne hunder som ikke bryr seg om hvem de er med, eller har dere også sånne som er mammadalt/ikke vant med ¨å følge andre...

Vurdere litt å prøve å få noen andre som ikke er nervøse til å gå med Shaylee, men er vekdig usikker på om hun i det hele tatt vil gå med en fremmed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler for alle som trenger hjelp og som vil "bruke" meg.

Men eg prøver alltid litt utenfor ringen først, og hvis hunden er komplett uinteressert i meg og bare trekker i båndet en annen vei, så burde eier vurdere om det er verdt pengene at jeg prøver...

Men jeg har gått med både hunder som knapt enser at jeg er der, og hunder som bare tenker på mammaen sin...Det går som regel greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lyst Anne så kan jo jeg prøve å trene med henne, og om hun går med meg, så kan jeg stille henne jeg...

Det hadde vært super duper!

Viss du har muligheten så er det den trippelutstillingen på Nærland nå i helgen, jeg skal ikke stille, men tenkte å trene litt der for å få litt "utstillings-feeling" :) Så viss du vil så kan vi treffes der en av dagene, passer best på fredag eller søndag for meg, og så kan vi jo ta en tur på stranden som ligger rett ved etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet steppe inn for Oscars oppdretter noen ganger.. Hun har alltid med seg så mange hunder. :P

Og jeg har gått med en skikkelig mammadalt en gang... Det varnår vi konkurrerte om BIR/BIM da. Så vi ble jo BIM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært super duper!

Viss du har muligheten så er det den trippelutstillingen på Nærland nå i helgen, jeg skal ikke stille, men tenkte å trene litt der for å få litt "utstillings-feeling" :) Så viss du vil så kan vi treffes der en av dagene, passer best på fredag eller søndag for meg, og så kan vi jo ta en tur på stranden som ligger rett ved etterpå?

ja det hørtes kjekt ut!

Vi kommer hvertfall på fredagen så det hadde jo vært supert! er dette uteutstilling eller? om jeg skal ha med hundene til tur etterpå, orker jeg ikke ha dem med inn tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller for oppdretteren min, de begynner å bli ganske glad i meg nå da (Han ene champisen blir helt gal når han hører stemmen min, hehe :wub: ) Men første gangen jeg stilte dem og de ikke kjente meg så var jo alle nokså knyttet til oppdretteren og ikke meg, men det gikk helt fint.

Men som det ble sagt, trene utenfor ringen, det gjør jeg alltid, uansett om det er min hund, andres eller en helt ny hund (: Men jeg stilte søsteren til Aris og hun var veldig mammadalt, men eierne stilte seg bare litt borte fra ringen (men så nærme at de fortsatt så) og det gikk helt supert (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...