Gå til innhold
Hundesonen.no

Grusom repotasje....

camilla bye-pedersen

Recommended Posts

:huh: Kjøpte dagbladet i dag når jeg var ute og handlet. På forsiden var det avbildet to Chihuahua som lå dopet, kneblet og utsultet i en bil. Disse skulle smugles inni landet, men var blitt oppdaget i tollen. Hundene ble avlivet. Videre i repotasjen sto det om mattilsynet som hadde oppdaget flere ulovlige chihuahua valper etter å ha sett mistenkelige annonser på finn.no. Valpene smugles inn via Sverige fra de tidligere østblokklandene. Syns dette er helt grusomt, blir skikkelig forbannet :P Sto også at valper blir tatt fra moren ved to ukers alder og så sendt opp mot Norge..

Tragisk at folk kjøper valper som er smuglet inn fra store valpefabrikker...

Anbefaler dere virkelig å kjøpe dagens Dagbladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik blir det når en rase blir superpoppis. Da gjøres det meste for å selge, og folk kjøper. De tenker ikke over at hundene kanskje lider eller er ulovlige - de vil ha og ha og ha. Flesteparten av dem er vel bortskjemte tenåringsjenter som vil være som kjendisene. De seriøse kjøperene vet vel at det er lang venteliste på rasen og at man skal kjøpe fra seriøse oppdrettere.

Det er dessverre slik, at så lenge man kan tjene penger, så spiller det ingen rolle hvordan dyra har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så glad den saken ble tatt opp i en lørdagsavis midt i ferien når folk kjøper masse aviser og har tid til å lese dem!

Så kan menigmann faktisk få vite hvordan den slags foregår!

Aylar synes jeg ikke rettet opp inntrykket jeg har av henne.Hun påstår at hun er snill med hunden sin, tviler ikke på det , de fleste som skaffer seg dyr vil dem ikke annet enn godt.

men en kjøper IKKE hund på impuls av en sigøynertype på gata i malmø! Det lukter jo snyt og lureri lang vei..

så, jeg synes fremdeles hun er et brødhue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Kjøpte dagbladet i dag når jeg var ute og handlet. På forsiden var det avbildet to Chihuahua som lå dopet, kneblet og utsultet i en bil. Disse skulle smugles inni landet, men var blitt oppdaget i tollen. Hundene ble avlivet. Videre i repotasjen sto det om mattilsynet som hadde oppdaget flere ulovlige chihuahua valper etter å ha sett mistenkelige annonser på finn.no. Valpene smugles inn via Sverige fra de tidligere østblokklandene. Syns dette er helt grusomt, blir skikkelig forbannet :P Sto også at valper blir tatt fra moren ved to ukers alder og så sendt opp mot Norge..

Tragisk at folk kjøper valper som er smuglet inn fra store valpefabrikker...

Anbefaler dere virkelig å kjøpe dagens Dagbladet!

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/07/...#comment_843128

Aylar e litt, ja, dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det hele...grusomt!

ja.. Aylar sier at hun synes det er sååå teit at folk kaller bikjene sine "gucci" "dior" og "chanel" men selv så kjøper hun en chi fra en sigøyner hun møtte... Veldig modent gjort.

Ja... Aylar er ei dum dame.

Også er det jo så idiotisk å dra å stille ut hunden sin, så papirer trengte hun jo ikke, men å være modell selv har hun ingen ting i mot...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...