Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke bade drektig hund?!


kinems

Recommended Posts

Her om dagen avslutta vi turen som vanlig med en dukkert. Jeg sto på kanten mens gærneheia plaska rundt. Da kommer det en gubbe gående og blir stående å se på litt.

"Ja, svømming er fin trim når de er fete", smeller det fra gubbejævelen! :angry2:

Jeg ser dumt på han og forteller at hun er DREKTIG!

"Akkurat, men du må jo ikke bade henne da", sier han. Jeg spør han hva grunnen til det er, og han svarer "Nei vet du ikke det, bør du ikke ha hund" ...så GÅR han!!

Er det noe i at drektige hunder ikke skal få bade?? Har jeg aldri hørt om ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette har jeg aldri hørt om. Ville jo anta at bading/svømming var super trening for en drektig hund. Belastninger blir jo minimalt da...

Men kanskje det har noe med infeksjonsfare å gjøre...?? Aner ikke, håper virkelig du får svar på dette. Evt. så ville jeg ringt vet imorgen og hørt direkte med dem.

Jeg synes det høres for sært ut.. men kanskje det er tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Her om dagen avslutta vi turen som vanlig med en dukkert. Jeg sto på kanten mens gærneheia plaska rundt. Da kommer det en gubbe gående og blir stående å se på litt.

"Ja, svømming er fin trim når de er fete", smeller det fra gubbejævelen! :angry2:

Jeg ser dumt på han og forteller at hun er DREKTIG!

"Akkurat, men du må jo ikke bade henne da", sier han. Jeg spør han hva grunnen til det er, og han svarer "Nei vet du ikke det, bør du ikke ha hund" ...så GÅR han!

Er det noe i at drektige hunder ikke skal få bade?? Har jeg aldri hørt om ihvertfall..

Tja, jeg ville vel neppe badet bikkja siste uken før nedkomst, men før det er det vel ingen fare.

Hvor langt på vei er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen avslutta vi turen som vanlig med en dukkert. Jeg sto på kanten mens gærneheia plaska rundt. Da kommer det en gubbe gående og blir stående å se på litt.

"Ja, svømming er fin trim når de er fete", smeller det fra gubbejævelen! :angry2:

Jeg ser dumt på han og forteller at hun er DREKTIG!

"Akkurat, men du må jo ikke bade henne da", sier han. Jeg spør han hva grunnen til det er, og han svarer "Nei vet du ikke det, bør du ikke ha hund" ...så GÅR han!

Er det noe i at drektige hunder ikke skal få bade?? Har jeg aldri hørt om ihvertfall..

Så i et eller annet ukeblad at en dame spurte om akkurat det samme. Det gjaldt da mennesker, men jeg regner med at det samme er for hunder.

Ang. infeksjon er det ingen forskning som tilsier at det er større risiko forbundet med bading når man er gravid, enn ellers. Unntaket er hvis vannet har gått for da er det hull på hinna. Ellers anbefalte legen å mosjonere og spesielt svømme helt til fødselen da det er fin trim. Mosjonerte mennesker og hunder er i god form og takler da den fysiske påkjenningen en fødsel gir, bedre. :P

Så la hunden svømme, hun vet nok best når det er på tide å holde seg på land. Infeksjoner trenger du ikke tenke på, selv om man før i tiden ikke anbefalte svømming 6 uker før fødsel. Det er tilbakevist. Kanskje var ikke mannen helt oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar ikke bikkjene bade når de har løpetid, for da er de jo åpne og infeksjonsfaren er til stede. Men drektig?? Kanskje det var mannen som ikke helt visste hva han snakket om! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ville vel neppe badet bikkja siste uken før nedkomst, men før det er det vel ingen fare.

Hvor langt på vei er hun?

To og en halv uke igjen nå..

Noe særlig med bading blir det neppe siste uka uansett, for hun blir pent nødt til å gå i bånd snart og jeg skal IKKE uti.. :P

Så i et eller annet ukeblad at en dame spurte om akkurat det samme. Det gjaldt da mennesker, men jeg regner med at det samme er for hunder.

Så la hunden svømme, hun vet nok best når det er på tide å holde seg på land.

Det er det jeg tenker også.. kan ikke forestille meg at det har noe å si!? Kan vel ikke være så himla stor forskjell på det området.. i alle tilfeller vil jeg vel kanskje tro at mennesker er mer sårbare for slikt en hunder? Bare en tanke..

Men om hun vet best, vet jeg nå ikke helt.. når den pelsen ser vann, så går rullgardina ned! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...