Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor stor er din voksne papillon rundt halsen?


Shortybebeh

Recommended Posts

Forandret spørsmålet litt.

Dere som har papillon, vil dere måle hunden deres rundt halsen for å stille min nysgjerrighet?

I utgangspunktet lurer jeg fordi jeg har et halsbånd liggende, men siden det varierer så fælt så får jeg forandre luringen min litt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor variasjon i størrelsen på papillon, så det kan bli litt vanskelig. Det beste er nok om du hører med oppdrettern din ca. hvor stor hun tror valpen kommer til å bli, eventuelt hvor stor faren eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går det ikke an å hjelpe meg og si sånn ca ca?

Jeg har virkelig ikke snøring, og er mest bare nysgjerrig på hvor små de er!

Er det 6 cm? Eller 20?

La meg spørre på nytt da :lol:

Hvor stor er din papillon rundt halsen?

hihi, der var jeg lur hva? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Min er ca. 20cm, men hun er veldig liten. Mellom 20 og 30 et sted kanskje? Under 20 tror jeg nok ikke du skal regne med i alle fall, da jeg aldri har sett en mindre papillon en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Deres tre er ganske like der ja...

JEG er 30 cm rundt halsen, så jeg er kjempeoverrasket over at de faktisk er så mye som 20 +!

Men det er kanskje jeg som har tynn hals.. :rolleyes:

hehe! måtte bare måle meg selv nå jeg også... :icon_redface: 31 cm! hehe! det er ikke så langt unna våre kjære små da!

men Rikke er ganske liten og Rita er litt kraftigere, og enda er det bare 2 cm forskjell på de to, så er nok rundt der de fleste ligger! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 30 cm rundt halsen :icon_redface: Hehe.. Nå skal det nevnes at jeg ikke strammet til noe særlig rundt halsen hennes da, hadde et sånt stivt ekkelt målebånd, så la det bare sånn tålelig inntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...