Gå til innhold
Hundesonen.no

Slitsom gubbe + en irriterende, og sur hund


Minadachs

Recommended Posts

I går fikk familien min besøk fra Trøndelag, og de de som kom var en mann, ei koselig dame og en (...) hund. Vel hunden min ble jo glad for besøk og vel så det. Gubben i denne såkalte familien, er rimelig slitsom til tider da han kan absolutt alt, er best i alt og ljuger som folk bytter sokker. Kona hans derimot, er verdens snilleste hyggeligste dame som har hatt slag, så hun kan ikke prate så veldig bra, men hun prøver så godt hun kan. Og hunden, vel, det er den sureste, irriterende, fæleste mest grusomste tibetanske tempel hunden jeg noen sinne har vært borti.

Hunden min som er en dachs, er ganske liten, og det er jo denne hunden også, og atpåtil, er han er en hannhund. Han går å jokker på Maja absolutt hele tiden, og hunden min blir liggende i buret sitt hele tiden, for bikkja ligger utenfor å vokter over henne. Jeg blir så forbannet. Det er huset mitt og hunden min må få lov til å gå alene rundt om kring uten at den andre skal følge etter. Og det værste er at eieren hans (gubben) ikke sier nei til han. For den bikkja er en bitter og flekke-tenner-bite-knurre-fæl hund. Han har aldir tatt hunden sin noen gang og satt den på plass.

Jeg synes han kunne henta buret til denne hunden i bilen sin og legge det inne, så kan hunden få være i buret inne. Men han insisterte på å ha bikkja i bilen i buret der. WTF?? Hallo, det er glovarmt i bilen da. Jeg kommer nok til å hente hunden etterhvert altså, for det er nemlig dyreplageri i mine øyne. Selvom jeg hater hunden, fortjener den ikke det. Men uansett, så bet hunden hull i fingeren til kona hans. Og han gubben bare lo og sa at det var kona hans sin skyld ;) Vel, stakkar hu som bor med han. Men så knurra han til meg i går, og jeg blei jo søren meg litt forbannet og gikk, fikk ikke ta på hunden min uten at han skal bite etter meg. Han bet etter mamma idag, og pappa og søstra mi. Og hvis den bikkja der så mye som klarer å bite meg på en eller annen måte.

SÅ ER DET PÅ HUET Å RÆVVA UT HER IFRA.

Er det mulig for en fille bikkje. Æsj, også jokker den på Maja absolutt hele tiden også. Jeg satt å gråt en times tid i går for jeg ble så frustrert over den bikkja. Og ikke nok med det, bikkja tissa inne her også! HALLO? Hørt om å gå ut med bikkja? Han gubben skryter til og med om at hvis hunden bæsjer to ganger om dagen, så holder han seg i 3 dager ;) EEEHM? Det er dyreplageri spørr du meg, og jeg har ingen steder å være uten de folka, bare jeg og hunden min alene. Og jeg gikk en tur i går, og da MÅTTE han være med, like før jeg tørner her! Tips til å ta hunden om han vokter over hunden min? Hjelp meg er dere snille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler virkelig med deg.. merka at jeg ble skikkelig irritert bare av å lese dette jeg!

skaff en munnkurv, sett den på dævelskapen og bind den ute... punktum!

og når det gjelder bikkja, så er jo kanskje ikke det din oppgave, men hent buret og sett det inne! ;)

lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler virkelig med deg.. merka at jeg ble skikkelig irritert bare av å lese dette jeg!

skaff en munnkurv, sett den på dævelskapen og bind den ute... punktum!

og når det gjelder bikkja, så er jo kanskje ikke det din oppgave, men hent buret og sett det inne! ;)

lykke til! ;)

Takk for at du føler med meg, blir så forbanna ass, men jeg henter buret til denna bikkja snart, å butter han inni ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan du bestemme innenfor husets fire vegger?

Prøvd å ta opp problemet med resten av familien din?

Er ikke så lett for foreldrene mine heller da, når de så vidt tørr å være sinte i stemmen mot de..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...