Gå til innhold
Hundesonen.no

guttetråden...

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

jeg syns det er utrulig vanskelig å prate me gutter! særlig fordi jeg ble så mye mobba på ungdomskolen..å jeg tenker kanskje litt for mye på hvordan jeg ser ut?

jeg er ikke tynn...er 1.63 høy og 65 kilo :angry:

er redd jeg aldri får noen kjæreste, hvem vil vell ha en tjukk feit ku???

Skrevet

jeg syns det er utrulig vanskelig å prate me gutter! særlig fordi jeg ble så mye mobba på ungdomskolen..å jeg tenker kanskje litt for mye på hvordan jeg ser ut?

jeg er ikke tynn...er 1.63 høy og 65 kilo :angry:

Marlene da, pust litt :( For det første: i den aldersgruppen du er nå er gutter bortimot de største idiotene som finnes - jeg synes ikke vekten din ift høyden din høres noe unormal ut i det hele tatt, mens guttene i den aldersgruppen der generelt vil ha Barbie i 10.klasse versjon. Det finnes mange ålreite gutter der ute, og de kommer med tiden :P Føler du at du ikke er fornøyd med utseendet ditt så tar du med deg dyra ut på lange, turer (man forbrenner mer på å gå raskt enn å løpe, og det greier man også lenger) mens du nynner "You can't hurry love, no, you just have to wait........" og nyter sommeren sammen med de som du er 100 % sikre på at ikke bryr seg om hvordan du ser ut eller måtte oppfatte deg selv - Mira & Vega :P

Skrevet

jeg er ikke tynn...er 1.63 høy og 65 kilo :(

Slapp av du er IKKE feit..

Jeg er selv 1.67 og 90 kg. Kunne flyttet fjell for å få samme vekt som deg!

Dagge samme vekten da jeg gikk både ungdomsskolen og halve VGS.

Gutter er noe hærk, helt til du treffer på den som betyr noe. Er ikke noe vits og stresse med det..

Tenkte akkurat det samme som deg da jeg gikk ungdomsskolen og VGS.

Men, en fyr fant meg da tilslutt, utrolig nok. :angry:

Guest Christine
Skrevet

Marlene du Marlene..

Slik innstilling må du ikke ha.

Jeg hadde selv den innstillingen og folk så bare stygt på meg og sa at jeg var teit som hadde den.

Jeg slutta med den innstillingen, og jeg har ikke noen fyr enda, fordi jeg har sagt nei.

Om gutta tenker bare på utsende er de ikke verd noen ting.

Det inni er alltid det som teller, husk det.

Skrevet

MARLENE!!!! du er jo vakker og fin! de som ikke vill ha deg bare pga vekta må jo være totalt dumme i hodet som går glipp av ei så knall kjekk jente som deg! ikke tenkt sånn! det fint gutter der ute som tar deg for den du er og ikke bare hvordan du ser ut! og han kommer! du må bare smøre deg med tålmodighet! jeg har slitt i mangen år med dårlig selvbildet.. før var jeg tynn og trodde jeg var smell feit.. se på meg nå i dag.. jeg veier mye mer nå og når jeg ser på bilder for 2 år siden var jeg syl tynn! så som regel så lyver speilet en god del kilo!

Skrevet

Jenny(Kite) sier:

Finn deg en litt eldre gutt :angry:

De på vår alder er kun ute etter barbier, når de overskrider 18 års grensen begynner det å likne noe...

Har studert fenomenet lenge, det stemmer ganske bra :(

Du er overhodet ikke overvektig så du har ikke noe å klage på, sjekk på BMI, ingen overvekt(ikke det at BMI er til å stole på for den regner ikke med muskler og benbygning, men det er evt. bare positivt for deg hvis du vil veie lite :P)

Det tar tid.

Selv er jeg en liten jente: 153-154 høy og veier 57 kilo!

Gikk plutselig opp 7 kilo gitt:P

Har ikke type jeg heller...siste kjæresten var i barnehagen da jeg var 5 år :P

Skrevet

jeg er ikke tynn...er 1.63 høy og 65 kilo :(

Du bør virkelig ikke ha en sånn instilling til deg selv, til slutt bare ødelegger det deg invendig totalt. Men den rette kommer nok, og du er IKKE tjukk.. Hmm, vær med hundene dine og nyt sommeren som tuppetroll sier :angry: ha en fin sommer

Skrevet

Fra en gutt - ta det helt med ro... :angry:

Som tuppetroll sier, gutter kan være helt blåste når de er på din alder - men vi kommer da til fornuft vi også etter hvert.

Folk, særlig jenter (men også enkelte av oss gutter) tenker alt for mye på at vi må tilpasse oss en idealfigur. Min erfaring, både fra egne forhold og fra folk jeg kjenner, er imidlertid at slike ting som vekt har minimalt å si når man treffer den rette. Mine to beste venner er gift med "store" jenter (mye større enn deg), og har aldri hørt dem klage på noe som helst. Det er disse to jentene de vil ha framfor noen andre!

Når det gjelder tenning og slikt er det som regel helt andre ting som spiller inn etter hvert enn at partneren er sylslank. Én ting er hva man snur seg etter på gata, en annen ting er hvem man faktisk kan tenke seg å leve livet sitt sammen med... :(

Skrevet

Gutter i din alder nå er som usikre hannhunder som utagerer og går til angrep med engang. Det finnes dog de få blant "idiot" guttene som er sikre på seg selv men som ikke skriker høyest og dermed legger du ikke merke til de. Du ar da for P***er ikke feit!? :angry:

Eg har selv dårlig selvtilli men ikke søren om eg lar folk legge merke til det.

Tenk positiv. :(

Skrevet

hehe - Da jeg var halvparten så gammel som jeg er nå, var jeg en liten spirrevipp på knappe 45 kg jeg, og veit du hva? Jeg hadde ingen kjærste jeg heller.. Jeg var derimot den jenta alle gutta klaga til om at de ikke fikk noen kjærste.. Utrolig kjipt - don't mind me, liksom, for jeg er jo ikke ei jente, og jeg har jo flust av kjærster <_<

Tror gutter i den alderen syns det er "tryggest" å fantasere om de "Barbie"-jentene jeg, de veit jo at de neppe har sjangs allikevel, så da slipper de å drite seg ut.. Jeg hadde et sånt chrush på naboens sønn noen år før, han var supersøt (den gangen.. Nå har han måne og mage *flirer ondskapsfullt*) og jeg fantaserte om giftemål og antall barn (vi fikk trillinger *sukker oppgitt* 2 jenter og en gutt). Det gikk over det øyeblikket min kjære lillebror kom rasende ut av badet og høylydt spurte hvorfor det sto "Remy, I love you" over hele sminkepungen min, MENS mitt hjertes utkårede satt i rommet.. DET var flaut det :angry: Han har forøvrig ikke prata normalt til meg ever again, til tross for at jeg ble gift og fikk 2 barn med fetteren hans mange år seinere.. hehe *mumler noe om teite og innbilske mannfolk* :(

Skrevet

Tror gutter i den alderen syns det er "tryggest" å fantasere om de "Barbie"-jentene jeg, de veit jo at de neppe har sjangs allikevel, så da slipper de å drite seg ut..

Du sier noe der... I den alderen er gruppepresset enormt, og nåde den som ikke er "kul" nok. Husker godt at alle omtrent var forpliktet til å være forelska i de 4-5 jentene på skolen som var allment akseptert som "de fineste". Vel, jeg var som regel forelska i helt andre jenter jeg, men undertrykte det på et vis. Alle skulle og ville tenke likt.

Skrevet

Marlene da!

Det er LETT å falle i den troen av at man ikke er god nok, pen nok eller ikke når opp når man går på ungdommskolen, ungdomsskolen for meg var _grei_, men det var tøft, med alle de "kule bertene" og ja.. du vet kanskje hvordan det er? Mens jeg som verken er høy, men tynn og ikke direkte stygg ( håper for guds skyld dette ikke høres imbils ut ;) for jeg er jordnær av meg.. ) , ble "satt i bås" som "vanlig" - og ikke kul for å si det sånn.

Småskjenert var(/er) jeg før jeg blir kjent med folk (eller overtrøtt) å skravler huet av de ;) Selvtillitten og selvfølelsen ens har lett til å gå til BUNNS, noe man må jobbe med og kanskje steve med for å få opp, men venner er der for deg vet du ;)

Nå går jeg på videregående og det er en helt annen verden for meg, eller i alle fall en bedre, det er ikke mobbing, og ikke på LANGT nær så mye "se ned på'ing". Det er jo noen som er - om ikke "kulere", men litt mer øh... de blir lagt mer merke til for å si det sånn.. Men, det blir en for stor skole til det tullet som var på ungdomsskolen...

Guttene på din alder har som regel en periode, de er teite, prøver å være kule og sier/gjør utrolig dumme ting, men som de andre sier tar de (mange jenter også når det er sagt) "mer til fornuft.

En stor feit ku er å overdrive det ut av dimensjoner! Ta det med ro, prøv å vær deg selv og ikke prøv å annstreng deg til å være noen du ikke er,å utforske nye sider av en selv er helt naturlig, men som sagt, ikke prøv å være noen andre enn du er, men vær deg selv!

Og som noen sa oppi her, det kan være forskjell mellom hvem man snur seg etter og hvem man kan tenke seg å være sammen med!

Så pust dypt, og finn en venn du kan ha det morro med eller ta en lang god, morsom tur med hundene dine og nyt sommeren!

Skrevet

Husker forresten bildet som du postet i en eller annen tråd der man postet bilder av seg selv og eg husker jo at du var søt. Mener at du hadde smilehul også?

Skrevet

Husker forresten bildet som du postet i en eller annen tråd der man postet bilder av seg selv og eg husker jo at du var søt. Mener at du hadde smilehul også?

ooh marlene! du har en beundrer på sonen! :)

Skrevet

pfffft gutter i fjortisalderen er noe møkk. Er såå glad for at gjevnaldrende gutter ikke er slik lengre!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...