Gå til innhold
Hundesonen.no

Å plukke opp etter hunden


Synnis

Recommended Posts

Guest Belgerpia

For jeg glemmer alltid poser derfor, tar ikke driten med hendene og putter den i lomma liksom :)

Å ta med poser er jo like naturlig som å ta med bikkja........... gjør det til en vane å knyte en pose fast rett under løkka på leiebåndet, knyt på en ny hver gang du kommer fra tur - da har du alltid pose - ellers får man kjøpt nette små bokser med poser i - eller små vesker med klype på som man kan feste i bukselinningen - eller til båndet - enkelt og greit - da har man alltid pose tilgjengelig.

Å ha hund og skylde på at man glemmer pose og at man derfor ikke plukker opp er en dårlig unnskyldning synes nå jeg - uansett hvor liten hunden er. De få gangene jeg har glemt pose og hundene mine har skiti så har jeg faktisk gått å ringt på i nærmeste hus jeg og spurt om å få en bærepose eller noe.......... jeg har gjort det fire ganger og du verden for en hyggelig reaksjon jeg fikk når jeg sa hva jeg skulle bruke posen til.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp, og jeg har alltid med hele ruller, for jeg har alltid hatt minst en hund som gjør fra seg mer enn en gang på tur <_< Det er heldigvis søplebøtter til sånt over alt her jeg bor, så jeg trenger som regel ikke å bære posene langt.. Hvis ikke så er jeg sikkert et stilig syn med en halvgal terv i ene hånda, og 3 bæsjeposer og en groenendael i andre hånda.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg glemmer alltid poser derfor, tar ikke driten med hendene og putter den i lomma liksom :)

Det burde du gjøre en gang - det ville antagelig gjort underverker for hukommelsen din.

Hundeeiere med din innstilling og attityd ødelegger enormt for alle oss andre, og har av en eller annen merkelig grunn en forkjærlighet for å lufte skjødehundene deres i parker, badeanlegg, barnehager og på fortauer like utenfor blokka hvor dere bor i fancy Startboleiligheter med rosa interiørdetaljer.

Jeg var sjokka i våres over haugene av bikkjemøkk overalt midt i byen hvor jeg jobber! Jammen ikke rart at et flertall av dem som uttalte seg i en spørreundersøkelse om hund burde være forbudt i byene faktisk stemte ja til det...

Ikke så lenge siden jeg så en jentunge med en papillon som dreit midt på plenen i byens mest populære parkanlegg, forresten. Eieren sto og glante med et tomt blikk ut i det store intet og lot som om hun ikke så hva bikkja holdt på med og snudde seg for å gå derifra uten å plukke opp når hunden var ferdig. Jeg bråstoppet bilen, løp ut og tilbød henne noen hundeposer og forklarte meget behjelpelig hvordan man bruker dem...

Så vidt jeg kan forstå er det masser av folk som skulle vært på bæsjeposekurs, da bruken synes noe for avansert for vanlige hundeeiere i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det til en vane å knyte en pose fast rett under løkka på leiebåndet, knyt på en ny hver gang du kommer fra tur - da har du alltid pose -

Hvorfor har ikke jeg tenkt på det før? :) Takk for tipset Belgerpia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter bikkja mi midt i skogen og vi bor ganske så for oss selv da...! Ja det er sikkert mange så skulle vært på driteposekurs det er helt sikkert. Faktisk her vi bor ser jeg lite drit langs veien faktisk ikke tråkka i noe selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

Ikke døm alle?

Vel, jeg har vært nok på utstilling og stevner i min tid og også vært med å arrangert - og tro meg - det er ikke vare noen "løkruller" i hundemiljøet - det er ****** mange faktisk. På generelt grunnlag vil jeg påstå at de som plukker opp etter seg i det store og det hele heller er unntakene enn regelen.

Og om ikke du - og andre - skjønner at det ikke er relativt stor forskjell på papir og en hundebæsj - ja, så bør du/dere forsøke følgende: Tråkk på ett papir, skli så i en kronesis og fall på rompa på restene sånn at du er innsmurt med is.............. - etter at du da har skiftet og blitt rein - forsøker du å skli på samme måten i en hundebæsj og faller da også på rompa i restene...........

Hva er mest ekkelt?

Kroppen full av kronesis eller hundebæsj?

Jeg er pervers nok til å foretrekke kronesisen - tross det faktum at jeg har hund liksom. Likeså synes jeg det er helt uproblematisk å få kronesis under beinet - derimot blir jeg rasende når jeg tråkker i hundebæsj.

Jeg sier ikke at papir osv. er ok å kaste - det er like ille som hundebæsj, men ikke fullt så ekkelt.

Som sagt, jeg har vært nok rundtomkring og tråkket i nok drit etter idioter med hund til at jeg faktisk forstår at hundeeiere blir mindre og mindre populære.

Jeg har vært vitne til at hundefolk LUFTER hunden sin INNE i utstillingshaller, at de lar bikkjene sine pisse på absolutt alt som står i nærheten inkludert andres bur, stoler, sekker osv. - Jeg har opplevd å bli utskjelt av hundefolk når jeg har gitt dem en pose for å plukke opp etter kjøteren som driter i midtgangen på utstilling.

Jeg har plukket opp og fyllt en halv søppelsekk med bæsj etter et lp/agilitystevne (bare sånn for at dere ikke skal kaste dere på å si at det er utstillingsfolket og ikke andre) - til sammenligning var det langt mindre papir og annet søppel ...................

Jeg går turer i byggefeltet og det er drit overalt............... folk går forbi her og bikkja driter i HAGEN vår og de plukker ikke opp - på tilsnakk får jeg beskjed om at "dere har jo hunder" - hallooooo? Jeg vil da vel for **** ikke ha hagen full av bæsj fordi om jeg har hund..

Nei - ukulturen med å ikke plukke opp drit etter seg er ikke bare vanlig blant noen få hunde-eiere, men ganske mange.

I en periode hvor jeg bodde hjemme hos mine foreldre så kom folk på døra og kjeftet på meg fordi det var hundebæsj i hagene deres........ noen la sogar en bæsjepose i mine foreldres postkasse........... Og jeg er faktisk blant de som ALLTID plukker opp - MEN, jeg var den av hunde-eierne i nabolaget som faktisk var aktiv med mine hunder, gikk mye turer, trente osv. - jeg var synlig så folk visste at der bodde det hund - at det i umiddelbar nærhet bodde 17 andre hunder var uvesentlig liksom...........

Det jeg gjorde da - etter bæsjen i postkassa - var at jeg kjøpte en haug med bæsjeposer, tok med meg hundene og gikk runden til ALLE jeg VISSTE hadde hund, ringte på, ga dem en rull bæsjeposer og ba dem vennligst bruke dem fordi jeg fikk skylda for at andre hunder dreit overalt............... Vi fikk ingen flere klager så jeg antar det hjalp........

Ja - hundeeiere er sløve, og jeg tror at særdeles mange unnlater å plukke opp om de tror ingen ser dem når bikkja driter..............

At folk kaster søppel rundt seg får være demmes sak, det ser stygt ut ja - men å bruke det som argument for at det er greit at folk ikke tar opp bæsjen blir for dumt.

Og IW har ett poeng - det er omtrent like teit som når jeg i min tid argumenterte med min mor om å få være lenger ute "alle andre får jo være ute lenger" liksom......... So what?

Selvsagt har du rett.

Det er mye verre å tråkke, skli eller falle i en hundebæsj i forhold til en kroneis. Men skulle jeg velge mellom en hundebæsj og en knust flakse, eller enda verre at hunden min trakker i en knust flakse, så velger jeg hundebæsj.

Men det er ingen unnskyldning å ikke tørke opp etter hunden sin. Har man gjort det valget å ha hund, får man ta det ansvaret som følger med.

Min menig bak det jeg skrev, var at det ikke bare er hundeiere som ikke rydder etter seg.

jeg skal ikke på noen som helst måte proøve å bortforklare noe av dette, men hvis ALLE hadde vært flinkere, så ville alt vært så mye bedre. ;)

Hæ, nei? Det var jo det jeg mente, at man skal se på seg selv før man ser på andre. At det derfor blir feil av oss å begynne å snakke om alle de som kaster søppel, bare for å "rettferdiggjøre" at noen av oss kaster posene i skogen, lar møkka ligge, eller lar hannhundene markere på alt de finner.

Det med moren sin osv var ikke ment til deg, det var mer sånn.. jeg bare kom til å tenke på det, for det er sånn typisk svar man kommer med når man (og nei, dette er ikke ment til deg personlig, husk det :P ) går i forsvar for noe man føler seg angrepet for. Litt sånn "Hva med deg selv"-holdning.

Argh, dette blir baare surr :P

Det jeg mener er hvertfall: Å argumentere over/påpeke at folk uten hund griser minst like mye som de som lar hundene forsøple/forsøpler med poser selv, det hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å prøve å endre den dårlige trenden hos maaange hundefolk. Selv om det virker håpløst.

Var litt krass der jeg.. Hadde en litt dårlig dag på jobb igår. Mye stress..

jeg mener ikke at man skal fjeren alt ansvar for hundeiere, og skyve alt over på de som ikke rydder opp etter seg selv, men jeg blir fortvilt og forbanna når jeg finner glassbiter langstur sti, og ellers andre plasser det ikke skal ligge.

jeg gikk en gang midt i bergen sentrum. Sommer og sol. Gikk langs fortauet, og hunden min fant ut at NÅ må jeg på do. Så hun satte seg ned og "lårte en pudding" Da jeg etterpå stod på huk og dreiv å plukket opp, kom en gammel dame bort og kjeftet og smellte. Jeg kunne godt tatt hunden med en annen plass å gjøre det der sa hun... Hva skulle jeg gjøre eller si? Jeg måtte bare le, for situasjonen var noe komisk. Der stod jeg på huk med en pose i hånden, den var full av dritt som luktet alt annet enn blomster, og lyste mot alle og enhver, mens jeg fiokk kjeft av en gammel dame. Så er det rart jeg lo? :P

*dobbelpost slått sammen av mod IW*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter bikkja mi midt i skogen og vi bor ganske så for oss selv da...! Ja det er sikkert mange så skulle vært på driteposekurs det er helt sikkert. Faktisk her vi bor ser jeg lite drit langs veien faktisk ikke tråkka i noe selv...

det hjelper ikke med unnskyldninger! plukk opp dritten etter bikkja di! sånn er det å være ansvarlig hundeeier! de få gangene jeg har glemt å ta med pose, eller gått tom, har jeg funnet blader o.l. å plukket opp dritten med! men kjære deg, man putter det da ikke i lomma! hørt om å kaste det?

den lille dritten du ser langs veien der du bor kommer kanskje nettopp fra Gizmo! plukk opp etter deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg glemmer alltid poser derfor, tar ikke driten med hendene og putter den i lomma liksom ;)

Vel, da knytter man noen poser på båndet! Enkelt og greit! Jeg har glemt pose en gang, og aldri mer! Ble helt stressa, til tross for at Sofus bæsjet på kanten av veien. Drev og styrte med et stooort blad for å få tak det da det heldigvis kom en annen hundeeier forbi. Man føler seg ganske dum der man står og forsøker å balansere hundbæsj i et blad (man vil jo ikke få det på hånden må vite!). MEN, jeg hadde følt meg enda dummere hvis jeg ikke hadde fått tatt det opp i det hele tatt :P

Dessuten, merkelig det hvordan det tyter ut bæsjeposer fra nærmest ethvert klesplagg jeg har,.. hihi.. for ikke å snakke om hvor rene de blir når de kommer ut fra vaskemaskinen (da seff ikke de som har vært "brukt") :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i nærheten av en flott natursti/lysløype, hvor det er (var) flott å gå tur med hundene. På vinterstid er den kjørt opp med trakkemasin og belyst, så det er en kjempefin mulighet til å gå langtur også på vinteren. Hva skjedde? Jo, det er nå forbudt å lufte hunder der..VELDIG synd men jeg må dessverre si at det ikke er rart at forbudet kom...På vinteren så det ikke ut! Hundedrit over ALT også midt i skisporet.. Jeg plukket opp endel, av det jeg fikk løst men en hel del var frosset fast og jeg måtte forøvrig ikke bare hatt bæsjepose men søppelsekk med meg, skulle jeg fått med meg alt...

På våren så det, om mulig, ennå verre ut..

Så beklageligvis, så må nok hundeeierne ta en del av skylden selv, for at det blir flere og flere forbud mot hund. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nabolaget hvor vi bor, er det ufattelig mye dritt langs veiene, og det irriterer noe grusomt! <_< Vi plukker alltid opp etter Box, det verste jeg vet er når jeg eller Box trakker i en ruke.. :) Når vi plukker opp etter Box, tar vi også annen dritt fra andre hunder hvis vi ser det :D Synd at noen få skal ødelegge for alle.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...