Gå til innhold
Hundesonen.no

noe som vasker bæsj bra?


Henriette

Recommended Posts

Donny er som sagt dårli, suppediare med masse blod i(se vedlagt bilde)

får ikke vaska alt skikkelig bort.

Stakkar gutten, gjett om mamsen er snill nå når han er dårli da ;)

http://i35.photobucket.com/albums/d171/don...en/S5024069.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d171/don...en/S5024070.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d171/don...en/S5024071.jpg

http://i35.photobucket.com/albums/d171/don...en/S5024068.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen..stakkars gutten.. ;) Vi sliter faktisk med det samme med Box akkurat nå, men han er ikke fullt så dårlig som Donny da.. Får han noen behandling for dette eller? Siden det er blod i avføringen ville jeg kontaktet dyrelegen. God bedring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frodo har nettopp vært noe sånt. En gang kom det bare blod. Vi ringte durlegen og han sa det antagelig bare var noe bein som hadde satt seg fast som han ikke fikk fordøyd. Han er helt fin igjen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å bruke grønnsåpe og klor når jeg vasker opp etter hunder som ikke har klart å holde seg jeg.. Og i tilfelle du har tenkt å spørre som Håvard ;) så holder det med 2 korker klor og 3 korker grønnsåpe i ei bøtte vann :P

Jeg regner med at du har snakket med veterinær om både avføring og blod, men veit du hvorfor han er så løs i magen nå? Har han ikke vært sånn i noen dager? Pass på at han for i seg nok væske, særlig om det er varmt i været hos dere også!

At det blør og er såpass rødt tyder bare på at han har sår i analåpningen, hadde det vært lenger opp i tarmene ville det vært mørkere og mer å bekymre seg for.. Har du prøvd å smøre han med litt sinksalve? Det er det man bruker på babyer (og syklister som sitter og gnur på setet i flere timer om dagen.. hehe :P ) når de er såre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn så det ut i gangen vår for noen uker siden.

Vi passet to hannhunder og jeg satt den ene inn i gangen til Aiwa og den andre inn til de to andre i den andre gangen.

Han som stod hos Aiwa ble selvfølelig syk i løpet av natten så når jeg stod opp så var det flytendes bæsj og ikke minst oppkast over hele gangen.

Han var hos dyrelegen sener på dagen og han hade en innfeksjon ett eller anet sted(husker ikke hvor), men selvfølgelig så ble jo mine ege hunder da også syke, men med litt fiskeboller og ris og litt Zoolac så ble de frisk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går gutten på Canicur og Antibiotika.

ikke hatt flere ulykker inne heldigvis.

MEn han er ikke seg selv nei... nå er veggen NESTEN ren ;)

Det verste var egentli at donny ha lagt seg i driten og etter det lagt seg forskjelige plasser i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at han er på bedringens vei! Jeg bruker skurekrem på hvite flater. Husk å ta ut kontaktene før du vasker dem! (Kanskje like gjerne kaste og kjøpe ny ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og plutselig fikk jeg ikke så veldig lyst på hund likevel, gitt :P

Jeg fikk en gang en fremmed katt inn i soverommet på natta. Den bæsjet og tisset, og det ble ikke oppdaget før etter en liten stund, slik at bæsjen på en eller annen måte hadde gnidd seg utover gulv-til-gulv teppet (!) og urinen hadde størknet helt. Jeg brukte klorin, grønnsåpe og et eller annet... Kan ikke huske hva det var i farta. Også brukte jeg en stiv vaskebørste og skrubbet og skrubbet. Først med det ene vaskemiddelet, så med det andre, så med det tredje. Det gikk nå bort til slutt, heldigvis. Lukta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispe til noe som tar i det minste lukten etter slikt er først vasker du godt med grønnsåpe også bytter du ut såpevannet med eddik vann(funkte veldig bra når en katt markerte seg her i stuen i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...