Gå til innhold
Hundesonen.no

EF språk reiser..


Taran

Recommended Posts

Vurderer å dra til Malta neste år på språk reise, 14 eller 21 dager. Noen som har vært på språk reise før og vil fortelle litt?.. Samme hvor du har vært.. Har funnet mye om det, men kjekt med litt mer inputt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å dra til Malta neste år på språk reise, 14 eller 21 dager. Noen som har vært på språk reise før og vil fortelle litt?.. Samme hvor du har vært.. Har funnet mye om det, men kjekt med litt mer inputt.. ;)

Kan jeg få spørre om hvor gammel du er...?

Jeg har ikke selv vært på språkreise, men jeg har vært på Malta og opplevd språkreise-elevene der. Jeg var selv 25 år når jeg dro dit, og var sjokkert over hva jeg så.

Hadde jeg vært forelder hadde jeg ALDRI sendt en av mine håpefulle på språkreise til Malta...

Så mye dop, alkohol, festing og sex har jeg aldri noen sinne opplevd, og her var det snakk om unge jenter. Vi måtte flere kvelder ta oss av unge norske jenter som var helt i knestående, fulle av partydop, og gjerne i sorg over en eller annen infødt som hadde lurt henne trill rundt.

Ene natten våknet vi av et voldsomt bråk. Da var det ei 16 år gammel engelsk jente, som hadde hoppet fra hotelltaket på hotellet vårt. I flg utsagn; full av partydop og i kjærlighetssorg... :P

Jeg husker det for noen år siden var store skriverier om nettopp språkreiser til Malta, så jeg HÅPER at dette har bedret seg siden jeg var der. Sikker på at veldig mange hadde det veldig gøy, men som sagt: som forelder hadde jeg ALDRI tillatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på språkreise på Malta med EF da jeg var 15. Moro det, lærte mye språk, men helt ærlig har EF null kontroll på hva man bedriver i fritiden sin. En jente ble voldtatt på turen og et par måtte sendes hjem på grunn av at de drakk.

Er du ansvarlig nok, går det fint, men vær klar over at det er mange idiotiske 15 åringer som ødelegger for mange andre. Pass deg for menn, de klår og tror at alle på språkreise sprer beina... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16år når jeg eventuelt drar.. Må si jeg ble litt skeptisk nå, selv om jeg ikke drikker og fester skjelden. Skal se litt på de andre plassene også, vet iallefall at det er ganske så trygt å dra til england.. Før jeg evetuelt drar vil jeg i såfall kontakte andre ungdommer som har vært der de siste årene og spørre hvordan det er der nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...