Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkars hunden


henrikke

Recommended Posts

har fått smaken på freestyle og trener rett som det er på kjøkken gulvet, også hjemme hos min mor( en har jo så god tid der)

Hun er forferdet og betuttet når jeg bare måå vise hva vi har fått til : staaakar Henrik, piper hun, la han få være hund da...han er da ikke noen dressert ape heller, la ham i fred da...

Svigers viser noe av de samme taktene.og det skal en høre, av dem som kaller til og med kaninene sine for sine barn, !

Må le også, det er da kul umulig å tvinge en hund som jobber for godbiter til å gjøre noe en ikke vil??

Det er jo så mye mer hyggelig for en hund å bare ligge der , likesom..

jo, det er synd på pelsen min gitt..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med moren din. La hunder være hunder. Å tvinge dem til å sitte, ligge og komme på kommando er også helt idiotisk, og det plager faktisk hundene. Det beste er å ikke såkalt "trene" dem i det hele tatt, og la dem ligge i sofaen og kose seg i stedet. Det er jo sånn et ekte hundeliv skal være, det er det de er skapt for!

Tæhæ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som gjør kunster for godtbiter gjør det jo frivillig! Mine hunder synes det er dritmorsomt å !sitte bamse","danse""stå på to" osv.Synes ikke noe synd på hunder som gjør kunster frivillig i det hele tatt!

Da er det jo synd på agilityhundene,lydighetshundene å alle da hvis man skal tenke sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som gjør kunster for godtbiter gjør det jo frivillig! Mine hunder synes det er dritmorsomt å !sitte bamse","danse""stå på to" osv.Synes ikke noe synd på hunder som gjør kunster frivillig i det hele tatt!

Da er det jo synd på agilityhundene,lydighetshundene å alle da hvis man skal tenke sånn :)

Hihi, ja særlig agilityhundene. Tenk så fælt de har det når de hopper over hindere og løper gjennom tunneller, mens de i stedet kunne fått ligge i en sofa og ikke gjort noe som helst :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller folk som selv synes det beste her i livet er å ligge å kule'n på sofaen... :D

Jeg syns ikke du skal henge ut oss som er glade i å ligge på sofaen! :) Jeg sier som Ole Brum; Ja takk, begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja særlig agilityhundene. Tenk så fælt de har det når de hopper over hindere og løper gjennom tunneller, mens de i stedet kunne fått ligge i en sofa og ikke gjort noe som helst :rolleyes:

Ehh...har du vært på en agilitybane før???Hundene der hopper løper osv gjennom løypene fordi de synes det ere kjempegøy :) .Det er selvbelønnende!Hadde bikkja ikke vært interresert så hadde den nekta,å da hadde man sett det tydelig på prestasjon,glede osv

Sier ikke at alle hunder synes det å løpe på en ag bane er fantastisk,men de liker kanskje andre ting.Hunder liker å bli brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten apropos, jeg husker da jeg prøvde å lære nabohunden å se til høyre på kommando. Det var første gang både hun og jeg prøvde ut klikkertreningsmetodene, og gjett om vi koste oss! Det var helt tydelig at hun synes dette var moro, særlig da hun begynte å skjønne poenget (som tok overraskende kort tid). Så at hun ble tvunget til å bruke de små grå for å få tak i godbitene og ros tror jeg hun synes var helt OK :D

Ehh...har du vært på en agilitybane før???Hundene der hopper løper osv gjennom løypene fordi de synes det ere kjempegøy :) .Det er selvbelønnende!Hadde bikkja ikke vært interresert så hadde den nekta,å da hadde man sett det tydelig på prestasjon,glede osv

Sier ikke at alle hunder synes det å løpe på en ag bane er fantastisk,men de liker kanskje andre ting.Hunder liker å bli brukt!

Oi! Jeg trodde det var tydelig at jeg var ironisk! Sorry :P Haha, jeg mente selvfølgelig ikke det jeg sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal henge ut oss som er glade i å ligge på sofaen! :) Jeg sier som Ole Brum; Ja takk, begge deler!

Henge ut?? :D Finnes det bedre plass enn sofaen da?? Bikkja mi stortrives der... :rolleyes: Særlig etter en lang tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg trodde det var tydelig at jeg var ironisk! Sorry :) Haha, jeg mente selvfølgelig ikke det jeg sa

Vi skjønte det! Det med hesten og. Skjønt det er klart, hvis hesten er veldig liten og ryttern veldig stor. Neida, tulla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er på tide jeg lærer meg at folk faktisk ikke kan se ansiktsuttrykket mitt og høre stemmeleiet mitt når jeg diskuterer på internett :)

Ja, det er lett å bli misforstått når man skriver her, det har vi vel alle erfart...

Men jeg tror det var veldig tydelig for de fleste at det var ironi, både det du skrev og det andre skrev... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge ut?? :) Finnes det bedre plass enn sofaen da?? Bikkja mi stortrives der... :rolleyes: Særlig etter en lang tur i skogen.

Tenkte mest på meg selv, jeg da :D . Og det med hengingen var bare på tull :P , men det er klart her er det ingen som bryr seg om mitt behov for å ligge på sofaen. :P

Det skal bare trenes og trenes. :P Også blir det gæærnt, det og. Ja, ja, mora mi tror at Fibi er homofil... Vet ikke om det er så hyggelig akkurat. Ikke det at jeg har noe imot homofile, men altså nå er jeg bare på full fart ut på viddene her, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne fortsette! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på stakkars tjenestehundene. Må jobbe for føda.... :D Sikker fælt for de å få henge med eieren på jobb og måtte gjøre noe annet enn å ligge i sofaen.... Bare spør Vida, hu har både vært gassa med propangass, og "turna" i stilasjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på meg selv, jeg da :D . Og det med hengingen var bare på tull :P , men det er klart her er det ingen som bryr seg om mitt behov for å ligge på sofaen. :P

Det skal bare trenes og trenes. :P Også blir det gæærnt, det og. Ja, ja, mora mi tror at Fibi er homofil... Vet ikke om det er så hyggelig akkurat. Ikke det at jeg har noe imot homofile, men altså nå er jeg bare på full fart ut på viddene her, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne fortsette! :P

Jeg tenkte også på meg selv, måtte bare bruke bikkja som unnskyldning. Alle BC'er stortrives vel i sofaen store deler av dagen..? :P

Hoho, du datt ut litt på slutten der ja... :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ler etter innleggene her..

Og i samme åndredrag hevder hun at det er så mye styr med bikkjer, at jeg orker...

henne om det..Hun skal være barne pike en uke nå, vet ei som kommer til å gå masse tur, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere har liksom peiling på hund??? Tror dere virkelig at en hund er lykkelig når han får ligge i sofaen hele dagen? Selv en nybegynner på forumet skjønner at dette er feil!

Dersom en hund ligger på sofaen alene eller sammen med eieren, vil dette skape problemer i lederskapet. Den som har den beste plassen er sjef og bestemmer. Alle må vel se at dersom hunden tidvis innehar denne posisjonen, er dette en kilde til usikkerhet hos hunden. Hos meg ligger dyret på gulvet, mens jeg ligger i sofaen / godstolen og zapper på TV`n. DET er toppen, det! :D

PS; Mann og barn har også lært sin plass... Sofaen og fjernkontrollen er MINE! (He-he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere har liksom peiling på hund??? Tror dere virkelig at en hund er lykkelig når han får ligge i sofaen hele dagen? Selv en nybegynner på forumet skjønner at dette er feil!

Dersom en hund ligger på sofaen alene eller sammen med eieren, vil dette skape problemer i lederskapet. Den som har den beste plassen er sjef og bestemmer. Alle må vel se at dersom hunden tidvis innehar denne posisjonen, er dette en kilde til usikkerhet hos hunden. Hos meg ligger dyret på gulvet, mens jeg ligger i sofaen / godstolen og zapper på TV`n. DET er toppen, det! :D

PS; Mann og barn har også lært sin plass... Sofaen og fjernkontrollen er MINE! (He-he)

Du skjønte vel at vi var ironiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes dere var klart over streken med hinsides meninger!

Dessverre lykkes ikke jeg like godt. (Mente det ironisk, jeg også).

Hvis det er noen trøst, så skjønte jeg det.. MEN, jeg måtte lese til andre avsnittet ditt før jeg tok ironipoenget ;-) Man kan ikke alltid være like sikker her inne om noen mener noe seriøst eler ironisk.. men som regel så går det jo greit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk folk som ikke har noen videre kunnskaper om dyr. Har til og med hørt noen som klarte å si at det er synd på hester som har på seg grime.... :D

En jeg kjenner drar'n helt ut og mener det er synd på alle dyr som lever i fangenskap.

Misforstått kjærlighet heter vel det... :wacko: Enkelte har en tendens til å tilegne dyr "litt" for mange menneskelige tanker og følelser. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...