Gå til innhold
Hundesonen.no

Chicka

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Selv om det er endel snø ute ennå, så er vår følelsen her endelig.

Knipset noen vår bilder av Chicka idag på tur.

tur01.jpg

Ting tar tid, er ikke alltid Chicka har tid til å bli med meg med en gang.

tur02.jpg

Lukte litt til.

stolt.jpg

Stolt!

tur03.jpg

tur05.jpg

Her får hun 10poeng for øyekontakt med fotograf samtidig som hun ruller.

tur10.jpg

Spise snø, Chicka er matvrak

tur11.jpg

Chicka lurer på om det er godis på vei, hun ser ikke på meg altså.

tur08.jpg

Jeg er sen og Chicka vet hvor hun skal, så hun bare går...

Også tilslutt kaktusen min som jeg er så stolt av:

blomstfin01.jpg

Er den ikke fin når den blomstrer?

• 2 weeks later...
Skrevet

Idag har jeg vært og massert Isak og Theo til Havana, de hadde et lite stoff bur og jeg fortalte at sånnt hadde jeg og lyst til å kjøpe til Chicka, og gjett hva, Havana hadde er stort bur som gutta ikke likte som jeg kjøpte av hun.

Var litt spent når jeg kom hjem og damen likte det, og gjett om hun syntes det var stas, for det første så luktet det MENN av det og for det andre så hadde det sånn godt liggeunderlag inni med skinn.

Tok et par biler av hun og buret før hun sovnet...

bur01.jpg

Oj oj her lukter det menn!!

bur02.jpg

Kult jeg kan se ut også!!!

bur03.jpg

Lille frøken bortskjemt i huset sitt

bur04.jpg

Nå må jeg få sove litt altså!!

Var det ikke fint hus?? :)

Skrevet

Igår hadde jeg badet Chicka, tatt med dynene på sofaen og vi koste oss veldig.

kveld01.jpg

Ben ikke satt i system.

kveld04.jpg

Ny badet Chicka slapper av.

kveld03.jpg

Trøøøøttt

kveld02.jpg

Sjekk det trøtte blikket

Også tok jeg et par bilder av utstyret i gangen, jeg har kun en hund... :wub:

utstyr01.jpg

utstyr02.jpg

Nå har jeg satt innkjøpstopp, men tror ikke det går...dette er bare det utstyret jeg bruker...har MASSE liggende i to skuffer som man kan kalle bomkjøp, men kjekt å ha. :D

Skrevet

På tur må man om det regner elller ikke, det er bare litt kjipere å gå i regn noen ganger.

Kameraet lå i jakkelommen min så jeg knipset litt fra turen vår.

regntur02.jpg

Chicka har fått øye på noe, og da må det stirres.

regntur07.jpg

Pinnen er gøy!!

regntur03.jpg

Og pinnen må i luften og sjongleres med.

regntur05.jpg

Her er slottet vi går forbi når vi er i parken, litt skummelt, spesiellt når vi går der om kvelden og det er mørkt. Da går jeg fort forbi og ser ikke brot, det går historier om at det spøker der, men det kan ikke stoppe meg og Chicka når vi skal til parken, er bare å se et helt annet sted.

regntur06.jpg

Her trener Chicka slalom for å styrke rygg musklene sine.

regntur04.jpg

Jeg skulle ta bilde av snøblomstene, men chicka måtte stå i veien, litt lei av regnet nå.

regntur01.jpg

Kan vi gå hjem?? PLEASE?

Skrevet

Fine bilder. Det var heldigvis litt bedre vær i dag :)

Dekkenet til Chicka var kjempe fint, hvor har du kjøpt det?

Har kjøpt det hos Børjes i Sverige.

Ser ikke ut som de har det nå. :mellow:

Men de har et supert fleece dekken som jeg har brukt i hele vinter på litt mildere dager.

vaar03.JPG

renbur11.JPG

Skrevet

Idag var vi på stallen om morgenen og jeg måtte knipse noen bilder for Turbo og Chicka var så søte idag.

turbostall01.jpg

Hei, jeg heter Turbo, er jeg ikke søt??

turbostall02.jpg

Hva gjør du?? -Chicka hjelper til å møkke boks i bakgrunnen, hun har alien øyne...

turbostall03.jpg

Eple er popis og MÅ deles.

turbostall04.jpg

Ut på tur, se så fint de går.

turbostall05.jpg

Skjer'a??

turbostall06.jpg

Snuse pause

turbostall07.jpg

Vil hver sin vei...

turbostall08.jpg

Dronningene på haugen

turbostall09.jpg

Chicka viser Turbo hvordan bading skal gjøres

turbostall10.jpg

Turbo er ikke heeelt sikker, hun lovet Chicka å bade neste gang altså.

Skrevet

Nei Turbo er bestevenninna mi sin, hun er en Amerikansk akita inu (er ikke sikker på om inu skal være etter, men men...)

Fikk bare dårlige bilder av Ruvi idag, men her er ett:

ruvi.jpg

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Nå er det neeesten blitt høst og har knipset noen bilder av Chicka i veldig fint vær her på Østlandet.

1909ram.jpg

1917.JPG

Full fart på jordet

1710.JPG

Deilig i solen

1712.JPG

1714.JPG

1715.JPG

• 2 months later...
  • 6 months later...
Skrevet

Lenge siden jeg har lagt ut noen bilder av verdens beste Chicka.

17mai03.JPG

Stall hunden Chicka

901.JPG

Badehund

1707.JPG

518.JPG

522.JPG

504.JPG

Sånn skal en vannpytt bades i

704.JPG

Titten på hjørnet

• 2 weeks later...
  • 11 months later...
Skrevet

Burde skamme meg, kjempe lenge siden jeg har lagt ut noen bilder av Chicka nå.

Her er noen av Chicka som nyter sommeren :)

4717.JPG

Begynner å bli litt grå i barten nå, men like vakker syntes jeg :)

4728.JPG

Fornøyd Chicka i vannet! Vann er GØY GØY GØY!!

4739.JPG

Full fart etter venninnen Turbo

4837.JPG

Jeg er litt stolt, klarte å hive pinnen så langt ut :)

4821.JPG

Rulle dronningen min

tjern025.jpg

loke011.jpg

zoo016.jpg

Til slutt viser Chicka sin uoppdragne side og gjeiper til dere :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...