Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips ang separasjonsprob?

kib

Recommended Posts

Min kjære lisje elskede kompis har panikk for å være alene for tiden.Jeg har endelig fårr meg en leil der jeg fikk ha hund og katt og har endelig flyttet ut i fra mine foreldre igjen!Hjemme med de har det ikke vært noe problem for han å være alene hjemme.Han har bare så vidt orket å se på oss når vi har latt igjen burdøra når vi har gått å lagt oss.Men nå har han helt panikk om han må være alene i 5 min!Slever, hyler, bjeffer, går rundt, ja jeg får panikk for att han skal få ett slags anfall av hele greiene!Har vært med vet og fått DAP, men uten effekt.Han er rolig så lenge jeg er der, men passer på meg hele tiden og dilter.

Jeg må innrømme att jeg sikkert styrer for mye med ham inne, og gir ham sikkert for mye oppmerksomhet.Jeg skal prøve å kutte ut, men er det noen andre råd også????

Er ganske travelt å ligge på sofaen, pluss jeg kjører han hjem til foreldrene mine når jeg skal på jobb(jobber skift,å de bor 1 times køring inkl ferge-250kr t/r.)Så det er ikke hverken kjekt eller billig!

Veldig takknemlig for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det er det at stedet er nytt. Jeg ville begynt som jeg gjorde når hunden var valp, med gradvis tilvenning. Det er jo tydeligvis ikke det å være alene som er problemet, siden det fungerer bra i det andre huset. :P Gjør han skikkelig trygg på huset, og det er sikkert ingen dårlig idè å la han være mer i fred innendørs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett med meg bikkja overalt.. men hun klarer seg utmerket alene hjemme eller i bilen, eller hos andre som passer henne! Problemet er at det er JEG som har separasjonsangst :D

Går fint for noen timer og alt det der, men skal jeg være borte fra henne i dager blir jeg dårlig! Meste jeg har vært borte fra henne er 3 dager.. og da var jeg SYK! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...