Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg blir gaaal!


Marianne&Java

Recommended Posts

off, jeg tror nesten jeg blir gal!

Rikke har løpetid nå, og da blir det selvfølgelig en god del slikking! men noen ganger så slikker hun seg så lenge at hun begynner å slafse å slurpe! :rolleyes: sånne skikkelig ekle lyder, og jeg får helt mark i kroppen! våkner ofte av de lydene på natta! helt grusomt! off.... må bare trøste meg med at løpetida går over etterhvert! :rolleyes:

må bare dele frustrasjonen min med dere! ;) er det forresten noen som har no tips om hvordan jeg kan sove uten å høre slafselydene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å skaffe meg sånne ørepropper ja! ;) men må høre vekkerklokka å da! ;)

tror ikke tispetruse ville hjulpet så mye! har hørt av de som bruker det at hunden pleier å skyve trusa til side for å slikke seg rein! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å skaffe meg sånne ørepropper ja! ;) men må høre vekkerklokka å da! ;)

tror ikke tispetruse ville hjulpet så mye! har hørt av de som bruker det at hunden pleier å skyve trusa til side for å slikke seg rein! ;)

Ellers så kan du jo flytte hunden ut av soverommet ;) ? Eller blir det for mye for deg :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datror jeg nok heller at jeg hadde hørt piping hele natta! ;) veit ikke hva som er værst jeg!

jammen ikke greit å være hundeeier! ;)

Er ikke det ;) Skal mye til før jeg tilbringer en natt uten hundene i sengen ;) Akkurat under løpetid må hun ligge i sin egen seng da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ;) Skal mye til før jeg tilbringer en natt uten hundene i sengen ;) Akkurat under løpetid må hun ligge i sin egen seng da :rolleyes:

Rikke pleier ikke å sove i senga mi da, men hun ligger alltid ved siden av senga! blir ikke det samme uten henne nei! elsker å ligge våken å høre på de drømmelydene hennes! ;)

men slikkelydene liker jeg ikke å høre på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ;) Skal mye til før jeg tilbringer en natt uten hundene i sengen ;) Akkurat under løpetid må hun ligge i sin egen seng da :rolleyes:

Hehe... Det er det som er så fint med hannhund- du slipper løpetiden ;)

Her må jeg ha hunden i senga, blir jo så ensomt uten :rolleyes:, men han kunne godt slutta med å snorke, og se om jeg lever (hopper oppå meg og ser om jeg sover eller er død) noen ganger midt på natta! ;):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er det som er så fint med hannhund- du slipper løpetiden ;)

Her må jeg ha hunden i senga, blir jo så ensomt uten :rolleyes:, men han kunne godt slutta med å snorke, og se om jeg lever (hopper oppå meg og ser om jeg sover eller er død) noen ganger midt på natta! ;):rolleyes:

;) så søtt! må jo selvfølgelig passe på mamman sin da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er det som er så fint med hannhund- du slipper løpetiden ;)

Her må jeg ha hunden i senga, blir jo så ensomt uten :rolleyes:, men han kunne godt slutta med å snorke, og se om jeg lever (hopper oppå meg og ser om jeg sover eller er død) noen ganger midt på natta! ;):rolleyes:

Har en hann og ei tispe ;) Er bare at hannhunden aldri vil.. Han liker ikke sånn kliss :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hann og ei tispe ;) Er bare at hannhunden aldri vil.. Han liker ikke sånn kliss :rolleyes:

hihi... Min driter i det- mye koseligere å ligge oppå beina min istedenfor å ligge på gulvet! ;)

Uansett så er han en vekkerklokke- vekker meg rundt syv hver morgen (piping). Da skal han ha mat ja, og tur ;) Og jeg som er B menneske <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er frøkna riktig så utidig ved løpetid. Slurper i vei, men ikke nok med det. Holder hun på lenge nok, kommer det rykninger og lyder som man har hørt før i ...eh... "intime" menneskelige sammenhenger. ;)

Hun får rett og slett ikke lov lenger, men det har hendt at hun tusler inn på et annet rom for å "gjøre sitt fornødne" der, og det er jo greit nok... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira har alltid vært ekstrem på å slikke seg, så da hun var mindre måtte vi avbryte henne rett som det var (hadde et lite håp om at det kanskje skulle vokse ut litt hår under buken også... :rolleyes: ) og etterhvert sluttet hun med det. Nå er hun igang igjen og vi lar henne holde på da vi tror (og håper!) at løpetiden snart kommer og at hun da kanskje, iallefall innimellom, slikker opp litt etter seg. Men jeg får mark av den lyden altså, må nesten bare gå ut av rommet når hun setter i gang! ;) Og ja, værst er det om natten når det er heeeeelt stille og hun plutselig setter igang. Jeg foretrekker faktisk lyden av vekkeklokken fremfor den slikkelyden! (og det sier litt! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira har alltid vært ekstrem på å slikke seg, så da hun var mindre måtte vi avbryte henne rett som det var (hadde et lite håp om at det kanskje skulle vokse ut litt hår under buken også... :rolleyes: ) og etterhvert sluttet hun med det. Nå er hun igang igjen og vi lar henne holde på da vi tror (og håper!) at løpetiden snart kommer og at hun da kanskje, iallefall innimellom, slikker opp litt etter seg. Men jeg får mark av den lyden altså, må nesten bare gå ut av rommet når hun setter i gang! :P Og ja, værst er det om natten når det er heeeeelt stille og hun plutselig setter igang. Jeg foretrekker faktisk lyden av vekkeklokken fremfor den slikkelyden! (og det sier litt! :P )

:P jammen bra det ikke bare er meg som sliter med det problemet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...