Gå til innhold
Hundesonen.no

Dataproblemer


Nirm

Recommended Posts

Misstenker at det er noe virus på den, men finner ingenting når jeg søker igjennom (har Norton og F-Prot Antivirus). Eneste er at Norton finner noen filer den ikke kunne scanne.

Uansett. Den henger seg støtt og stadig. Jeg kan ikke slette, eller forandre navn på mapper noe mer. Da henger hele dritten seg, og enkelte ganger er det kun å bryte strømmen som hjelper. Den er blitt meeget treig, og kan ta evigheter før den åpner eks Firefox. (Nok av plass på maskina er det.)

Noen idee om hva det kan være? Og hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hente ned ad aware eller noe? Det kan være ting på maskinen som ikke nødvendigvis er som et "skikkelig" virus å regne, men som rett og slett opptar plass og tuller med bruken av den ellers?

http://www.lavasoft.de/support/download/

Denne fjerner diverse småplukk som kan være greit å få frigjort maskinen fra til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det kunne være noen lyse hoder her inne da. :D

Har et par slike spyware fjernere (som bestandig finner no "dritt").

Hmm, ok... Men hva med å evt. ta en "opprydning" på pc'en da? En runde med diskfragmentering eller noe?

Lyse hoder ja,.. vel, det er vel endel av oss som iaf er blonde av hårfarge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri undervurdere en blondine.

Jupp. Tenkte jeg skulle kjøre en runde med det igjen og se om det hjelper. Og Ccleaner. Så kanskje ting funker igjen.

Hmmm, jeg har hørt om noe som heter RegSupreme også.. Tror den fjerner noe annet av de inaktive filene på pcen også.. Du kan jo sjekke det ut? Jeg har hatt det tidligere, når jeg hadde treghet på babyen min.. (den bærbare..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp hatt det samme problemet det bare bygger på seg og til slutt så fikk jeg svart skjerm og ingenting ville på... Jeg leverte den inn og de måtte formatere hele pcn min :) Men den er veldig god nå da men pass på om den blir alt for treig osv.. For da kan du få svart skjerm og det er ikke noe gøy.. Sørg for å få brenne ut tinga på pcn din slik at du har det meste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du WindowsXP? Da kan du f.eks forsøke systemgjenoppretting. Det fungerer sånn at du kan stille alle endringer på maskinen tilbake til et tidligere tidspunkt, uten at du mister arbeid du har gjort (kan likevel være greit å ta litt backup først). Gå på Start-menyen, velg "Hjelp og støtte". Under "Velg en oppgave" klikker du på "Angre endringer på datamaskinen ved hjelp av Systemgjenoppretting". Da får du litt nærmere forklaring på hva det går ut på. Hvis du likevel vurderer å formatere harddisken, har du i hvertfall ingenting å tape på å forsøke dette først. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virus program hjelper bare mot virustrusselen utenfra...

Men man MÅ ha Virusprogram, AD/Spy-ware fjerner, Brannmur, og noe sånt som Megistry Mecanic / CCleaner ol for å rydde opp i alle løse ender på pcn... Om man er flink og scanne og rydde så kan man ha en ganske så ryddig installasjon i mange år... Men installerer man mye, teste sletter osv uten å rydde opp av og til så påviker det såklart både ytelse & stabiliteten på pcn...

Et Tips, når man installerer windows, så Partisjoner (del opp) hardisken slik at man har en egen del til programmer og en egen del til resten (Film, musikk, Bilder, ol.) Så om uhellet er ute og man må formatere, så slipper man unna med å bare slette Windows og programmene, men man beholder filmene bildene osv på den andre delen...

Eksempel: har man en hardisk på 200Gb totalt, så kan man foreksempel lage en Partisjon på 50Gb til Programmer og bruke de andre 150Gb til bilder, filmer osv...

Kan med det samme si hva jeg gjør da, om noen kan få et tips...

Virusprogram : Gratis Lovlig Avast som oppdaterer opptil flere ganger om dagen automatisk.

AD/SPY: AD-aware, gratis og effektiv fjerning av tracing cookies og mindre trussler som kommer når man er på nett...

Rydding på pcn : EasyCleaner, gratisk lite kraftig program, hvor man kan søke etter og slette de fleste unyttige filer som liggger igjen rundt omkring..

Register Rydding : Registry Mecanic , tror det er gratis, kraftig verktøy som søker og retter feil i registeret, hos meg rettet den på over 140feil første gang. (inklusive det som gjorde pcn treigere)

Nettleser : FireFox, rett og slett fordi Eksplorer er som en invitasjon for Spy, ad ware & virus... (og andre grunner såklart)

Mail: Slett alle mailer som ikke inneholder eller ikke er fra noen du forventer... Uten å åpne såklart...

Ja åsså går jeg over "Programfiler" mappen Manuelt og sletter mapper med filer etter programmer jeg vet jeg har slettet... Og Defragmentering en gang i mnd, enten windows mener jeg må eller ikke...

Håper det ikke ble et helt meningsløst innlegg... Les det gjerne en gang til og bruk programmene jeg nevner om du ikke alt gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. ;)

Har både spyware, ccleaner, brannmur (er windows' brannmur bra nok?). Samt delt harddisk mellom programmer og det verdifulle som bilder mm. Og etter jeg gikk over til Firefox, så er antall spyware redusert betraktelig.

Skal teste ut de to rydde programmene, og om det ikke hjelper får jeg noen til å formatere maskina for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...