Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare opplevelser på sosialiseringstur

tuppetroll

Recommended Posts

I dag har Ace og jeg vandret langs Skienselva for å sosialisere. Været har vært knall så da kommer allverdens rare mennesker ut. Den rareste opplevelsen vi hadde i dag var nede på en liten brygge. Der satt det et par i 40 åra og slappet av, så vi gikk til andre siden av bryggen. Da snur mannen i dette paret seg rundt og spør høyt om det er en tervueren, jeg sier ja - og løfter Ace opp så hun kan hilse. Han hadde hatt tervueren i 16 år (noe han sa ca. 9 ganger i løpet av 2 minutter) og insisterte på at jeg satte henne ned, gadd ikke å krangle så jeg satte Ace ned. Han prøvde alle måter å få henne til å hilse på, men jeg vet jo at hun ikke gidder å hilse når de ikke har godbit og hun ikke kjenner dem. Så kommer det rare - mannen begynner så å kose meg på leggen, og sier samtidig "nå koser jeg mamma, da skjønner du at jeg ikke er farlig" :rolleyes: Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte, jeg synes liksom ikke det var så kult at han "koste" med beinet mitt heller. Til slutt løftet jeg Ace opp, lot henne hilse, og så gikk vi videre...

Forøvrig var Ace kjempeflink i dag, og utrolig tålmodig med disse ungene som senere på turen stimet og koste røft med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noe liknende har skjedd med eg også.

En gang jeg var ute og gikk med den gamle hunden min, kom det en mann løpende ut av et hus vi passerte. Han hadde sett oss i vinduet "å så fin schäfer jeg hadde", og "sånn hadde han og"! Og så kom han bort til meg og lurte på om den ville beskytte meg om noen kom og angrep meg. Jeg sa at det var jeg ikke var sikker på det for jeg hadde aldri blitt angrepet før. Og da presterte fyren å legge armen sin rundt meg :) "Se den angriper ikke", sa han, jeg bare smilte litt og skyndtet meg videre med en gang han tok vekk hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye snåle folk! Tror jeg kanskje er en av dem... Jeg klarer liksom ikke å kla vær å gå bort å prate med andre bikkjefolk og hvalper, når jeg ikke har med egen hund. Vil helst være i fred når hun er med! Snakk om dobbeltmoral :) ! Men jeg klår ikke folk på leggen, da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...