Gå til innhold
Hundesonen.no

snegler


Kristina

Recommended Posts

Slik?

(Hentet fra denne siden)

Her står det også litt.

HAH! Da var det en naturfilm jeg faktisk HAR gått glipp av. Husker hvor "traumatisk" det var med disse hingstene som hele tiden ble vist på nrk barnetv (tja, kanskje litt overdrevet, men det var mye av det... hehe.)

Oj! kama sutra for snegler!

Men er det bare tull at de er tvekjønnede da? Hvordan ser man hvem som er mannen i forholdet?

er de trofaste dyr?

Tja, nå sto det jo også i den andre linken MJ fant frem at selv om noen av dem er tvekjønnet, så finner de seg en å parre seg med til tross for dette (altså, istedenfor å parre seg med seg selv.. hmmm, tenk om onani kunne ført til barn som det da nærmest kan sees som på sneglen, hihi.. hmm, blir jeg sensurert nå?)

Og to er jo mye mer spennende enn bare seg selv da, det kan jeg forstå.

Trofaste går det vel neppe an å kalle dem. Monogame ville kanskje vært en bedre formulering (utro høres så jæ... ut.. ), men det er de neppe. De finner vel en ny for hver gang de skal reprodusere seg...

;)

men hvor er ringeklokka da?

På toppen av spiralen vel.... duh... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ta av en snegle huset sitt? Tror jeg husker at jeg lærte det da noen prøvde å få meg til å fiske.

Men sneglen overlevde sikkert ikke, ihvertfall ikke etter den fikk noen badeturer og ble spist av fisk.

Dyregal som jeg var da jeg var liten, så hadde jeg faktisk blandt annet snegler som "kjeledyr" (rekka med spesielle kjæledyr jeg fant i naturen er laaaang). Jeg oppbevarte de i store bokser med luftehull. Jeg gav de ferskt gress hver dag samt sprayet litt vann oppi kassa sånn at det var litt fuktig der. De hadde det fint i kassene helt til de en natt fikk opp lokket og rømte. Kunne se spor etter de føre alle veier. Etter dette, så fikk jeg ikke lov til å ha snegler mer. En morosom ting med snegler er at hvis man tar lommelykt og lyser på huset, så kanman se at hjertet banker.. ;)

(foreldrene mine ble tilslutt lei av alle de rare kjæledyrene mine og jeg fikk endelig et ordentlig ett, en hund! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyregal som jeg var da jeg var liten, så hadde jeg faktisk blandt annet snegler som "kjeledyr" (rekka med spesielle kjæledyr jeg fant i naturen er laaaang). Jeg oppbevarte de i store bokser med luftehull. Jeg gav de ferskt gress hver dag samt sprayet litt vann oppi kassa sånn at det var litt fuktig der. De hadde det fint i kassene helt til de en natt fikk opp lokket og rømte. Kunne se spor etter de føre alle veier. Etter dette, så fikk jeg ikke lov til å ha snegler mer. En morosom ting med snegler er at hvis man tar lommelykt og lyser på huset, så kanman se at hjertet banker.. ;)

(foreldrene mine ble tilslutt lei av alle de rare kjæledyrene mine og jeg fikk endelig et ordentlig ett, en hund! )

Hehe, fikk de opp lokket??? Hmmm, hvordan klarte de det? Gikk de sammen og telte til tre.... "kom igjen gutter!! På tre!"? Eller kanskje du glemte å legge lokket skikkelig på?

Stakkars snegler, sperret inne i huset ditt langt vekk fra den deilige esken.. hehe... Fant du ingen igjen altså?

Men en genial overgang til å få hund da, jeg klarte det ikke på den måten gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fikk de opp lokket??? Hmmm, hvordan klarte de det? Gikk de sammen og telte til tre.... "kom igjen gutter! På tre!"? Eller kanskje du glemte å legge lokket skikkelig på?

Stakkars snegler, sperret inne i huset ditt langt vekk fra den deilige esken.. hehe... Fant du ingen igjen altså?

Men en genial overgang til å få hund da, jeg klarte det ikke på den måten gitt!

Satte nok ikke lokket på ordentlig,men var den gangen overbevist om at de hadde klart å få det oppe helt selv.. :rolleyes: Klarte å spore opp noen av de, men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en sånn naturfilm om flatmark en gang. Som bor i vannet. Det er kanskje ikke sneiler da, men synes de minner mer om det enn mark. Var ganske liten da jeg så den filmen, men jeg husker den ennå. (Silje har alltid blitt fasinert av merkelige ting.).

De var tvekjønna. Og når de skulle parre seg hadde de en sånn peniskamp. De dreiv å fekta med penisene sine. Veit ikke helt hvordan de klarte å kåre en vinner, men den som vant fikk i hvertfall æren av å "være gutten".. hehe.

Hadde sneiler i en boks sjøl når jeg var liten, men var ikke videre smart siden jeg ikke hadde på lokk på boksen. Dagen etter vard e borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...