Gå til innhold
Hundesonen.no

Linse som gjør livet lett


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Må bare!

Jeg fikk bursdagspresang av min KJÆRE litt på forskudd om fredagen, en ny linse til mitt EOS 350D - en sportslinse - EF 70-300mm med Image Stabilizer............ og d...n for ei linse.............. (snille mannen min)

I går dro jeg og linsa på tur til Oslo - nermere bestemt - Rommensletta og Stover HK sitt agility og lydighets stevne - rett nok tok jeg ingen lydighetsbilder, men hauger og lass med agilitybilder - og hvilken forskjell det ble......

Resultatet finnes her Stovner 2006

Dette er bildene jeg er mest fornøyd med, og innimellom er det ett og annet jeg er superfornøyd med - og uten nye linsa så ville det nok ikke blitt så mange bra........ B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! :D Og mange kjente hunder! Men si meg..den gronnisen..er det pappen til Lokeliten eller er det Zorro?Synes egentlig det ligner mest på Zorro, men vanskelig å si fra den rett frem vinkelen når de er svarte..

Edit: så på øra at det var Zorro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, Merete :D Kjenner til det der med linser som gjør livet lettere - kjøpte Tamron 70-300 linse i slutten av april og reiste på agstevne i Arendal med den. Jeg hadde ikke råd til IS, men Gud så deilig det er med zoom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fine bilder! :D Og mange kjente hunder! Men si meg..den gronnisen..er det pappen til Lokeliten eller er det Zorro?Synes egentlig det ligner mest på Zorro, men vanskelig å si fra den rett frem vinkelen når de er svarte..

Edit: så på øra at det var Zorro ;)

Må ikke spørre meg hvem grønisen er altså - aner ikke - men Zorro høres vel ikke helt feil ut..... hehe

Jeg tok bare bilder jeg - og kosa meg i vilden sky. Jeg veit navnet på to av hundene i stor og en av hundene i liten liksom - i den store så er det ene terven - den heter A-Rex - mørke terven som hopper mot kameraet, og så kjenner jeg den ene border collien. I liten så kjenner jeg bare Pippin..... hehe..... Men det var morsomt å ta bilder ja...

Og tuppetroll:

Jeg hadde ALDRI hatt råd til den linsa - ikke litt engang - så jeg er glad jeg har en snill snill mann ....... verdens beste synes jeg............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tuppetroll:

Jeg hadde ALDRI hatt råd til den linsa - ikke litt engang - så jeg er glad jeg har en snill snill mann ....... verdens beste synes jeg............

Godt vi er flere :D *Ut og finne seg rik mann som kan kjøpe IS Linse til meg* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O store... kanskje det er et rikt mannfolk jeg også burde fått meg ? Hahahhaha....

Herlige bilder Belgerpia - agility må jo også være hundesporten over alle hundesporter når det gjelder å ta bilder av hundene in action ! Det blir liksom ikke helt det samme å "fange" dem i skogen - som regel er det alltid ei grein eller en busk eller noe som er i veien...

Jeg investerte i ei sånn billig 70-300 mm linse jeg - uten IS, men det går an å få noen kule bilder med den også da - også likte lommeboka det mye bedre enn disse litt dyrere sakene :-).

I går fikk vi disse bildene....

2006-05-28-Babs11.jpg

2006-05-28-Babs21.jpg

...også av Odin da...

2006-05-28-Odin12.jpg

.. kanskje ikke helt skarpt, men det er jammen meg ikke lett å få dem sylskarpe heller :-)

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

O store... kanskje det er et rikt mannfolk jeg også burde fått meg ? Hahahhaha....

Herlige bilder Belgerpia - agility må jo også være hundesporten over alle hundesporter når det gjelder å ta bilder av hundene in action ! Det blir liksom ikke helt det samme å "fange" dem i skogen - som regel er det alltid ei grein eller en busk eller noe som er i veien...

Jeg investerte i ei sånn billig 70-300 mm linse jeg - uten IS, men det går an å få noen kule bilder med den også da - også likte lommeboka det mye bedre enn disse litt dyrere sakene :-).

I går fikk vi disse bildene....

2006-05-28-Babs11.jpg

2006-05-28-Babs21.jpg

...også av Odin da...

2006-05-28-Odin12.jpg

.. kanskje ikke helt skarpt, men det er jammen meg ikke lett å få dem sylskarpe heller :-)

Siri

Dritbra bilder det der da....... men du er jo nesten som proff å regne - jeg har sukka og stønna mer enn en gang over kvaliteten på en del bilder du har tatt - digga froskene også forresten.

Jeg hadde aldri invistert i ny linse selv altså - jeg klarte meg greit med den jeg hadde - men jeg er veldig veldig veldig glad for at mannen min mente at jeg trengte en sånn linse. Rett nok har jeg ytret ønske om en ny zoom linse - men dette overgikk jo selv mine villeste fantasier...

Agility er toppers til denne linsa - jeg har ogs brukt den på løp i skogen jeg da - og den funka fint der også........... øver litt hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flotte bilder :D Er veldig nær å kjøpe Canon 350 D selv. Men jeg lurer bare på en liten ting. Holder det til hobby bruk den linsa som følger med? Hvor mye ligger denne EF 70-300mm med Image Stabilizer på i pris feks?

Ville dere som har dette kamera valgt et annet kamera (i samme pris klasse) hvis dere skulle kjøpt et nytt nå?

Klør sikklig i fingrene når jeg ser bildene deres. Utrolig flotte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flotte bilder :D Er veldig nær å kjøpe Canon 350 D selv. Men jeg lurer bare på en liten ting. Holder det til hobby bruk den linsa som følger med? Hvor mye ligger denne EF 70-300mm med Image Stabilizer på i pris feks?

Ville dere som har dette kamera valgt et annet kamera (i samme pris klasse) hvis dere skulle kjøpt et nytt nå?

Klør sikklig i fingrene når jeg ser bildene deres. Utrolig flotte ;)

Kitlinsen holder absolutt til hobbybruk, kvaliteten er ikke så verst, det jeg merket mest var mangelen på zoom.. IS linsa til Belgerpia må du nok fort ut med 5-6000 for? Jeg ville ikke valgt et annet kamera hvis jeg skulle velge på nytt, er dødsfornøyd og totalt avhengig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitlinsen holder absolutt til hobbybruk, kvaliteten er ikke så verst, det jeg merket mest var mangelen på zoom.. IS linsa til Belgerpia må du nok fort ut med 5-6000 for? Jeg ville ikke valgt et annet kamera hvis jeg skulle velge på nytt, er dødsfornøyd og totalt avhengig..

Der ble jeg overtalt :D Må ha det ;) Bruker du andre linser enn den kitlinsen Helene?

Edit: Leste at du hadde en annen linse i et av de første innleggene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

kan få 70-300 IS til under 5000kroner...

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=29439

kan også få 350D med linse for under 6000kroner nå...

Javisst får man linsen til under 5000 - rett under faktisk - men når man invisterer i så dyr linse så må man ha filter til litt over 400 - det er jo billigere å ødelegge ett filter enn linsen - så må man ha solhatt til borti 400 kroner - man vil jo at bildene skal bli best mulig og vil ha de beste forutsetninger - og vips så er summen oppi nesten 6000 - og da slenger man på en støvbørste bare for å få jevnt tall.......

ughhhh.......... jeg blir fortsatt stressa av prisen......

Jeg kjøpte forøvrig aldri kitlinsen jeg - men invisterte direkte i en sigma linse med zoom - så jeg har jo hatt gode vilkår hele tiden for kamera mitt....... - men av og til - når jeg skal ta vanlige bilder så ønsker jeg meg kitlinsa også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst får man linsen til under 5000 - rett under faktisk - men når man invisterer i så dyr linse så må man ha filter til litt over 400 - det er jo billigere å ødelegge ett filter enn linsen - så må man ha solhatt til borti 400 kroner - man vil jo at bildene skal bli best mulig og vil ha de beste forutsetninger - og vips så er summen oppi nesten 6000 - og da slenger man på en støvbørste bare for å få jevnt tall.......

ughhhh.......... jeg blir fortsatt stressa av prisen......

Jeg kjøpte forøvrig aldri kitlinsen jeg - men invisterte direkte i en sigma linse med zoom - så jeg har jo hatt gode vilkår hele tiden for kamera mitt....... - men av og til - når jeg skal ta vanlige bilder så ønsker jeg meg kitlinsa også

Det var det jeg tenkte - derfor jeg sa 5 - 6000 ;) Jeg skal egentlig kjøpe filter til linsen min også ellers går den vel dukken også mister jeg de 1500 kr (latterlig pris iforhold til din) jeg gav for den..

Speilrefleks er dyrt..

Men, Merete - hadde ikke du en 18 - 125 linse? Den dekker jo kitlinseområdet. Hvorfor vil du da ha kitlinsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det var det jeg tenkte - derfor jeg sa 5 - 6000 ;) Jeg skal egentlig kjøpe filter til linsen min også ellers går den vel dukken også mister jeg de 1500 kr (latterlig pris iforhold til din) jeg gav for den..

Speilrefleks er dyrt..

Men, Merete - hadde ikke du en 18 - 125 linse? Den dekker jo kitlinseområdet. Hvorfor vil du da ha kitlinsen?

For å si det sånn - ingen tvil om at min kjære får ny mobiltelefon til bursdagen sin liksom......... ;) Selv det matcher ikke linsen........ snille mannen min..........

Jeg hadde antagelig blitt minst like glad for en til 1500 jeg da...... synes jo det er dyrt nok også....

Joda - jeg har 18-125 linse - og jovisst dekker den kitlinseområdet, men jeg har lånt en linse av min far (han har vanlig eos 1000 speilrefleks) - som er lik kitlinsen, og på nærbilder av folk og sånn, hvor man ikke har bruk for zoom - så blir bildene bedre med den linsen enn med den jeg kjøpte......... Mulig det er fotografen altså - men det er i alle fall sånn det blir her......

hehe - fordi jeg er lat av natur og ikke gidder å bytte linse frem og tilbake så må jeg nå stå evigheter fra folk når jeg skal ta bilder - tok noen stillbilder av terrieren i forgårs - og den nye linsen bare suger inn lyset sånn at fargene blir jo 10 ganger sterkere og bildene blir sylskarpe.........

Neste test blir innendørs - IS'en funker ikke med blits, men linsen skal være super innendørs allikevel så nå må jeg teste den på det..... skulle ønske jeg hadde hatt den i min gudsønns konfirmasjon altså....... det hadde vært fint det - da hadde det blitt brae bilder i Grieghallen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - fordi jeg er lat av natur og ikke gidder å bytte linse frem og tilbake så må jeg nå stå evigheter fra folk når jeg skal ta bilder - tok noen stillbilder av terrieren i forgårs - og den nye linsen bare suger inn lyset sånn at fargene blir jo 10 ganger sterkere og bildene blir sylskarpe.........

Jeg gjør akkurat det samme - gidder ikke bytte liksom, noe som kan være en utfordring med en 12 uker gammel tervtott som ikke kan bli.. Forrige gang løste jeg det ved å ta på henne bånd, og legge båndet under eldstemor, for så å rygge 1,5 meter før hun kom seg løs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra bilder det der da....... men du er jo nesten som proff å regne - jeg har sukka og stønna mer enn en gang over kvaliteten på en del bilder du har tatt - digga froskene også forresten.

Jeg hadde aldri invistert i ny linse selv altså - jeg klarte meg greit med den jeg hadde - men jeg er veldig veldig veldig glad for at mannen min mente at jeg trengte en sånn linse. Rett nok har jeg ytret ønske om en ny zoom linse - men dette overgikk jo selv mine villeste fantasier...

Agility er toppers til denne linsa - jeg har ogs brukt den på løp i skogen jeg da - og den funka fint der også........... øver litt hver dag..

Hehehehee.... jeg burde vel vært skutt om ikke ett og annet bilde ble bra så mange bilder som jeg tar :-). Muuuulig det grenser til mani, men siden jeg fikk kameraet i slutten av mars har jeg altså tatt over 4000 bilder.. UPS... og dermed måtte jeg selvsagt også ha en ekstra harddisk å legge dem på. Fylte jo opp PC'n kjapt liksom *ler*.

Men du..... du låner ikke vekk Runar litt vel ?? Sånn for en liten periode slik at han også kan få muligheten til å kjøpe bursdagsgave til meg liksom ?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehee.... jeg burde vel vært skutt om ikke ett og annet bilde ble bra så mange bilder som jeg tar :-). Muuuulig det grenser til mani, men siden jeg fikk kameraet i slutten av mars har jeg altså tatt over 4000 bilder.. UPS... og dermed måtte jeg selvsagt også ha en ekstra harddisk å legge dem på. Fylte jo opp PC'n kjapt liksom *ler*.

Jeg kjøpte kameraet mitt 8.februar - siden den gang har jeg tatt 8000 bilder :icon_redface: Så jeg pleier å si at jeg har spart inn kameraet alt - hadde jeg hatt analogt speilrefleks hadde jeg betalt mer for all filmen og fremkalling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ehhh.... er det nå jeg skal bli stressa eller?

Dere tror dere har tatt mye bilder liksom?

Først kvelte jeg harddisken, så kvelte jeg den flyttbare, så fikk jeg ny harddisk med megalagringskapasiet - og nå stønner den over at jeg har litt lite plass........ jiiihaaaaa

Jeg har imidlertid blitt flinkere til å slette dårligere bilder med en gang, man gjør det nemlig når man krasjer harddisken sin og mister en masse greier fordi den rett og slett ikke klarer å starte fordi den har gått i metning......

Jeg kjøpte kameraet 20. juni fjor tror jeg det var - eller noe sånt (første bildene er tatt da i alle fall) - og skal vi se - for å sammenligne med dere så har jeg talt bildene fra i år (lagrer etter dato ser dere) og siden januar i år har jeg tatt vare på originalen til 7081 bilder - og nå vet ikke jeg hvordan det er med dere, men jeg sletter jo MANGE bilder hver gang liksom - så skal jeg tippe så er jeg oppe i over 10000 bilder og vel så det hittil i år.

Hey - bare siden lørdagen har jeg tatt 1400 bilder ......... ny linse er gøy...... haha

Og nei Siri - Runar er ikke til utlåns - hehe............

Redigert: Jeg har ikke passert 10000 i år riktig enda - men totalen er 9077 - haha - jeg tror jeg har lagret for mange bilder egentlig jeg...... - må slette flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...