Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolk


Guest Christine

Recommended Posts

Jeg er enig med de uovertroiske her, jeg anser dette som reinspikka sprøyt og new age-surfing. Pen ekstrainntekt, forøvrig - 3000 pr deltaker på nybegynnerkurs, blir fine penger i lomma dét...

Nei, jeg tror heller disse "tolkene" er flinke til å lese både mennesker og dyrs YTRE visning av sine følelser. Kall det en velutviklet/trent intuisjon eller hva. Det er forøvrig skrevet en bok om intuisjon som var en bestselger borti USA. Forfatteren viser gjennom eksempler hvordan det som folk "tror" er en sjette sans, Gud som griper inn, eller andre fantasifulle forklaringer, heller er den såkalte ubevisste adaptive delen av hjernen - som raskt og ubemerket behandler tonnevis av informasjon som vi plukker opp, og reagerer på.

Når den såkalt seriøse dyretolkeren hevder det som bevis at hun "magisk" ble trukket bort til bilopphuggingstomta fordi katten hennes sendte henne bilder derfra, så beviser det vel heller at hun er et intelligent menneske som ubevisst har fundert hardt over katten er, og som også, som katteeier, vet at katter gjerne tar seg inn - og blir innesperret - slike steder som det.

Men ellers... tror jeg slike folk sier mye som eierne ØNSKER å høre. Kanskje har de noen mer velutviklede evner til å FORSTÅ og LEVE SEG INN i andre skapninger, inklusive dyr, men disse dyrene som "snakker" til dem... vel, særlig når alt disse dyrene "sier" bare er edelt og tappert... så kjenner jeg ikke helt igjen våre venner rov- og flokkdyrene.

Og er det tilfeldig at det er 99 prosent kvinner som legger inn beskjed i gjesteboken til dyretolken? Hehe.... akkurat som leder for Alternativmessa for noen år siden innrømmet at en stor majoritet av "kundene" var damer i 40-årene som ville finne seg sjøl eller noe...

Forøvrig: Fordi jeg sjøl er flink til å SE på dyrs bevegelser, så har jeg da sendt flere bekjente og fremmedes hunder til kiropraktor, og hatt rett. Har dyrene "sagt" det til meg? Niks. Og fordi jeg har pådratt meg atskillig kunnskap om hunders adferd, så "ser" jeg endel situasjoner som er i ferd med å komme - reinspikka observasjon og kunnskap, ikke noe mer "imponerende" enn det, men som virker veldig imponerende på mindre kyndige - en sånn "åååå, hvordan VISSTE du det..."-type ting.

Nei, gjennomlesning av siden det ble henvist til bare underbygger min oppfatning om at dette er noe annet enn det gir seg ut for å være. Kanskje tror utøverne sjøl på det, men kanskje de "ser" de tingene som de allerede har observert - med øynene og hjernen? Ingenting kan bevises, det er det som er så kjekt med sånne new age-greier... så vi andre er tvilere og ville sikkert trodd jorden var flat.... ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Himmel og hav! Skal man le eller grine av sånt som dette da? Det er jo den reneste skjæreste svindel, humbug og visvas... Det er strenge regler for hva man får si om alternativ medisin, helbredelse av mennesker og kurer mot sykdom - men hunde- og katteeiere kan hvem som helst forsøke å lure så godt de kan?!

Styr unna, folkens - gjett om disse folka sitter og gnir seg i hendene over hvor lettlurte dere er alle sammen.

Nei, fysjom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur på det jeg. :D Om døde mennesker kan komme tilbake som gjenferd og spøkelser, kan vi jammen ha telepatisk kontakt med dyr også! Nå må jeg vel nevne at jeg også trur på gjenferd da. har hatt dem i huset liksom..

For de som fulgte litt med på spekkhuggeren keiko (free willy) i den tiden han var i Norge, fikk dere kanskje med dere at han gikk gjenom en slik samtale med Astrid Moe, den kan leses på www.flammehuset.com

jeg trur 100% på den historien, det samme gjelder resten av historiene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en liten samtale med Fibi her. Hun sa:

"Tror jeg må tisse litt. Å nei, du gikk til datan ja. Da går jeg og legger meg litt til, da. Deilig å være kvitt den lusa, forresten. Det klødde så jeg trodde jeg skulle tørne. "

Nå har hun sovna, så det ble en kort samtale. Men jeg kan godt tyde drømmene hennes også. .. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur på det jeg. :P Om døde mennesker kan komme tilbake som gjenferd og spøkelser, kan vi jammen ha telepatisk kontakt med dyr også! Nå må jeg vel nevne at jeg også trur på gjenferd da. har hatt dem i huset liksom..

For de som fulgte litt med på spekkhuggeren keiko (free willy) i den tiden han var i Norge, fikk dere kanskje med dere at han gikk gjenom en slik samtale med Astrid Moe, den kan leses på www.flammehuset.com

jeg trur 100% på den historien, det samme gjelder resten av historiene der.

Ha, ha! Dumt at ikke Fr Moe tipset Keiko om at det er lurt å spise maten sin og svømme litt utpå havet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil herved be om unnskyldning for at jeg tuller med ting som andre tar på alvor. Det er helt unødvendig av meg! Skulle gjerne visst mer om bakgrunnen til alt stresset og tullet til Fibi, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere dere som tror dyretolker bare er gode menneske/dyre-lesere litt, om at en dyretolk trenger overhodet ikke å ha møtt hverken mennesket eller dyret for å kommunisere med det. Det blir som med fjern-healing, man trenger ikke være i nærheten av individet. Tror dere ikke på telepatisk kommunikasjon mellom mennesker heller?

Dere må for all del fortelle at dette er humbug og vissvass, men synes dere ikke selv det er litt teit og kaste ut meninger i det vide og det brede om noe man egentlig ikke har peiling på? For meg blir det bare latterlig, og det sier mer om de som uttaler seg enn om det de uttaler seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må for all del fortelle at dette er humbug og vissvass, men synes dere ikke selv det er litt teit og kaste ut meninger i det vide og det brede om noe man egentlig ikke har peiling på? For meg blir det bare latterlig, og det sier mer om de som uttaler seg enn om det de uttaler seg om.

Takk. Nei, jeg synes det er helt på sin plass å si høyt og tydelig hva man mener om slik humbug. Det burde vært ulovlig, men vi bor i et land hvor det er lov å lure godtroende mennesker - det er jo enkelte som tror det går an å vinne over spillautomaten også... (for alle vet jo at de er satt opp for å gi penger ut til uføretrygda, og sosialklienter som bare ved å putte noen kroner på en blinkende maskin hver dag kommer til å tjene STORT i det lange løp...).

Det fine med en bransje som "dyretolking" er jo at eieren får vite nøyaktig det han vil, og sjansene for at han kommer til å "reklamere" er lik 0. - Og hvem vil gå til forbrukerrådet med en sak mot en slik person? Eeeh, bikkja mi sa han var lei seg og ikke likte maten, og helst vil ligge i sofaen - men jeg tror tolken lyver..." :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nei, jeg synes det er helt på sin plass å si høyt og tydelig hva man mener om slik humbug. Det burde vært ulovlig, men vi bor i et land hvor det er lov å lure godtroende mennesker - det er jo enkelte som tror det går an å vinne over spillautomaten også... (for alle vet jo at de er satt opp for å gi penger ut til uføretrygda, og sosialklienter som bare ved å putte noen kroner på en blinkende maskin hver dag kommer til å tjene STORT i det lange løp...).

Det fine med en bransje som "dyretolking" er jo at eieren får vite nøyaktig det han vil, og sjansene for at han kommer til å "reklamere" er lik 0. - Og hvem vil gå til forbrukerrådet med en sak mot en slik person? Eeeh, bikkja mi sa han var lei seg og ikke likte maten, og helst vil ligge i sofaen - men jeg tror tolken lyver..." :D

Hva man mener ja, der sa du det! Det handler litt om ordlegging det.

Det er en viss forskjell på:

DETTE ER BARE VISSVASS OG HUMBUG, HOLD DERE LANGT UNNA!

og:

Nei, dette er ikke noe for meg, jeg tror ikke det er mulig.

Hva mener du med at eieren får vite nøyaktig det h*n vil? Har du prøvd det? Vet du hva man får vite? Hva vil eieren egentlig vite?

Når ble det forbudt å tenkte selv?

Hvis man skal forby alt som man må tenke selv for å bedrive, så blir det vel lite matnyttig aktivitet igjen her i landet? Selv om vi jo er på god vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man mener ja, der sa du det! Det handler litt om ordlegging det.

Det er en viss forskjell på:

DETTE ER BARE VISSVASS OG HUMBUG, HOLD DERE LANGT UNNA!

og:

Nei, dette er ikke noe for meg, jeg tror ikke det er mulig.

Hva mener du med at eieren får vite nøyaktig det h*n vil? Har du prøvd det? Vet du hva man får vite? Hva vil eieren egentlig vite?

Når ble det forbudt å tenkte selv?

Hvis man skal forby alt som man må tenke selv for å bedrive, så blir det vel lite matnyttig aktivitet igjen her i landet? Selv om vi jo er på god vei...

Hva eieren vil vite varierer, selvsagt - og en av de viktigste egenskapene til "tolker" både for folk og dyr, de som kan "snakke med døde", og ellers beveger seg i temmelig grumsete farvann er at de er veldig gode på å analysere sine klienter. Jeg antar de fleste kunder forteller hvorfor de er der - hva de lurer på og vil vite, det være seg om sin avdøde bestefar, eller bikkja i sofaen?

Ikke vet jeg når det ble forbudt å tenke selv, men det synes ihvertfall ikke å være særlig populært. Jeg velger å tro at folk tyr til sånne "medier" fordi de har for mye penger, for lite å bruke dem på og alt for lite kritisk sans. Du kan kalle det hva du vil, jeg mener de blir svindlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere dere som tror dyretolker bare er gode menneske/dyre-lesere litt, om at en dyretolk trenger overhodet ikke å ha møtt hverken mennesket eller dyret for å kommunisere med det. Det blir som med fjern-healing, man trenger ikke være i nærheten av individet. Tror dere ikke på telepatisk kommunikasjon mellom mennesker heller?

Dere må for all del fortelle at dette er humbug og vissvass, men synes dere ikke selv det er litt teit og kaste ut meninger i det vide og det brede om noe man egentlig ikke har peiling på? For meg blir det bare latterlig, og det sier mer om de som uttaler seg enn om det de uttaler seg om.

Kan DU nok om det til å si til oss at dette er her helt sant da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med LiLi her! Mye av skepsisen handler vel om fremmedfrykt og uvitenhet tror jeg!

Telepati er vel et veldig voldsomt ord som mange reagerer på, men jeg lover at mange gjør det helt ubevisst hele tiden!

Har dere aldri opplevd å tenke en tanke, og en annen har "snappet den opp" og sakt eller gjort det du har tenkt? Du har tenkt på en person, plutselig så står h*n på døra di eller ringer? Hvordan vet hunden at du har tenkt å gå ut når du sitter helt stille i sofaen og ikke gjør noen tegn til å røre på deg?

Mange har opplevd å bare vite ting, om det handler om hunder eller ikke.. Hvordan vet du sånne ting? Hva med intuisjon da? Eller magefølelsen for å bruke et ord som er mere godkjent av Kari og Ola Nordmann.

Rart det der.. magefølelsen tror mange på men intuisjon, nei det er jo noe heeeelt annet...! :P :P

Nei da, selvfølgelig skal alle få tro på det dere ønsker å tro på! Jeg skulle bare ønske at noen av dere kunne tone dere bittelitt ned, ha litt mere respekt for oss som tror på dette! For det føler jeg at noen av dere ikke har så mye av..

Dette er vel enda et tema som vi aldri kan bli enige om...! :D

Tusen takk for unnskyldningen din Ida! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eieren vil vite varierer, selvsagt - og en av de viktigste egenskapene til "tolker" både for folk og dyr, de som kan "snakke med døde", og ellers beveger seg i temmelig grumsete farvann er at de er veldig gode på å analysere sine klienter. Jeg antar de fleste kunder forteller hvorfor de er der - hva de lurer på og vil vite, det være seg om sin avdøde bestefar, eller bikkja i sofaen?

Ikke vet jeg når det ble forbudt å tenke selv, men det synes ihvertfall ikke å være særlig populært. Jeg velger å tro at folk tyr til sånne "medier" fordi de har for mye penger, for lite å bruke dem på og alt for lite kritisk sans. Du kan kalle det hva du vil, jeg mener de blir svindlet.

Jeg kan kanskje fortelle litt mer om hvordan det pleier å fungere. Som regel er det fjern-kommunikasjon det er snakk om. Det foregår ved at eieren sender et bilde av dyret og sier navnet dets. Eieren kan be tolken snakke om noen spesielle problemer, hvis de har det, men like ofte ber bare eieren tolken om å snakke fritt, altså la dyret fortelle det det ønsker. Altså har tolken som regel meget lite informasjon på forhånd, som den kan analysere. Tolken har som regel hverken sett eller snakket med eieren.

Du har rett i at det ikke er særlig populært for tiden å tenke selv, men jeg tror jammen ikke flere forbud vil hjelpe.

Flott at du har dine meninger, og forhåpentligvis lar andre ha sine! :D

Kan DU nok om det til å si til oss at dette er her helt sant da??

Jeg har da aldri vært i nærheten av å si noe som helst i den retningen?

Endret av Mod: slått sammen dobbelpost. Vennligst bruk siteringsfunksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det bare latterlig, og det sier mer om de som uttaler seg enn om det de uttaler seg om.

Jeg har da aldri vært i nærheten av å si noe som helst i den retningen?

For MEG blir det latterlig å sitte å si at dette her er helt sant, når man selv heller ikke bet helt hva det går utpå. Det jeg vil frem til er at selv om dere kanskje tror på det, så har vi like stor rett på å si at dette her syns jeg er bare svada fra ende til annen, som at dere kan si at vi er redd for det uvitende.

og NEI jeg tror ikke på healing mellom mennesker heller. jeg tror at de som går på healing TROR så masse på det at de "healer" seg selv. Den som la hendene på vedkommende hadde ingenting med det å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli dyretolk må du også ha snakket med en del dyr gratis for å bli godkjent. Har en venninne som har fått en til å snakke med både hesten og hunden hennes. Og hvordan kunne han vite at hunden hennes digger gangen dems. og beskrive huset, når han aldri hadde vært i det... Så ja jeg tror på det.. men klart er det noen som svindler også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en hund som har problemer, får man oppsøke dokumenterte fagfolk - fra adferdstrenere til kiropraktorer med hunder som spesiale og veterinærer - heller enn å bruke pengene på new age-greier. Skal hunder MENE noe om sin egen død, eller om de har "lyst" til å leve mer? Hm... for den som har hatt endel hunder, og sett hvordan de har reagerte på ANDRE hunders død, så høres det veldig følelsesladd og supperomantisk ut. Nei, realisme og sunn fornuft bør være starten på ting.

Med hund så er ALT opp til eier. Det er en grunn til at alternative medisinere ikke har lov til å behandle mennesker med kreft/gi råd om å bruke bare DERES behandling, altså være førstelinjen. Med hund kan man tillate seg det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at de som går på healing TROR så masse på det at de "healer" seg selv. Den som la hendene på vedkommende hadde ingenting med det å gjøre..

hmmm, hvordan foregår denne "selvhealingen" da?? Fins det kurs i det?? Det kunne jeg tenke meg å lære.

Det vil si at det finnes krefter som ikke kan forklares konkret assa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For MEG blir det latterlig å sitte å si at dette her er helt sant, når man selv heller ikke bet helt hva det går utpå. Det jeg vil frem til er at selv om dere kanskje tror på det, så har vi like stor rett på å si at dette her syns jeg er bare svada fra ende til annen, som at dere kan si at vi er redd for det uvitende.

og NEI jeg tror ikke på healing mellom mennesker heller. jeg tror at de som går på healing TROR så masse på det at de "healer" seg selv. Den som la hendene på vedkommende hadde ingenting med det å gjøre..

Fortell meg gjerne når jeg har sagt at dette er sant, og at jeg tror på det. :D

Jeg har faktisk ikke sagt noe som helst i den retningen, og det akter jeg heller ikke å gjøre.

Jeg synes ikke det er greit å si at dette er svada fra ende til annen, men jeg synes det er greit å si at DU ikke tror på det.

Så da tror du på at man kan heale seg selv? Det er jo fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeampi: Hvordan kan man heale seg selv og ikke andre?? Det lurer jeg litt på..!

Jeg har selv mange healere i familien, jeg kjenner hva det gjør med meg selv og min egen kropp og jeg ser også hva det gjør men andre, også superskeptikerene! :P

Men for all del, helt greit at noen ikke tror på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje fortelle litt mer om hvordan det pleier å fungere. Som regel er det fjern-kommunikasjon det er snakk om. Det foregår ved at eieren sender et bilde av dyret og sier navnet dets. Eieren kan be tolken snakke om noen spesielle problemer, hvis de har det, men like ofte ber bare eieren tolken om å snakke fritt, altså la dyret fortelle det det ønsker. Altså har tolken som regel meget lite informasjon på forhånd, som den kan analysere. Tolken har som regel hverken sett eller snakket med eieren.

Siden da eieren åpenbart ikke kan lese dyrs tanker så kan selvsagt "tolken" si hva han/hun vil, og kan aldri bli tatt for feilinformasjon... Idiotsikkert opplegg, i ordets riktige forstand!

(Og uansett hva du sier - selvsagt vil en hunde-eier fortelle *hvorfor* han sender bilde av bikkja si til "tolken" - hvordan skulle han ellers få svar? - og selvsagt vil "tolken" kunne finne ut masser om eieren, h*n har jo nødvendigvis et navn/adresse å sende regningen til (om de da ikke plutselig og over natta har begynt å jobbe gratis?) - på nettet er det enkelt å finne info om hunde-eier, i et uttall registre, debattfora etc... (tenkt på hva du kan finne på gulesider, f eks?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden da eieren åpenbart ikke kan lese dyrs tanker så kan selvsagt "tolken" si hva han/hun vil, og kan aldri bli tatt for feilinformasjon... Idiotsikkert opplegg, i ordets riktige forstand!

(Og uansett hva du sier - selvsagt vil en hunde-eier fortelle *hvorfor* han sender bilde av bikkja si til "tolken" - hvordan skulle han ellers få svar? - og selvsagt vil "tolken" kunne finne ut masser om eieren, h*n har jo nødvendigvis et navn/adresse å sende regningen til (om de da ikke plutselig og over natta har begynt å jobbe gratis?) - på nettet er det enkelt å finne info om hunde-eier, i et uttall registre, debattfora etc... (tenkt på hva du kan finne på gulesider, f eks?).

Hehe, det er bra man ikke er paranoid i alle fall :P

Hvordan kan en dyretolk vite hvor hunden liker best å sove, hvor hundesenga dens er, hvilken farge hundesenga har, hvilke farger veggene i huset har, hvem som bor i samme hus som hunden, hva hunden liker best å spise (selv om det er noe virkelig sært, som banan fremfor pølser).

Der tar du faktisk feil, mange av de som er åpne nok til å prøve dyretolkning, er også åpne nok til å la hunden prate for seg selv, og la hunden fortelle det den ønsker å fortelle. Det er jo også mange som ønsker å prøve dette for å "sjekke" om det er noe i det, og da vil de jo nødvendigvis ikke gi tolken mer informasjon enn nødvendig.

Du tror vel ikke seriøst at dyretolker driver rundt å spionerer på hunder for å finne ut ting de kan fortelle eiererne? Hihi :D Det var faktisk komisk det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på dette selv, blandt annet etter og ha lest en bok av Amelia Kinkade. Bra bok forresten og om ikke annet fikk jeg noen veldig gode tips til meditasjon der. :P

Jeg kan ikke si at jeg klarte og snakke med mine dyr, men jeg kan si at jeg prøvde. Til og med en tarantell( :D ) prøvde jeg og snakke med. Og der er det jo faktisk ingen som kan motsi meg på om jeg hadde rett eller ei.

Det er vel nettopp det som er, man kan ikke verken bevise eller motbevise om dette er sant eller ei..

Men det som irriterer meg noe veldig er at folk skal ha betalt for dette! Hadde jeg visst at jeg faktisk hadde klart og snakke med dyr, og ha muligheten til og hjelpe de den veien hadde jeg da aldri tatt meg betalt for det... Jeg kan skjønne at hvis man må kjøre en flere timers tur, legge inn på hotell osv så må det dekkes av personen som vil du skal snakke med dyret. Men og motta en e-post eller et brev med et bilde og litt tekst på(som ikke koster noen ting) og forlange flere hundre kroner for det, det er faktisk sykt i mine øyne.

Da går det ikke lenger ut på ønsket om og hjelpe dyret, da blir det litt sånn: Men jaggu skal jeg ha noe for det og! Type ting.

Jeg føler at man ikke egentlig kan kalle seg en sann dyrevenn på den måten.

Hadde noen sagt de ville snakke med Kaisa uten at jeg trengte betale for det ville jeg først blitt rørt, så mektig imponert! Endelig en som ihvertfall ikke er ute etter og svindle meg for den siste krona jeg har, fordi jeg ønsker og prøve alt for og hjelpe min bestevenn..

Nei, og ta penger for og "ville" hjelpe et dyr er moralsk forkastlig, føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang healing av seg selv så tror ikke jeg at det finnes noen "oppskrift" på det. Men jeg tror at når noen går til en healer så tror det selv så masse på at denne personen vil gjøre dem frisk at de på den måten healer seg selv. De føler seg automatisk bedre pga de er SÅ overbevist på at dette faktisk funker! Men for all del det er jo kjempeflott at de føler seg bedre! :D

Selv gikk jeg til ostopat når jeg var liten for å bli kvitt astmaen min. Etter at jeg var hos ham har jeg aldri trengt astma medisin, men dette tror jeg har mye å gjøre med at jeg SELV trodde at det ville hjelpe også! Hadde jeg gått ut av det kontoret og sagt at "net dette er det største skvipet jeg har vært borti" hadde jeg sikkert sittet med astma medisin den dag i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bra man ikke er paranoid i alle fall :P

Hvordan kan en dyretolk vite hvor hunden liker best å sove, hvor hundesenga dens er, hvilken farge hundesenga har, hvilke farger veggene i huset har, hvem som bor i samme hus som hunden, hva hunden liker best å spise (selv om det er noe virkelig sært, som banan fremfor pølser).

Der tar du faktisk feil, mange av de som er åpne nok til å prøve dyretolkning, er også åpne nok til å la hunden prate for seg selv, og la hunden fortelle det den ønsker å fortelle. Det er jo også mange som ønsker å prøve dette for å "sjekke" om det er noe i det, og da vil de jo nødvendigvis ikke gi tolken mer informasjon enn nødvendig.

Du tror vel ikke seriøst at dyretolker driver rundt å spionerer på hunder for å finne ut ting de kan fortelle eiererne? Hihi :D Det var faktisk komisk det :P

Du må være rimelig naiv! Hvor ofte tror du dyretolkeren har 100% rett i alt han sier? "Hunden din liker den grønne biabedden sin". Jammen, den er jo blå - "oops, sorry, jeg ser at det er en mørk farge...

Selvsagt tar de seg bryet med å sjekke mest mulig informasjon på forhånd! Herreminhatt, det er jo det de lever av... Og selvsagt kan de si hva dunderen de vil om hva hunden din "sier til dem" - du har jo allerede innrømmet at du ikke har peiling på hva den "tenker" og "føler" og "hvordan den har det"... :P

Jo, jeg tror helt seriøst at de flinkeste "dyretolkerne" gjør hjemmeleksa si grundig og godt på forhånd, akkurat som "healere" og alle andre som opererer i dette voksende markedet gjør det. Har du noensinne tenkt over hvor mye informasjon man finner bare på hjemmesidene til folk, hva med å sjekke profil med hjemmeside og se hvor mye folk bretter ut om hundeproblemene sine på Hundesonen f eks...

En som vil utgi seg for "dyretankeleser" må jo være dum om han ikke bruker den muligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på dette selv, blandt annet etter og ha lest en bok av Amelia Kinkade. Bra bok forresten og om ikke annet fikk jeg noen veldig gode tips til meditasjon der. :D

Jeg kan ikke si at jeg klarte og snakke med mine dyr, men jeg kan si at jeg prøvde. Til og med en tarantell( :P ) prøvde jeg og snakke med. Og der er det jo faktisk ingen som kan motsi meg på om jeg hadde rett eller ei.

Det er vel nettopp det som er, man kan ikke verken bevise eller motbevise om dette er sant eller ei..

Men det som irriterer meg noe veldig er at folk skal ha betalt for dette! Hadde jeg visst at jeg faktisk hadde klart og snakke med dyr, og ha muligheten til og hjelpe de den veien hadde jeg da aldri tatt meg betalt for det... Jeg kan skjønne at hvis man må kjøre en flere timers tur, legge inn på hotell osv så må det dekkes av personen som vil du skal snakke med dyret. Men og motta en e-post eller et brev med et bilde og litt tekst på(som ikke koster noen ting) og forlange flere hundre kroner for det, det er faktisk sykt i mine øyne.

Da går det ikke lenger ut på ønsket om og hjelpe dyret, da blir det litt sånn: Men jaggu skal jeg ha noe for det og! Type ting.

Jeg føler at man ikke egentlig kan kalle seg en sann dyrevenn på den måten.

Hadde noen sagt de ville snakke med Kaisa uten at jeg trengte betale for det ville jeg først blitt rørt, så mektig imponert! Endelig en som ihvertfall ikke er ute etter og svindle meg for den siste krona jeg har, fordi jeg ønsker og prøve alt for og hjelpe min bestevenn..

Nei, og ta penger for og "ville" hjelpe et dyr er moralsk forkastlig, føler jeg.

Jeg er på en måte enig med deg, men... Det er et men der, og det handler om tid. Tid er penger, ikke sant? Dyrekommunikasjon tar en god del tid om man driver med det profesjonelt, og selvsagt må jo også dyretolker tjene til livets opphold, eller? For å kunne hjelpe flest mulig, må man nok også ta betalt for det. Jeg er derimot helt enig i at mange holde alt for høye priser i forhold til tiden de bruker. Selv er jeg veldig fan av å ikke ha noen fast pris, men betal etter evne. Så slipper man å være stinn av spenn for å prøve, mens de som har mye heller kan gi litt ekstra. Da føles det mye bedre, om man liksom donerer en gave, enn om man MÅ betale 400 kr...

Du må være rimelig naiv! Hvor ofte tror du dyretolkeren har 100% rett i alt han sier? "Hunden din liker den grønne biabedden sin". Jammen, den er jo blå - "oops, sorry, jeg ser at det er en mørk farge...

Selvsagt tar de seg bryet med å sjekke mest mulig informasjon på forhånd! Herreminhatt, det er jo det de lever av... Og selvsagt kan de si hva dunderen de vil om hva hunden din "sier til dem" - du har jo allerede innrømmet at du ikke har peiling på hva den "tenker" og "føler" og "hvordan den har det"... :P

Jo, jeg tror helt seriøst at de flinkeste "dyretolkerne" gjør hjemmeleksa si grundig og godt på forhånd, akkurat som "healere" og alle andre som opererer i dette voksende markedet gjør det. Har du noensinne tenkt over hvor mye informasjon man finner bare på hjemmesidene til folk, hva med å sjekke profil med hjemmeside og se hvor mye folk bretter ut om hundeproblemene sine på Hundesonen f eks...

En som vil utgi seg for "dyretankeleser" må jo være dum om han ikke bruker den muligheten!

Ja, jeg foretrekker faktisk å være litt naiv, fremfor å være innbitt paranoid. :P

Jeg forstår rett og slett ikke tankegangen din, hvorfor i all verden skulle de sjekke ut slik informasjon? Selvsagt, hvis de går inn for å svindle, og det er det helt sikkert noen som gjør, men det er nok ikke alle. Om det nå er sånn at du har rett, og at det ikke går an, så tror jeg nå i alle fall at de som driver med det tror på det, og da har de vel ingen grunn til å drive bakgrunnssjekking? Jeg har i alle fall ingen erfaring med dyretolker som jobber på den måten.

Hva mener du forresten at healere skal med bakgrunnssjekk?

Endret av Mod. Scorpioen : Dobbelpost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...