Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolk


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hva mener du angående dyretolker?

Ville du ha gått til en tolk?

Har du erfaringer med dette?

Har veldig lyst til å gå til en dyretolk med Milo...Få høre hvordan han har det, hva vi kan gjøe annerledes og hva jeg kan gjøre med han for at han skal ha det bedre...

Kommer faktisk til å ta kontakt med hun snarest.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Folk som sier at man kan snakke med dyra...

Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg skal tru på det..Men det hadde vært morsomt å rpøvd det en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om telepatisk kontakt med dyra. Jeg tror ikke på det, jeg vet at det er mulig. Har telepatisk kontakt med egne dyr (og andre, uten at jeg jobber med det) og synes det er den naturligste ting i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er snakk om telepatisk kontakt ja... Nei, det tror jeg ikke på for fem flate øre. Aldri i verden.

Jeg mener at de som driver med sånt enten (forhåpentligvis) virkelig tror at de kan snakke med dyrene og mener kun det beste, ellers så er de svindlere. Det er nok en del uærlige folk ute og går i den businessen, ja. Dette er i hvert fall min soleklare mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, jeg har ikke tatt hvem som helst heller, for å si det sånn..

Skulle ha holdt kontakten med personen lenge, og snakket med folk som har vært der først..

Ikke bare ringt og bestilt time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trur jeg absolutt på, men det er ikke alle som sier at de kan det som virkelig vet hva de driver med!

Kom i kontakt med en tysk jente over mail, hun beskrev liggeplassen til Kite med tre farger, matskåla med en farge og yndlings maten hans: julekaker(alt stemte!)

Har lest boka "Snakk med dyrene og få svar" -- "Straight from the horses mouth" som den heter på original språket-- av Amelia Kinkade, en veldig god bok, men hadde vanskelig for å komme på riktig plan ved å bruke metodene hun beskriver(har lært andre metoder fra en Reiki master).

Opplever ofte at hunden min vet hva jeg tenker, er bare jeg som ikke vet hva han tenker tilbake!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg må si jeg er ganske tvilende til sånne ting, men... At de kanskje har noen evner til å "se" mer enn oss "vanlige" er mulig, men at de kan kommunisere med dyra, jeg vet ikke jeg...

Jeg synes det blir litt av det samme som å gå til en spådame på tivoli jeg... De er også flinke til å lese en person, og starter gjerne med noe som er ganske diffust, og spinner videre på hvordan du reagerer og svarer. Vi er jo flinke til å vise overraskelse, kanskje nikker litt, trekker sammen øyenbryn hvis vi stusser osv og sender en hel masse signaler om hvor vidt det som blir sagt er i nærheten av sannheten eller ei...

Kanskje noen har evner utenom det vanlige, men det er nok mye humbug ute og går også. Som sagt, jeg er litt tvilende. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg må si jeg er ganske tvilende til sånne ting, men... At de kanskje har noen evner til å "se" mer enn oss "vanlige" er mulig, men at de kan kommunisere med dyra, jeg vet ikke jeg...

Jeg synes det blir litt av det samme som å gå til en spådame på tivoli jeg... De er også flinke til å lese en person, og starter gjerne med noe som er ganske diffust, og spinner videre på hvordan du reagerer og svarer. Vi er jo flinke til å vise overraskelse, kanskje nikker litt, trekker sammen øyenbryn hvis vi stusser osv og sender en hel masse signaler om hvor vidt det som blir sagt er i nærheten av sannheten eller ei...

Kanskje noen har evner utenom det vanlige, men det er nok mye humbug ute og går også. Som sagt, jeg er litt tvilende. :D

Vil ikke si at hun jenta jeg snakket om over spant videre ettersom jeg reagerte og svarte!

Vi kommuniserte per mail, jeg spurte om hun kunne snakke med hunden min(hun var 100% nybegynner) og la ved et bilde og hun svarte det jeg skrev over og jeg svarte og sa at alt stemte, enkelt og greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de pengene ville jeg spart og heller tatt en privattime hos Lundqvist, eller andre som jobber atferdsanalytisk. Ikke noe hokus pokus, bare mye kunnskap i praksis.

En hund tenker ikke som et reflekterende menneske. Tror vi ville blitt skuffet over hvor lite som egentlig foregår under "topplokket" på de kloke, søte, små vofsene våre. Like greit å ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i alle fall være nøye med å velge dyretolk :D

Det er nok en del humbug der ute, men helt klart, noen er flinke.

Det som er fint er å be dyretolken finne ut om hverdagslige ting, som f.eks. hvor hunden liker best å ligge, hva den gjør den er alene hjemme, hva den liker best å spise, slike ting som er lette for deg å finne ut om stemmer. Da blir det lettere å stole på tolken. Selv har jeg vært borti noen useriøse dyretolker, som bare pratet svada og ikke kunne si noe om slike hverdagslige ting, bare om alt annet høytflyvende greier. Jeg har også vært på kurs i dyretolking, noe det heller ikke kom særlig mye ut av (useriøst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyretolk må være noe av det største sprøytet jeg har hørt om i hele mitt liv. Et dyr har HELT andre tanker enn oss mennesker, derfor tror jeg ikke på at Pito går f.eks å tenker "Helsikken for et stygt navn jeg har!" osv osv.

Nei vettu hva, bruk pengene dine på noe mer fornuftig :D Heller et morro agility kurs eller noe i den duren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo også sånn at det er en fordel å vite noe om en sak før man uttaler seg om den. :D

Dyr kommunisere ikke med ord som oss mennesker, men telepatisk ved hjelp av bilder, farger, stemninger, følelser o.l. Det er dette dyretolken lærer seg å tolke og "oversette" til et språk vi mennesker kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke uttalt meg om noe som helst, jeg sa at jeg syns at det er noe sprøyt. Hvordan i all vide verden skal en hund ved hjelp av farger si til en person at "jeg liker å sove i sofaen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke uttalt meg om noe som helst, jeg sa at jeg syns at det er noe sprøyt. Hvordan i all vide verden skal en hund ved hjelp av farger si til en person at "jeg liker å sove i sofaen" ?

Ja, fordommer kalles det. :D

Synes bare det er litt tullete å slenge ut slike bastante meninger om noe man egentlig ikke vet hva går ut på en gang.

Jeg har aldri sett en kanin, men de er stygge alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke uttalt meg om noe som helst, jeg sa at jeg syns at det er noe sprøyt. Hvordan i all vide verden skal en hund ved hjelp av farger si til en person at "jeg liker å sove i sofaen" ?

Det fortelleren dyret ved hjelp av bilder, farger kan si noe om hva dyret føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... det har uansett reddet-jeg vet ikke hvor mange- dyreliv!

Folk sier mye rart om satanister også, uten å vite en dritt. har noen hørt om LaVey satanismen? den er over 4000 år gammel og har fokus på naturens krefter :D

Folk trudde ikke at verden var rund heller, det var for fantastisk til å være sannt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere lese litt mer, hun er en av de seriøse! Var på et foredrag med henne på Alternativ messa.. Har ikke vært hos henne med noen av hundene mine, men har vært hos en annen med den forrigen hunden min.

Jeg har virkelig troen på at vi kan kommunisere med dyr telepatisk, jeg gjør det støtt med mine egne hunder og har sett mange andre gjøre det, og det funker! :D Utrolig morro å se hvordan dyrene responderer på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere lese litt mer, hun er en av de seriøse! Var på et foredrag med henne på Alternativ messa.. Har ikke vært hos henne med noen av hundene mine, men har vært hos en annen med den forrigen hunden min.

Jeg har virkelig troen på at vi kan kommunisere med dyr telepatisk, jeg gjør det støtt med mine egne hunder og har sett mange andre gjøre det, og det funker! :D Utrolig morro å se hvordan dyrene responderer på det! :D

Jeg for min del tror vel helst at dyra (særlig hunder som vi lever tett med) er mye flinkere til å lese oss enn vi er til å lese dem. Men at det er telepatisk kommunikasjon er jeg vel kanskje litt tvilende tvil. Tror vel heller de leser kroppsspråk, og oppfatter stemninger på en helt annen måte enn oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordommer kalles det. :D

Synes bare det er litt tullete å slenge ut slike bastante meninger om noe man egentlig ikke vet hva går ut på en gang.

Jeg har aldri sett en kanin, men de er stygge alle sammen

At du kan sammenligne det at noen syns at utseendet på et dyr er stygt når de ikke har sett den en gang, og det at jeg syns at det er helt bak mål og si at de kan "snakke" med dyrene via farger og intrykk er to helt forskjellige ting.

Jeg har like stor rett på å si at dette er det mest teite jeg har hørt, og som du kan si at dette tror du fullt og helt på!

Det fortelleren dyret ved hjelp av bilder, farger kan si noe om hva dyret føler.

Hvordan skal hunden klare å si "jeg vil spise maten min på kjøkkenet" ved hjelp av en følelse da?

Nei det overbeviser ikke meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...