Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiste bomull.

Ulvinne

Recommended Posts

Ja, jeg skulle være flink og rense ørene på bikkjene i dag, satt meg på gulvet og begynte med mixen, da jeg var ferdig så jeg at det manglet en bomullsdott(mystisk), titter bort på de to små shih tzuene vi har i hus nå og jammen sitter de og gomler på en bomullsdott hver. Rettere sagt hadde de delt den seg i mellom.

Er dette farlig for de? Det kan hende de har fått i seg to, men det er i så fall maks..

Hvis det er falig hva gjør jeg? Er vel få eller ingen vetrinærer som har åpent nå?

Hilsen en noe bekymret "hønemor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bomull tilsatt noe skumle greier? Det eser ikke ut, blir bare mer kompakt om det er vått, ikke noe som kan henge seg fast med mindre det er store saker og danner en propp. Mat og drikke, så kommer det nok ut bakveien på den naturlige måten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bomull tilsatt noe skumle greier? Det eser ikke ut, blir bare mer kompakt om det er vått, ikke noe som kan henge seg fast med mindre det er store saker og danner en propp. Mat og drikke, så kommer det nok ut bakveien på den naturlige måten :P

Det var forsåvidt det om den propper seg jeg ble litt bekymret for. Små hunder, hannen veier ca 6 kilo og tispa veier mellom 4-5 kilo. Og som sagt en til to bomullspadder..

Mulig jeg bekymrer meg unødvendig her men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forsåvidt det om den propper seg jeg ble litt bekymret for. Små hunder, hannen veier ca 6 kilo og tispa veier mellom 4-5 kilo. Og som sagt en til to bomullspadder..

Mulig jeg bekymrer meg unødvendig her men.. :P

Du får ringe dyrlegen når du våkner i morgen da vettu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that.. :rolleyes:

Jeg har (desverre!) en notorisk alteetende hund som bokstavelig talt spiser alt som ikke er hunde eller menneskemat.. Og vi har faktisk fått råd fra vetten om å la han spise bomull når han har spist noe som er skarpt eller farlig (sist han spiste noe rart var det øyet på en hunde-sikkerleke(!), som ikke var hundesikker alikevel.. <_< ). Uansett, bomullen er ufarlig, den eser opp og beskytter tarmene, det var den forklaringen jeg fikk. Og vil du få fortgang på prosessen og samtidig smøre tarmene litt, så hell i hunden(e) litt olje/parafin, det gjør susen.

Det går helst bra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that.. :rolleyes:

Jeg har (desverre!) en notorisk alteetende hund som bokstavelig talt spiser alt som ikke er hunde eller menneskemat.. Og vi har faktisk fått råd fra vetten om å la han spise bomull når han har spist noe som er skarpt eller farlig (sist han spiste noe rart var det øyet på en hunde-sikkerleke(!), som ikke var hundesikker alikevel.. <_< ). Uansett, bomullen er ufarlig, den eser opp og beskytter tarmene, det var den forklaringen jeg fikk. Og vil du få fortgang på prosessen og samtidig smøre tarmene litt, så hell i hunden(e) litt olje/parafin, det gjør susen.

Det går helst bra! :P

Takk...puh..

Tenker over det mener jeg og ha hørt samme teorien selv, men det tenkte jeg ikke på nå.. :P

Takk for utfyllende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...