Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper hos Nellyvill

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Fra kennel Nellyvill:

2 uker:

Nå har alle sammen fått øyne, og de har blitt litt mer "hund". De knurrer og bjeffer i søvne, de blir stadig mer våken, de har noen spede forsøk på å klø seg og de sleiker på hverandre. Utviklingen går i rasende tempo, ser forskjell fra morgen til kveld... De har ikke den største vektøkningen men de er usedvanlig fornøyde valper så det kan ikke være mangel på mat:-) De har fått geitemelk til kvelden noen dager, og det blir vel en tår til frokost også framover! Nelly har begynt å ta litt fri fra valperommet nå de siste dagene, vil gjerne være litt sammen de andre hundene - men det tar ikke lang tid før hun er godt plassert oppi kassen igjen!

Kun 1 uke igjen til vi kan komme på besøk!

Tispe 1

Tispe 2

Tispe 3

Tispe 4

Tispe5

Hanne 1

Hanne 2

Hanne 3

Hanne 4

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vet ikke om du har svart på det før, men blir det valp på deg?

Nope, ikke enda:)

• 3 weeks later...
Skrevet

Først og fremst:

B-gjengens pappa, Birger, ble NUCH og BIR forrige helg!

I dag har vi vert å besøkt valpene igjen.

De er snart 5 uker gamle og kjempeskjønne.

Vi var der sammen med valpekjøper Jan Rune og hunden hans Odin.

Bilder:

Oppdal098.jpg

Oppdal099.jpg

Oppdal100.jpg

Oppdal101.jpg

Oppdal103.jpg

Mamma Nelly

Oppdal109.jpg

Meg med en valp

Oppdal110.jpg

Oppdal111.jpg

Maten er servert!

Oppdal116.jpg

Oppdal121.jpg

*deler opp*

Skrevet

Oppdal123.jpg

Oppdal124.jpg

Oppdal125.jpg

Oppdal128.jpg

Oppdal131.jpg

Oppdal140.jpg

Oppdal142.jpg

Oppdal143.jpg

Vakre Odin

Oppdal144.jpg

Valpene sover på de merkeligste plasser

Oppdal147.jpg

Jeg vil iiinn. -Odin-

*deler opp*

Skrevet

Oppdal148.jpg

Ene main coone katta deres.

Oppdal150.jpg

Oppdal172.jpg

Datra til oppdretteren min med favorittvalpen sin sovende på arma :lol:

Oppdal178.jpg

Oppdal179.jpg

Oppdal182.jpg

Oppdal190.jpg

Her er det liv!

Oppdal194.jpg

Odin og broren(?)

Oppdal195.jpg

Odin er populær.

Skrevet

Så moro at du skal få valp! Ikke så lenge til slutten av september da! Den som venter på noe godt.. :lol:

Jeg er så betatt av nydelige bernervalper! Kan ikke få sagt det nok!

Skrevet

Så moro at du skal få valp! Ikke så lenge til slutten av september da! Den som venter på noe godt.. :D

Jeg er så betatt av nydelige bernervalper! Kan ikke få sagt det nok!

Jeg fikk vite i dag at Greta gikk tom! :lol:

Det er så typisk..

Så da blir det ikke valp med det første.

• 2 weeks later...
Skrevet

Trenger hjelp til å finne et tispenavn på B.

Hverdagsnavn, ikke stamtavlenavn.

Min favoritt så langt er Bella.

Skrevet

Noen forslag:

Berna- betyr bjørn

Berte/-a- lysende

Bess

Bessie

Beth

Betty

Bette

Bibbi

Bina

Bine

Bitta

Bitte

Bitten- strålende

Blanca

Blance

Brita

Skrevet

Da blir det valp på meg likevel :(

Jeg skal ha tispe 5 på fór.

tispe5_1uke.jpg

tispe5kopiera_000.jpg

tispe5_4ukerkopiera.jpg

tispe5_5uker.jpg

tispe5_6uker.jpg

tispe5_6uker_front.jpg

Er hun ikke nydelig?

Bella skal hun hete.

Tusen takk for alle navneforslagene :angry:

Skrevet

Nye bilder fra sist søndag.

B-kullNellyvill001.jpg

Nesten hele gjengen.

B-kullNellyvill006.jpg

Hanne 3-"Aslak"

B-kullNellyvill010.jpg

Trappa var litt skummel til å begynne med.

B-kullNellyvill012.jpg

Hanne 2-"Theo"

B-kullNellyvill021.jpg

Amerikaneren Ninni med noen av valpene

B-kullNellyvill022.jpg

Tispe 5-"Bella"

B-kullNellyvill023.jpg

Tispe 2(som forøvrig har et blått øye) og hanne 3-"Aslak"

B-kullNellyvill025.jpg

B-kullNellyvill027.jpg

Hanne 3-"Aslak"

B-kullNellyvill031.jpg

Tispe 5-"Bella"

Skrevet

B-kullNellyvill033.jpg

Hanne 3-"Aslak". Han er så nydelig :)

B-kullNellyvill037.jpg

Hanne 3-"Aslak"

B-kullNellyvill044.jpg

Tispe 1-"Ella" i sin favorittposisjon.

B-kullNellyvill045.jpg

Finn en feil.

B-kullNellyvill047.jpg

Ninni og Hanne 4.

B-kullNellyvill048.jpg

Tispe 1-"Ella" og ...?

B-kullNellyvill052.jpg

Hanne 4 og..?

B-kullNellyvill056.jpg

Mat! ;)

Skrevet

B-kullNellyvill057.jpg

B-kullNellyvill058.jpg

B-kullNellyvill061.jpg

Hanne 2-"Theo" og Hanne 3-"Aslak" driver å knyter opp skolissene mine :)

B-kullNellyvill062.jpg

Tispe 3-"Bitte"

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...