Gå til innhold
Hundesonen.no

Gud bedre meg altså. Må bare høre hva dere mener her


Lazita

Recommended Posts

Seriøst jeg begynner å lure på om damen er misunnelig på meg og Jostein eller noe slikt.

Han får meldinger på mobilen nesten hver dag hvor hun spør hva vi gjør på og hvor vi er, og hver gang jeg snakker med henne på msn så spør hun om Jostein er på jobb og slike ting.

Dette skjedde i dag morges bare sånn at dere vet det.

Her er et lite utdrag fra loggen så kan dere se selv(har tatt vekk navn altså):

- GÅR DET BRA DER OPPE

-(meg) ja skulle det ikke det da?

- jo kanskje det, bare lurte

-(meg) ok

- er jostein gått på jobb eller?

-(meg) nei

- har han fri eller skal han jobbe seint

-(meg) har ikke peiling

- ok forteller han ingenting hjemme han då

-(meg) nei trenger han det då

- ja eg syntes det, hadde vel vært kjekt å vist kor han var henne vist du må ha fatt i han vet du

-(meg) han har jo mobil så hvis jeg trenger han så kan jeg ringe til han

-(meg) trenger liksom ikke å vite hva han gjør og hvor han er hele døgnet

- ja men det blir likevel ikke det samme vist det er noe du skal , men ok

-(meg) er det noe jeg skal så finner jeg no ut av det selv er ikke så avhengi av at han er her hel tiden

- ok den har eg hørt før men men

-(meg) du har det?

- ja eg har det...

-(meg) heldig du da

- ja ikke sandt. men eg har det ikke på den måten eg for vi har vær vår bil så vi gjør som vi vill begge to her i huset

-(meg) ja men det gjør jeg også

Jeg begynner seriøst å lure på om jeg må begynne å passe på Jostein :unsure: (ikke at jeg tror han er det minste innteresert i henne da :P ) litt mer eller om hun bare er sykt misunnelig på at han kan komme og gå som han vil uten at jeg styrer hver miste ting han gjør.

Hva har liksom damen det med hvordan vi har det sammen og om han er på jobb eller ikke til alle tider :icon_redface: jeg føler ikke at jeg må holde Jostein i hånden hele dagen og passe på at han gjør det han skal.

For å si det sånn jeg er vandt med at han jobber mye, for 6 år siden hadde han to jobber(var bare hjemme til middag og spiste og for ut igjen) og det var ikke alltid like lett da å huske hvilken jobb han var på men han hadde mobil så jeg fikk no alltid fatt i han om det var noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig rart ut om du spør meg... Kva seier Jostein selv da...?

han bare ler av det og sier at det virker som om hun prøver å kontrolere oss(noe hun aldri komer til å klare), som om hun ikke har en mann selv hun kan kontrolere da :rolleyes: .

Jeg føler det liksom sånn at hun nesten må på død og liv vite hva vi skal hver dag og svarer jeg slik som dere ser her så blir hun sur og logger seg av nett( noe som skjedde i dag), hun blir utrolig lett sur og er lenge sur så jeg blir jo overlykkelig hver gang hun blir sur for da er det slutt på maset for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må bare spørre... hvorfor svarer du henne på msn?

Ja si det, kanskje forde at hun har kjøpt hund av meg?(og er kollega av Jostein)

Føler liksom at vi kan prøve å holde litt kontakt da siden hun har valp fra et av våres kull.

Men begynner sterkt å vurdere om jeg skal bare gi f..en.

Som Jostein sier når han får den vanlige meldingen på mobilen det er bare Kontroløren vår som må sjekke om det er liv i oss.

Hun var jo veldig grei 1 året når jeg ble kjent med henne, men så motsa jeg henne litte granne og hun skal på død og liv ha rett i alt så da ble hun dritt sur.

Som jeg sier jeg prøver å være snill men når damen tror hun kan mer om rasen jeg avler på en meg så blir det gjerne litt sure miner når hun blir satt på plass.

Men som sagt jeg vurdere sterk å bare bryte all kontakt og neste gang jeg så mye som hører en antydning på at hunden fra oss "ikke er bra nokk" så tilbyr jeg henne at vi kan kjøpe hunden tilbake, for det er jeg no møkk lei av å høre.

Angrer bittert på at jeg har solgt hunden til henne av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok "trappet" ned kontakten veeeldig mye ja... Det blir jo bare irritasjon dette for dere.

den har allarede blitt trappet ned noe drastisk fra å snakke med henne hver dag på nett til å bli en gang i blandt på nett, det er liksom ikke jeg som tar kontakt lengre det er henne. så det er sjelden jeg snakker med henne ja.

Det skal bli gøyt å se hvordan det går med henne når hun skal parre tispen sin når ikke hun får hjelp i fra meg, huff hun kommer vell til å ringe oss ned når de får løpetid i huset igjen(uten at jeg gidder å hjelpe med hva hun har problemer med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Marit, jeg skjønner at dette er til frustrasjon, men går det ikke ann å snakke til denne dama da? Det må da være mye bedre å ta en kontrontasjon og fortelle henne hva du mener om oppførselen hennes enn å ha det sånn som dere har det nå!?

Det høres jo nesten ut som om denne dama har et seriøst problem.. Få henne til å innse at det kanskje er på tide å skaffe seg litt hjelp!

Et annet syn på saken er at kanskje hun virkelig har problemer, har innsett det selv, og prøver å få hjelp fra dere. Men hun vet ikke helt hvordan hun skal gå fram..

Ikke vet jeg, bare forslag! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst jeg begynner å lure på om damen er misunnelig på meg og Jostein eller noe slikt.

Han får meldinger på mobilen nesten hver dag hvor hun spør hva vi gjør på og hvor vi er, og hver gang jeg snakker med henne på msn så spør hun om Jostein er på jobb og slike ting.

Dette skjedde i dag morges bare sånn at dere vet det.

Her er et lite utdrag fra loggen så kan dere se selv(har tatt vekk navn altså):

- GÅR DET BRA DER OPPE

-(meg) ja skulle det ikke det da?

- jo kanskje det, bare lurte

-(meg) ok

- er jostein gått på jobb eller?

-(meg) nei

- har han fri eller skal han jobbe seint

-(meg) har ikke peiling

- ok forteller han ingenting hjemme han då

-(meg) nei trenger han det då

- ja eg syntes det, hadde vel vært kjekt å vist kor han var henne vist du må ha fatt i han vet du

-(meg) han har jo mobil så hvis jeg trenger han så kan jeg ringe til han

-(meg) trenger liksom ikke å vite hva han gjør og hvor han er hele døgnet

- ja men det blir likevel ikke det samme vist det er noe du skal , men ok

-(meg) er det noe jeg skal så finner jeg no ut av det selv er ikke så avhengi av at han er her hel tiden

- ok den har eg hørt før men men

-(meg) du har det?

- ja eg har det...

-(meg) heldig du da

- ja ikke sandt. men eg har det ikke på den måten eg for vi har vær vår bil så vi gjør som vi vill begge to her i huset

-(meg) ja men det gjør jeg også

Jeg begynner seriøst å lure på om jeg må begynne å passe på Jostein :unsure: (ikke at jeg tror han er det minste innteresert i henne da :P ) litt mer eller om hun bare er sykt misunnelig på at han kan komme og gå som han vil uten at jeg styrer hver miste ting han gjør.

Hva har liksom damen det med hvordan vi har det sammen og om han er på jobb eller ikke til alle tider :P jeg føler ikke at jeg må holde Jostein i hånden hele dagen og passe på at han gjør det han skal.

For å si det sånn jeg er vandt med at han jobber mye, for 6 år siden hadde han to jobber(var bare hjemme til middag og spiste og for ut igjen) og det var ikke alltid like lett da å huske hvilken jobb han var på men han hadde mobil så jeg fikk no alltid fatt i han om det var noe.

Puh... blir svett når jeg leser dette. Tror jeg hadde frest "pass dine egne saker" for lengst... (Noen dager har jeg bare ikke diplomatiske evner... :wub: ) Hmmm, kanskje du skal høre på noen andre enn meg... Snakke med henne, som Marianne sier. Og det ER LOV å droppe slike venner hvis du ikke kommer noen vei etter en seriøs samtale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... blir svett når jeg leser dette. Tror jeg hadde frest "pass dine egne saker" for lengst... (Noen dager har jeg bare ikke diplomatiske evner... :wub: ) Hmmm, kanskje du skal høre på noen andre enn meg... Snakke med henne, som Marianne sier. Og det ER LOV å droppe slike venner hvis du ikke kommer noen vei etter en seriøs samtale!

Ja det frister veldig og gjøre det ja, men problemet er at sist hun var sur på meg så gikk det utover Jostein når han var på jobb å skulle ha inn den bussen hun kjørte for å fylle opp den med diesel og vaske den, så jeg har ikke så sykt lyst til at hun skal ødlegge for han heller(han gikk selvfølgelig rett til sjefen og gav beskjed om dette men det ble ikke gjort noe mer med det, men for hennes del håper jeg ikke at det skjer flere ganger).

Jeg vet rett og slett ikke om det er noe vits å ta det opp med henne heller for hun blir jo sur for ingeting og hvis hun lar det gå ut over hans jobb så har jeg ikke mye lyst til det.

Men å bryte kontakten helt tror jeg nokk blir det beste i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke dame! :wub:

Hørtes skikkelig skummelt ut, kunne ha vært en fjortis som sa det liksom(har hørt lignende før) :P

Ja hadde det no bare vært en fjortis så hadde jeg ikke brydd meg stor men damen er eldre enn meg altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Neste gang du prater med henne, kan du jo be henne passe på sin egen gubbe om hun har en, og bare la folk i fred, ingen har spurt henne om hun kan passe på dere heller, og spørr henne om i det hele tatt hvorfor det er så ufattelig viktig for henne og vite hvor gubben din er, kan hun ikke bare begynne å passe på sin egen gubbe? Liker ikke sånne folk jeg, men hun virker som om hun er masete og fæl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du prater med henne, kan du jo be henne passe på sin egen gubbe om hun har en, og bare la folk i fred, ingen har spurt henne om hun kan passe på dere heller, og spørr henne om i det hele tatt hvorfor det er så ufattelig viktig for henne og vite hvor gubben din er, kan hun ikke bare begynne å passe på sin egen gubbe? Liker ikke sånne folk jeg, men hun virker som om hun er masete og fæl..

hun er no gift så skulle tro hun har en gubbe da.

Men no har vi veldig lite kontakt med henne for jeg orker ikke det tullet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...