Gå til innhold
Hundesonen.no

Ja da! For dette hadde sikkert en vanlig person som oss


Lazita

Recommended Posts

http://www.bt.no/lokalt/article269124.ece

Seriøst da, hadde det ikke vært politimann så hadde han glatt mistet jobben eller noe i den duren, ikke det at jeg biter på den at fyren har drukket rett uten for jobben heller da(ok gjerne en slurk men ikke så mye) tror heller at han tok de slurkene før han kjørte hjemmenes fra jeg da. :icon_redface: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi må ikke glemme at det er politiet som etterforsker politiet da.

Selv om de kaller seg SEFO.

Politiet slipper unna med så sinnsykt mye annet sprell også. Jeg har vært i konflikt med politiet flere ganger og nytter ikke protestere de gjør som de tror er riktig uansett. Og skulle du ha rett en gang kan du nesten være sikker på at de sørger for å finne noe annet galt.

Jeg ble nødt til å ta hele eu kontrollen om igjen på bilen min pga en liten bulk på høyre side da politimannen ikke mente at chassiset var helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi må ikke glemme at det er politiet som etterforsker politiet da.

Selv om de kaller seg SEFO.

Politiet slipper unna med så sinnsykt mye annet sprell også. Jeg har vært i konflikt med politiet flere ganger og nytter ikke protestere de gjør som de tror er riktig uansett. Og skulle du ha rett en gang kan du nesten være sikker på at de sørger for å finne noe annet galt.

Jeg ble nødt til å ta hele eu kontrollen om igjen på bilen min pga en liten bulk på høyre side da politimannen ikke mente at chassiset var helt.

Da kan jeg forteller dere om noe sykt morsomt da.

Vi har en caravelle 10 seter(altså registrert som buss :P ) det vil si at vi har lov til å kjører i bussfiler uansett hvor vi er(kjekke greier når det er mye kø må dere vite).

En dag så kjørte vi igjennom en tunell i Bergen som bare busser og taxier har lov å kjøer igjennom og bak oss kom det en politibil(vi har politiradio forresten og den var med i bilen og på den dagen).

Når vi kommer ut av tunellen så blinker politibilen med lysene og vi stopper, jostein sveiver ned vinduet og spør om det er noe han kan hjelpe dem med(de har da ikke sjekket bilen vår over politiradioen) og så svarer den "drittungen" som Jostein kallte han at vi kjørte ulovlig og at den tunellen ikke var for privat biler.

Og Jostein svarer at ja men jeg kjører BUSS jeg så jeg har lov å kjører her, men politimannen mente at det ikke var lov å kjøre der for oss siden vi ikke hadde buss i rute men privat bil.

Og jostein varer JO vi har lov å kjøre her for dette er en BUSS, men fyren står på sitt han, helt til Jostein sier ja da må dere fortelle meg hvorfor vi har lov å kjøre i alle buss filer ellers da og ikke igjennom tunellen hvor det står skiltet BUSS og TAXI.

Nei det visste ikke politimannen, så Jostein svarte at han har sjekket med biltilsynet og har der fått beskjed om at det ikke er ulovlig å kjøre igjennom den tunellen så lenge vår bil er registrert som buss.

Og politimannen bare la seg flat og sa ok det er greit jeg vet ikke også spant de vekk i fra bilen vår(drit sur for ikke å ha hatt mer kunnskap om "busser som vår" enn hva sjåføren i "bussen har(ja Jostein jobber for HSD Buss, så burde vell vite hvor han har lov å kjøre med buss eller ikke).

Prøv å jett 5 ganger på hvem som satt igjen med en skikkelig god latter da :D:P

Det er ikke alltid like lett å være en "tøff" politimann når en ikke kan trafikkreglene ordentlig en gang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...