Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva dekker dere av kostnader ved det å ha hund?


icebluelagoon

Recommended Posts

Når jeg fikk hund, 15 år gammel, betalte foreldrene mine alt. Nå derimot, når jeg snart flytter ut, jobber og får studielån er alle utgiftene mine. Dessverre vil jeg si, da jeg har en hund som ofte drar tusenlapper ut av meg hos dyrlegen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Vel, har ikkje noe særlig inntekt, får ikkje lommepenger siden faren min syns eg kan gjøre husarbeidet uten å få noe for det, derfor betaler eg ikkje for noe særlig, litt snop til gulljenta mi(les: vår =/), men ikkje noe mer, men skal prøve å skaffe meg jobb, så da blir det nok betydelig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da 15år, og fikk Sasha 22.01.07.

Jeg får bare 100kr av pappa i mnd, pluss 160 i mnd av søsteren min for å passe tantungen min. Jeg må betale fòr, utstyr, vætrinerutgifter, og alt annet som har med hunden å gjøre. Men Pappa er jo der for meg hvid det skulle være krise, heldigvis har jeg spart lenge for å ha råd, og sparer alt jeg kan enda :rolleyes: Jeg synes det er litt hart noen ganger, men føler jeg må det siden hun er mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Når jeg bodde hjemme og hadde hund så var det jo en familiehund, men siden det var jeg som ville ha hund i utgangspunktet måtte jeg betale selve hunden og ta alt det daglige ansvaret mens jeg bodde hjemme, også betalte foreldrene mine for og eventuelle veterinærutgifter. Ville jeg dra på kurs måtte jeg betale selv, utstyr utover halsbånd, kobbel og forskål måtte jeg betale, medlemsskap i klubb osv måtte jeg betale. Så vi kan vel si at foreldrene mine betalte det nødvendige for å ha hund bortsett fra selve hunden også betalte jeg alt som var mer fordi jeg hadde lyst og det var en hobby. Men så er hun jo som sakt en familiehund.

Foreldrene mine pleide å si at jeg bare hadde betalt for 10 kg og de eide de resterende 30 kg. Men så snart jeg ymta frempå at de da selvfølgelig også måtte trene og gå tur med sine 30 kg hund og jeg bare mine 10 så fikk pipa en annen lyd :ahappy: . Nå lever hun de glade, late pensjonistdager hos foreldrene mine. For det er rett og slett der hun hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...