Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og flytting


leha

Recommended Posts

Hei,

Får valp i begynnelsen av juli.

Men i løpet av september så skal vi flytte til en ny leilighet.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med dette? Hvordan vil valpen tilpasse seg?

Hun vil jo få med seg alle sakene sine...

Håper noen kan komme med råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i utgangspunktet bekymret meg mest, var at det kan bli en stressende tid for valpen. Men flyttinga tar jo ikke mer en en helg, så får håpe det går bra. Men takk for deres svar. Nå ble jeg ihvertfall beroliget :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går bare helt fint:) Når huskyvalpen min var 3mnd flyttet vi fra Finnmark til Tromsø, ble en helg med mye styr, men det gikk bare fint. Siden da bor vi på sommeren i Finnmark, på vinteren i Tromsø (studerer) og hundene takler det helt fint. Nå er de jo kjent begge stedene da, men:)

Hvis de ikke skulle taklet å flytte så hadde det vært vanskelig å hatt med hunden/valpen på helgeturer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp flyttet med mine to. Merethe (labbis 7 år) tok det ganske dårlig, mye stress, vil ha meg innenfor syne hele tiden, veldig masete når jeg kommer hjem, jokker endel på småen om hun får sjangs og vandrer endel. Får ligge i sengen med meg om natten og da slapper hun ordentlig av.

Birk (pyrre 14 mnd( derimot har fixet det veldig bra. Så lenge han har bur/teppe og matskål så er han i grunnen stort sett fornøyd :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo stresset litt da vi hadde flyttet, gikk oftere rundt og var ikke helt sikker i hagen og på tur. Men det gikk fort over. Kanskje en liten måned med bittelitt stress, men vi flyttet tross alt inn i ett tispenabolag på høsten.. Merker at når vi går der vi bodde før så er han supertrygg, og han var superglad da jeg en gang slapp han inn i hagen til gamle leiligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne tråden med et liknende spørsmål jeg.

Når man flytter, bør det være en slags hjemme-alene trening på nytt?

Eller er det sånn at når hunden først er vant til å være alene så er det samme hvor det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne tråden med et liknende spørsmål jeg.

Når man flytter, bør det være en slags hjemme-alene trening på nytt?

Eller er det sånn at når hunden først er vant til å være alene så er det samme hvor det er?

Det vil eg tro. Det beste er vel å få hunden til å ha et sted der den kan ha som sitt. Når vi flyttet for 7mnd siden ble santoz veldig stresset og han markerte i huser, stresset veldig ute pga det er veldig mye katter her i forhold til der vi bodde og han ødlag en dør i huset. Tok noen uker før han var seg selv igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet med Timon da han var ca 5 mnd!! gikk flott å flytte men han har enda ikke vendt seg til lydene i huset og virker som om an aldri faller til ro... Han skjelver mye når han ikke vet hva han hører. Men skal flytte igjen til sommeren så får håpe det går bedre da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flyttet litt omkring med hundene og det har aldri vært noe problem. Så lenge de er sammen med flokken sin så tror jeg de tilpasser seg det meste. Det har aldri vært noen sak for våre i alle fall. De som har hatt mest trøbbel med flyttingen er kattene; men så er de også mer ute i det fri enn bikkjene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare flyttet en gang med en valp jeg da, men det gikk ganske greit:)

fant seg fort til rette, men de første dagene så var han ganske klengete

mot alle i fammilien, ville ikke være så mye alene og likte seg der "flokken" var..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk aldri tenkt på det med flytting som et problem, yngste min har bodd i hvert fall firefem plasser og vært med og overnattet 'overalt' siden hun var liten. Skal sies at hun alltid har hatt buret sitt som har vært det samme alle veier, jeg har også vært selvfølgelig og slappet av, da går det meste greit.

Råd: slapp av, vær naturlige, ikke stress. Bruk tid til valpen også, søksøvelser, ting den blir go'trøtt av og dermed rolig og avslappet. Ha en velkjent liggeplass fra gamlestedet hvor den føler seg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...