Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamphunder


Emilie

Recommended Posts

Guest Per Olav
[--]Det er så mange idioter som skaffer seg disse "farlige" hundene for å virke tøffe.
Vet man at dette er tilfelle?
Tror dette er raser som krever en fast hånd pg.a dems bakgrunn som kamphunder.
Bakgrunn som kamphund?
Men når disse rasene forbys tror jeg kanskje at interessen for disse rasene øker, selv om de er vanskeligere å få tak i.
Vet man at interressen øker/er økende? Det må vel være mye enklere, slik som i Sverige tidligere, at man helt lovlig importerte andre raser/blandinger for "hundekamping".

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Vet man at dette er tilfelle?

--

Per Olav

Noen av gjengene i Oslo eks, har nok ikke disse "knøttesmå" pitbullene sine fordi de tar seg så fryktelig godt ut med naglehalseband på. Særlig når de åpenlyst trener de til å gå til angrep på folk i gatene i Oslo.... Utstyrt en av kameratene sine med et stykke skumgummi bit rundt beinet, og jaga avgårde på sykkel... Lurer ofte på hvor politiet er i disse tilfellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Særlig når de åpenlyst trener de til å gå til angrep på folk i gatene i Oslo.... Utstyrt en av kameratene sine med et stykke skumgummi bit rundt beinet, og jaga avgårde på sykkel... Lurer ofte på hvor politiet er i disse tilfellene...
Nja, Nirm :) Å trene pelsen i å bite syklister er ikke akkurat det jeg forbinder med "kamping" dah ;)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av gjengene i Oslo eks, har nok ikke disse "knøttesmå" pitbullene sine fordi de tar seg så fryktelig godt ut med naglehalseband på. Særlig når de åpenlyst trener de til å gå til angrep på folk i gatene i Oslo.... Utstyrt en av kameratene sine med et stykke skumgummi bit rundt beinet, og jaga avgårde på sykkel... Lurer ofte på hvor politiet er i disse tilfellene...

Var du vitne til dette?

Hva sa politiet når når du informerte dem?

OT Siri: Siden det gir akkurat passe konnotasjoner til sleske spanskmenn er Carlos et perfekt navn til en Bedlington. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, Nirm :) Å trene pelsen i å bite syklister er ikke akkurat det jeg forbinder med "kamping" dah ;)

--

Per Olav

Lovligheten ved denne aktiviteten er vel heller tvilsomt... Hjelper ikke akkurat på for rasen om enkelte driver denne typen "reklame" en fredagskveld. For den vanlige mannen i gata, så trur jeg at de reagerer mer på denne type trening åpenlyst, enn snakk og rykter om noe hundekamping (hvor mange har egentlig sett en hundekamp?).

Edit: Nei. Jeg var ikke vitne til dette, men en kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Nei. Jeg var ikke vitne til dette, men en kollega.

Informer din kollega om at h*n bør ringe til politiet om h*n ser slikt igjen.

Jeg ville også blitt mistenksom om jeg så noe slikt, og jeg hadde helt sikkert ikke klart å holde kjeft.

Om de ikke hadde en svært god forklaring på hva de holdt på med ville jeg ikke nølt med å ringe til rette instanser.

Hvor var det dette skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Altså, det er ikke hundene det er noe gale med, det er eierene.. Det er de som trener opp hunden til å bli en såkallt "kamphund" ....

Å forby visse raser som Amstaff og andre raser som ikke finnes i Norge engang er bare Bull!

Teit heile loven spør du meg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...