Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavlenavn

steinar

Recommended Posts

Skrevet

Heisan, startet en ny tråd til jeg.

Som dere har sett under temaet "Fikk valper i natt" har jeg 7 cc-valper som skal få sine navn. Har egentlig funnet de navnene jeg vil bruke på stamtavla, men morro å høre om noen har noen andre kule, ingen er 100% bestemt enda.

Jeg som mange andre oppdrettere har slått meg på alfabetet når det gjelder kull. Lett å holde rede på da. Hadde først lyst til å ha kull på tema men om det blir en del kull etter en del år så kan det kanskje bli litt vanskelig å huske hvor i rekken kullet kom, da er alfabetet lettere. Altså C kullet og det første ordet etter kennelnavnet må begynne på C.

Feks: House Of Fun's Capten Black - det skal den sorte puff-hannen hete.

House Of Fun's Cute Little Guchi - den naken tispe jeg skal beholde selv får nok dette navnet og kalles sikkert Guchi til vanlig.

Så da er det spørsmål til dere, har dere noen kule navneforslag?

-Steinar-

Guest Belgerpia
Skrevet

Heisan, startet en ny tråd til jeg.

Som dere har sett under temaet "Fikk valper i natt" har jeg 7 cc-valper som skal få sine navn. Har egentlig funnet de navnene jeg vil bruke på stamtavla, men morro å høre om noen har noen andre kule, ingen er 100% bestemt enda.

Jeg som mange andre oppdrettere har slått meg på alfabetet når det gjelder kull. Lett å holde rede på da. Hadde først lyst til å ha kull på tema men om det blir en del kull etter en del år så kan det kanskje bli litt vanskelig å huske hvor i rekken kullet kom, da er alfabetet lettere. Altså C kullet og det første ordet etter kennelnavnet må begynne på C.

Feks: House Of Fun's Capten Black - det skal den sorte puff-hannen hete.

House Of Fun's Cute Little Guchi - den naken tispe jeg skal beholde selv får nok dette navnet og kalles sikkert Guchi til vanlig.

Så da er det spørsmål til dere, har dere noen kule navneforslag?

-Steinar-

Da går jeg ut i fra at dette er ditt tredje kull? Siden du går for C? (forøvrig - den powder puffen - skal den hete (på norsk) Kaptein Svart - så er vel rette skrivemåten på Kaptein - Captain Black tror jeg

Vi kjører også alfabetet på våre kull - men vi har prefix OG vi kjører på skriftfonter i alfabetisk rekkefølge.

Dvs. vi har Kennelnavn prefix alfabetisk fontnavn - eks. ImageCopy Mystic Amelia .... ImageCopy er kennelnavnet - Mystic fordi mammaen til kullet het Mystic Jessy - og Amelia er en skriftfont.

Neste kull finnes det f.eks. en IC Mystic Baskerville - samme mor som a-kullet derfor Mystic. C-kullet var etter IC Mystic Arriba - valpene hennes fikk prefixet Active og fontnavn på C - eks. IC Active Carousel - prefixet på hennes valper vil bli Spinning (karuseller går jo rundt).

På den måten så holder vi litt styr på hvilken tispe som er mor til hvilke valper - kan være greit dersom man har noen kull opp gjennom.

Andre oppdrettere jeg kjenner som kjører alfabetet kjører allikevel spesielle temaer til hver av tispene - f.eks. så er det ei som på en tispe har bilmerker, på ei anna måner og planeter (alt etter foreldredyr og navn liksom) - men da i alfabetisk rekkefølge. Dvs. har hun hatt ett bilmerkekull på c - så blir stjernekullet på d osv. Dette for å holde orden på foreldredyrene.

Skrevet

Da går jeg ut i fra at dette er ditt tredje kull? Siden du går for C? (forøvrig - den powder puffen - skal den hete (på norsk) Kaptein Svart - så er vel rette skrivemåten på Kaptein - Captain Black tror jeg

Ja det er tredje kullet.

Gikk litt fort da jeg skrev navnet så det skal være Captain Black :) Takk for rettelsen!

Skrevet

Kennel House Of Fun-

-Crazy chinese

-Chosen one

-Cloud cuckoo

-Classified

-Charmy one

-Chilipepper

-Change of wind

-Chummy friend

Noen forslag :P

Skrevet

Uten at jeg er veldig bevandret utenfor Lindex og H&M, så tror jeg likevel det heter Gucci. Bare for å pirke! :) Og forutsatt at du ikke faktisk mener Guchi...

Jeg er litt lei av (engelske) navn med skrivefeil, og synes man kan unne seg å bruke ordboka når man registrerer valpene. For eksempel Beutiful Lady, Dangeros Boy, Littel Dream, også videre.

Dette var i grunnen ikke myntet på deg, bare hjertesukk jeg måtte blåse ut.

Ellers har jeg veldig sansen for ordet Classic. Det er en klang i det. Men det bør jo gies til en litt spesiell hund, en klassisk CC.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...