Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs!

Tskk

Recommended Posts

Hei hei! Jeg får valp om fem uker og jeg planlegger allerede livet hennes :P

Jeg har lett litt etter valpekurs og fant noe som kan se ok, men vil gjerne høre fra noen som har mer erfaring enn meg.

Hunden min vil bli klikkertrent! Som jeg sa til eieren av kursstedet jeg sendte mail til. Her er svaret.

Melder meg først og fremst på kurs for å sosialisere valpen!

Er det noe effektivt

å gå gjennom dette så intensivt?

Bor I Vestfold så tips om andre kurs fra Tønsberg til Drammen taes i mot med stor takk! :)

Vi har et valpekurs i uke 26. Dette er et intensivkurs hvor vi samles mandag til og med torsdag fra kl 1800 - 2030. Vi skal være sammen 10 timer den uken. Kurset vil legge vekt på samarbeid mellom hund og eier(e). Vi bruker ikke selve klikkeren på våre kurs men metodene vil du kunne kjenne igjen, og du vil nok også lære litt om klikkertrening også. Kursene våre baserer seg på utelukkende positiv forsterkning.

Våre kurs koster totalt kr. 1.900,- og vi har fortsatt ledige plasser.

-----

Hva synes dere?

Blir kjempeglad for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn at du forbereder deg slik :) Å gå på valpekurs har mange god nytte av. Prisen var litt stiv, men hva vet vel jeg -det er evigheter siden jeg deltok på slikt. Lykke til i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som Oslo Hundeskole?? Vet de kjører slike kurs.

www.gilabb.com arrangerer klikkerkurs, her er du hjertlig velkommen med valp. Det meste er fullt nå, men vi setter stadig opp nytt. Men følg med eller sett deg på mailingliste, for det blir veldig fort fullt.

Når hadde du tenkt på valpekurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et valpekurs i uke 26. Dette er et intensivkurs hvor vi samles mandag til og med torsdag fra kl 1800 - 2030. Vi skal være sammen 10 timer den uken. Kurset vil legge vekt på samarbeid mellom hund og eier(e). Vi bruker ikke selve klikkeren på våre kurs men metodene vil du kunne kjenne igjen, og du vil nok også lære litt om klikkertrening også. Kursene våre baserer seg på utelukkende positiv forsterkning.

Våre kurs koster totalt kr. 1.900,- og vi har fortsatt ledige plasser.

-----

Hva synes dere?

Blir kjempeglad for svar ;)

Jeg syntes dette hørtes voldsomt ut for en liten valp. 10 timer i løpet av en uke, og kvelder av 2,5 time kan slite ut en stakkars valp. Jeg ville ikke valgt dette når valpen er så ung.

Finnes det ikke noe i nærheten som går mer på valpesosialisering? Kanskje en eller to kvelder i uke, men mest lek og moro, og ikke så mye krav. Denne type kurs som beskrives her ville jeg ventet med til valpen var litt eldre... Å ja, jeg synes prisen er litt vel stiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en absolutt fordel å få det intensivt?

Et kurs er ikke for å lære hunden, det er for å lære eier hvordan denne skal lære den lille. Må være mye bedre å få all teori og praksis i løpet av tre-fire dager og deretter gjøre ting riktig hjemme enn å rote rundt på egenhånd fordi det er en uke til neste time. Så får man evt ha en oppfølgingsdag eller -helg en stund senere for å ta opp spørsmål, se utviklingen og løse de eventuelle utfordringene som har oppstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette hørtes voldsomt ut for en liten valp. 10 timer i løpet av en uke, og kvelder av 2,5 time kan slite ut en stakkars valp. Jeg ville ikke valgt dette når valpen er så ung.

Finnes det ikke noe i nærheten som går mer på valpesosialisering? Kanskje en eller to kvelder i uke, men mest lek og moro, og ikke så mye krav. Denne type kurs som beskrives her ville jeg ventet med til valpen var litt eldre... Å ja, jeg synes prisen er litt vel stiv...

Ja, jeg syntes det var litt rart at de tilbydde meg et slikt kurs. Virket litt for heavy for en valp!

Prisen var høy!

Dette er Nordby's hundesenter i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeklubb eller hundeskole? Og hvor mange ekvipasjer på kurs?

Hundeklubb. og antall ekvipasjer er alt etter hvor mange som melder seg på. Men er det mer enn 6 stk så er det to instruktører evnt. en instruktør og en hjelpeinstruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeklubb. og antall ekvipasjer er alt etter hvor mange som melder seg på. Men er det mer enn 6 stk så er det to instruktører evnt. en instruktør og en hjelpeinstruktør.

Hundeklubber har som mål å få alt til å gå opp i regnskapet. Hundeskoler vil helst få overskudd.

Endret av Mod: §3.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som Oslo Hundeskole?? Vet de kjører slike kurs.

www.gilabb.com arrangerer klikkerkurs, her er du hjertlig velkommen med valp. Det meste er fullt nå, men vi setter stadig opp nytt. Men følg med eller sett deg på mailingliste, for det blir veldig fort fullt.

Når hadde du tenkt på valpekurs?

Martine! Sikker på at det går bra å ha med en 10 uker gammel valp? Må muligens ta tog/buss en av dagene (lappen er under arbeid) :)

Tar med sånn tøybur så den får sove når den vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine! Sikker på at det går bra å ha med en 10 uker gammel valp? Må muligens ta tog/buss en av dagene (lappen er under arbeid) :)

Tar med sånn tøybur så den får sove når den vil! ;)

Ta med begge da vel :) Får mer ut av et weekendkurs da. ;)

Dette går vel ikke som reklame vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv Hundesenteret

De er dyktige, og det er et eller to kurs i uka, det er teori og de tar også et av kursdagene til å sosialisere valpene i byen. Veldig læringsrikt og veldig morsomt :)

Hundesenteret sine kurs holdes ikke i Vestfold/Drammens-området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...