Gå til innhold
Hundesonen.no

Volvo-Design

olavxxx

Recommended Posts

Hei,

Jeg har ingen hundeside, men jeg holder på med nytt design.

Trenger konstruktiv kritikk, da primært på "hovedknappene" Home | Profile | FAQ.

Jeg lurer på om rollover-effektene er litt for "ville".

Forøvrig tar jeg gjerne imot andre tips også, da jeg ikke er noe webdesigner...

Ps. Det er til bilmiljø :huh:

Anyhow, her er siten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall bra Olav du er kjempe flink det skal du ha :) knall bra design da .....

Takk :huh:

Men du glemte feedback på knappene da, hehe..

På høyre siden der, kommer det "siste fra forum", "nyeste brukerbilde", o.l.

Ser litt nakent ut nå, men planer er klare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg tenke meg, du er så utrolig flink med sånn da :) fatter ikke åssen du får til å legge så fine bilder inn jeg av bildene må klippe ut mine ;) Men men gleder meg til å se resultatet når det er ferdigt ja :huh: Stå på Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg tenke meg, du er så utrolig flink med sånn da :) fatter ikke åssen du får til å legge så fine bilder inn jeg av bildene må klippe ut mine ;) Men men gleder meg til å se resultatet når det er ferdigt ja :P Stå på Olav

Når du lager et "bildedesign" i photoshop, er det en knapp nederst på verktøylinjen som hiver det inn i Imageready.

I imageready, kan du tegne opp "slices" og så eksportere.

Da klipper den ut bilder, kan generere html til deg med tabeller, css, xhtml, etc. Mye instillinger der.

Jeg tok denne i tabeller (ikke skyt meg), da CSS kan bli litt knotete for meg nå..

Høres kanskje rart ut, men jeg skal integrere den med funksjoner/o.l. (EN HEL DRØSS), så jeg har ikke tid/ressursser til å omprogrammere alt med en gang.

En tabell er sådan mindre sensitiv for dynamisk generert innhold, om det skulle oppstå noe tull.

Forøvrig er det litt CSS her også, men selve layout er bygget opp med tabeller.

Det med knappene som endrer seg, er CSS som flytter posisjonen av bilde.

Selve knappen man beveger musen over, er faktisk bare en transparent gif på 1x1px, men DIV'en som ligger bak, har definert background-image, som er dobbelt så bred / eller høy, som den skal være. (duplikat, hvor en er rollover-state). Da flytter jeg ganske enkelt pos basert på a:hover eller a:active.

Om det høres for teknisk ut, søk på Google :huh:

Jeg har en stor begrensning her, som ironisk nok er liten plass til innhold.

Dog, ser jeg ikke det som særlig ulempe, da jeg vet at jeg for tiden har for mye innhold, som da brukere ikke orker å lese.

Jeg må mao. gjøre det enklere for brukere å komme dit de vil.

Ergo. satser jeg nå mer på "inline menyer", dvs. menyer inni innholdet, som på den dummysiten jeg ovenfor linket til. Da kan man enkelt, uten å lese noe særlig, komme dit man vil.

ps. den validerer selvsagt ikke til xhtml enda, men jeg fikser det når designet er "ferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ingen hundeside, men jeg holder på med nytt design.

Trenger konstruktiv kritikk, da primært på "hovedknappene" Home | Profile | FAQ.

Jeg lurer på om rollover-effektene er litt for "ville".

Forøvrig tar jeg gjerne imot andre tips også, da jeg ikke er noe webdesigner...

Ps. Det er til bilmiljø :)

Anyhow, her er siten:

Siden ser slettes ikke værst ut den. Når det gjelder knappene var utformingen veldig fin, men rolloverfektene kunne kanskje dempes ned litt. Hva med evt. bare litt horisontal motion-blur og lik effekt på alle knappene?

Det var litt mye jpeg-skurr på logoen øverst. Kunne kanskje ha litt bedre kvalitet på den (evt forsøke med gif.)

Skal ikke skyte deg for bruk av tabeller ;) , men hvorfor mener du at de er mindre sensitive i forhold til dynamisk generert innhold?

Enig i at det kanskje er litt mye design og litt liten plass til innhold, men jeg regner med at du kanskje har planer om å ta i bruk høyremargen også? Og folk er jo ganske "enkle", de liker bilder og ikke så mye tekst :huh: .

Har ikke sett så nøye på koden eller nedlastningstid, men uansett ser siden lovende ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ser slettes ikke værst ut den. Når det gjelder knappene var utformingen veldig fin, men rolloverfektene kunne kanskje dempes ned litt. Hva med evt. bare litt horisontal motion-blur og lik effekt på alle knappene?

Det var litt mye jpeg-skurr på logoen øverst. Kunne kanskje ha litt bedre kvalitet på den (evt forsøke med gif.)

Skal ikke skyte deg for bruk av tabeller :) , men hvorfor mener du at de er mindre sensitive i forhold til dynamisk generert innhold?

Enig i at det kanskje er litt mye design og litt liten plass til innhold, men jeg regner med at du kanskje har planer om å ta i bruk høyremargen også? Og folk er jo ganske "enkle", de liker bilder og ikke så mye tekst ;) .

Har ikke sett så nøye på koden eller nedlastningstid, men uansett ser siden lovende ut :P

Takk, var sånn kritikk jeg ville ha :huh:

Jeg har PSD'en fremdeles, så jeg skal re-eksportere bildene.

Videre, skal jeg følge den uskrevne regelen om bakgrunnsfarge i alle kolonner (den fargen som brukes mest i designbildet). Det gir en illusjon av at siden laster raskere, som du sikkert vet.

Kanskje jeg bare skulle hatt annen farge på teksten, på knappene?

Ang. CSS, så har jeg masse funksjoner som genererer kode/innhold (hentet fra database).

I min erfaring, er nettleserene "snillere" med tabeller enn CSS. (Sikkert siden CSS er mye nyere).

Egentlig ser jeg primære fordelen med CSS at layout tar uhyre mindre plass (ergo. mindre båndbredde).

Såvel som da content-control, eller hva jeg skal kalle det, men det gjør jeg jo her allerede.

Kanskje jeg skal revurdere CSS igjen, men jeg har planer om å få den til å floate på "det gylne snitt", noe som er litt mer jobb med CSS.

Forøvrig tror jeg at jeg gjør den "ferdig" i tables og så mekker evnt. om til CSS etterpå, da CSS er litt mer knot for å få til å bli identisk i både FF og IE. (Opera driter jeg i, hehe..*hate opera mer enn IE*).

Jeg kommer vel med flere updates på layout i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare skulle hatt annen farge på teksten, på knappene?

God idé. Du har så mye annet visuelt på siden at den trenger ikke knappeeffektene for å bli spennende å se på.

Ang. CSS, så har jeg masse funksjoner som genererer kode/innhold (hentet fra database).

I min erfaring, er nettleserene "snillere" med tabeller enn CSS. (Sikkert siden CSS er mye nyere).

Kan egentlig ikke se at det er noe problem med dynamisk innhold i forhold til CSS. Kanskje hvis man bruker DW-generert ASP/PHP. Koder du selv fra scratch har du selvfølgelig best kontroll. Det er jo heller ikke noe problem å legge en dynamisk generert tabell i en div.

Jeg syns nettlesere er greie med CSS, men du må vite hvordan du skal bruke det, særlig i forhold til margin/padding. CSS er vel ikke så nytt lenger? Men kan være greit å holde seg til CSS1 for å være på den sikre siden.

(Opera driter jeg i, hehe..*hate opera mer enn IE*).

Opera :huh: Heldigvis ikke så mange som bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hater jeg volvo men skal ikke la det gå utover siden din da.... :P

Det var litt mye effekt på de knappene ja, det brøt litt med det ellers rolige stilrene designet...

Likte heller ikke at "home" effekten hoppet over borden som "holder" knappene...

Hva med å få hele siden til å floate på center.? Føltes litt trengt opp i vestre hjørene, mye luft på høyresiden... (1280x1024)

Kanskje litt personlig smak å behag... :)

Pen side å et godt løft fra den gamle.. Måtte sniktitte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens.

CSS versjon "er på vei" :-) (håndkodet!!).

Da floater den center...

Er bare litt mikkmakk når jeg må ha layers og slikt med forskjellig høyde... Men jeg får jo SINNSYKT mye mindre side (kb-messig)..

Stay tuned for... <et eller annet som rimer>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Beklager dersom jeg sier noe som noen allerede har sagt, eller du selv har sagt...

Men her er det jeg lot merke til :)

^ Siden ble trykket inne i venstre hjørne (1440x900 skjerm)

^ Tøft med de animerte Home, profile og FAQ, men profile ble litt "for voldsomt" for min smak ;)

Tøff side, det virker som om du har brukt mye tid på designet!

Behagelig å se på, dog kanskje litt for firkantet bakgrunn bak "selve siden"? Eller kanskje ikke... *Hmm*

Tja, det var vel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takker for konstruktiv kritikk.

Holder på med CSS utgave nå.. *sparke i internet explorer*

Det som er så jalla, er at jeg får ikke korrekt bredde i IE eller FF.

Om jeg justerer den ene pixlen som mangler, hva skjer da?

I FF, virker det, men i IE, blir alt jalla :)

"jippi", hehe..

Jeg skal nok få trikset til noe, evnt. må jeg kjøre på to css filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takker for konstruktiv kritikk.

Holder på med CSS utgave nå.. *sparke i internet explorer*

Det som er så jalla, er at jeg får ikke korrekt bredde i IE eller FF.

Om jeg justerer den ene pixlen som mangler, hva skjer da?

I FF, virker det, men i IE, blir alt jalla :P

"jippi", hehe..

Jeg skal nok få trikset til noe, evnt. må jeg kjøre på to css filer.

Det er så greit så :)

Aha, huff...

Jeg har sliti med bredden jeg også, så du er ikke alene :P

Får håpe du får orden på det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOO:

CSS Utgave, som fungerer i IE og FireFox!!

Skal si det var en GOD DEL knot ja.. Jeg skrev den først, men så fikk jeg en pixel for lite i bredde.

Om jeg justerte, fungerte det i FF, men da klikket IE.

Så skrev jeg om hele driten på nytt og da funket det :-)

Jeg har også fikset de knappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOO:

Skal si det var en GOD DEL knot ja.. Jeg skrev den først, men så fikk jeg en pixel for lite i bredde.

Jøss, det var ikke værst jobba!

*Skjønner ikke åssen du fikk det til på såppas kort tid, føler meg om mulig enda mer grønn i css ;)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOO:

Det ser jo fint ut dette ;) Det går mye på hvordan man er vant til å gjøre det, og det blir mindre og mindre knotete for hver gang.

Tenk så greit det hadde vært om alle hadde hatt samme nettleser, samme skjermoppløsning og samme operativsystem! *Drømme seg bort...* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo fint ut dette ;) Det går mye på hvordan man er vant til å gjøre det, og det blir mindre og mindre knotete for hver gang.

Tenk så greit det hadde vært om alle hadde hatt samme nettleser, samme skjermoppløsning og samme operativsystem! *Drømme seg bort...* :P

Ja, for all del..

Den raskeste måten, ville vært om jeg la menyknappene i et eget layer, som da svevde over en bakgrunn (en hel topbanner).

Men, jeg gjør det ikke på den måten.. Fletter sammen forskjellige ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...