Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal sonerne i helga da?


Yakine

Recommended Posts

Denne helgen skal jeg trene bruks ;) Med det nydelige været vi har på vestlandet nå, så blir det perfekt :D Skal trene med Siw og aussien Happy, så det blir nok veldig gøy ;)

Ellers skal jeg prøve å lage ny layout til hjemmesiden :D

Sitter også på hundesonen endel som vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne sonisen skal som vanlig ha valpesosialisering for klubben i morgen, og det er alltid like gøy! :D

og så skal vi legge fliser i gangen vår, og få opp delingsvegg i tilbygget...

Ellers så er det lovt like fint ver litt til så søndagen blir det vel fjelltur med hundene. :D

OT: Hvilken hundeklubb trener du i? :rolleyes:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe jobbe jobbe jobbe....*nynne på fraglesangen*

Og når jeg er ferdig med det, så er det å finne sofaen, en god film (Vin Diesel), og snop! ;)

Søndag skal jeg og gutten gå spor tenkte jeg..må gjøre noe nyttig..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg sammen med ei venninne. Idag skal jeg vel det samme. Gå en tur med Lucas først, så drar jeg og ei venninne på senteret en tur. Se om jeg treffer på noen.Når jeg får tid må jeg gjøre skolearbeid. det er masse i grunn <_<

Også teller jeg dager til kjæresten kommer hjem igjen. "bare" 8 dager igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker frivillig som en handhund til kasterering..

Enten det siviltjeneste eller fengsel...

Slik er det å være gutt i dette frie landet...

Er ganske enkelt å suttre seg til å komme hjem, men det er for flaut/skammelig...

Når jeg først har startet så vil jeg fullføre.... tror jeg... ;)

Ikke sikkert de vil ha meg heller...

Søke hundetjeneste & Bodø å se hva man får... kommer jeg til bodø blir det jo som å ha en vanlig jobb... :D

Løsningen er ganske enkel - men forsent for din del nå da: Søk høgskole eller universitet - noe du vet du kommer inn på. Ingen i militæret sjekker om du faktisk er tilstede på forelesningene, sålenge du har et papir fra høyere utdannelse på at "vi bekrefter herved at ........ er student på linje for bla-bla-bla". Så søker man utsettelse til den utdannelsen er ferdig (2-4 år), så fortsetter man slik til man nærmer seg 30, og vips så får du et papir i posten fra vårt alles kjære forsvar om at du er for gammel for militærtjeneste. Du kan da risikere å bli overført til sivilforsvaret - men det må ikke forveksles med siviltjeneste. Det er snakk om kun et 3-ukers kurs (som hovedsaklig består av fest og morro), for så å ha 1-2 øvelser i året à 2 dager. Ganske økonomisk faktisk B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller:

For det første er det viktig å huske at i Norge er det masse lover som gjelder verneplikt. Disse er det viktig å ikke bryte.

Før sesjon er det lite å gjøre, lev som normalt og kos deg.

På sesjon vil dere måtte ta en rekke tester.

GJØR ALT FEIL. De kan ikke tvinge dere til å svare rett og ikke gidder de bruke tid på det heller. Når leger/befal/hvemsomhelst snakker til dere, vær trege og drit i hva folk synes om dere, Å være best på sesjon er faktisk ikke så veldig om å gjøre, og jo bedre resultater jo større sjangs for at de vil ha deg inne.

IKKE SKRIV UNDER PÅ NOE, IKKE TA IMOT NOE! Uansett hva de vil du skal skrive under på, NEKT. Om det er for å bekrefte adressen din eller for at du har mottatt noe, ikke skriv under. Når det gjelder adressen sier du bare at du ikke har noen akurat nå, og om det gjelder at du mottar noe sier du bare at det betyr de kan holde deg ansvarlig for gjenstanden(AG-3 f.eks.?) og det ansvaret kan du ikke ta på deg. "Tenk om jeg mister det da?" Det å skrive under på noe er, og skal være, en frivillig handling.

Ikke sverg forsvarseden. (Om du skulle ha kommet så langt, på rekruttskolen)Dette er som å skrive under på at du godtar alt forsvaret utsetter deg for. Når de samler alle for å sverge, gå til ditt befal og si klart i fra at du ikke kan sverge på dette. Dette er vannskelig, du er omringet av andre som ikke kan vente på å sverge, og ange vil nok se på deg som en "raring", men husk at dette er veien ut.

Det viktigste å huske er at forsvaret har begrenset økonomi og vil ha de som er enklest å ha med å gjøre. Om man bare er treg nok på sessjonen er det ingen sjangs for at de tar deg inn til tjeneste. Dette gjelder både kropp og iq tester + evt. samtale med legen. De dropper over 30% (eneste tallet jeg er sikker på, men mener det er mange fler) så det skulle ikke være vanskelig å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bort til søsteren min, typen hennes og datteren hennes.. (niesen min).

der skal også andre søsteren min, typen hennes, ene broren min og muligens faren min komme..

hehe.. voffen får møte masse nye folk.

niesen min er 3.5 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på askøy og vasket huset til mine besteforeldre. Så var jeg der til i dag. Og i dag har jeg sittet og lest i et dommer kompendium fra NKK (dritvanskelig stoff :S ) og så skal jeg kanskje få besøk av ei venninne litt senere. SÅ skal vi bare sløve foran tv'en eller noe slikt.

Og i morra skal jeg til byn på nkku handling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...