Gå til innhold
Hundesonen.no

Lukting og kontakt trening på tur

~Marlene~

Recommended Posts

Mira er veldig sånn skal snuse hele veien på tur, og når hun snuser gir hun blaffen i at jeg ropr, det er nesten umulig å få kontakt. :unsure:

enda vi har trent mye kontakt, hun er bare plutselig blitt en luktefrik, kanskje det nermer seh løpetid?

hmm, litt rart skrevet kanskje, men håper noen har svar på dette. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

HeHe..Skjønner hva du mener!

Har selv hatt samme problemet. Hvis det skjer på noen av turene mine nå så stopper jeg og ser bort, til jeg merker at han ser på meg. Sier kontakt når vi går, hvis ikke det finker gjentar jeg prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette ptoblemet en stund. Det jeg gjorde var å ta hunden min med en plass den kan være løs, feks i skogen. Når hunde ikke fulgte med snudde jeg meg, å gikk andre vei uten å rope eller lage lyd til hunden. Du kan også gjemme deg litt slik at hunden må finne deg. Når jeg hadde gjort dette noen ganger, så hunden må meg veldig ofte. Da er det også mye lettere å ha kontroll på hunden. Tren dette uten å ha Vega med deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette ptoblemet en stund. Det jeg gjorde var å ta hunden min med en plass den kan være løs, feks i skogen. Når hunde ikke fulgte med snudde jeg meg, å gikk andre vei uten å rope eller lage lyd til hunden. Du kan også gjemme deg litt slik at hunden må finne deg. Når jeg hadde gjort dette noen ganger, så hunden må meg veldig ofte. Da er det også mye lettere å ha kontroll på hunden. Tren dette uten å ha Vega med deg :P

Tusen takk for tips :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...