Gå til innhold
Hundesonen.no

fôrvertavtale


janne&kenny

Recommended Posts

har noen erfaring med fôrvertavtale?

jeg skal ha ei dvergchnauzer tispe på fôr til hun har fått 3 valpe kull. da blir hun min på papiret.

er dette en bra måte å gjøre det på? jeg får jo tispa helt gratis da, og jeg er jo en fattig student som ikke har 10.000 kr i baklomma... men jeg er redd for at det kan bli uenighet eller noe jeg ikke er klar over før jeg skriver under på denne avtalen. er det noe dere vil ha mer info om, så bare si ifra:)

takker for alle svar:) trenger det virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å bli enig om og å ha i kontrakten fordeling av utgifter. Hvor går for eksempel skillet mellom forventede utgifter og utgifter knyttet til avl? Det kan virke enkelt, men kan også bli komplisert. Skal DU betale for rabiesvaksinering, i fall de vil bruke en hannhund utenfor Norge og Sverige? Skal du betale for ekstra fôring under drektigheten, selv om hunden er hos deg? Du sier du får hunden gratis, men jeg formoder at du skal dekke noe - så bli enig om nøyaktig hva. Hvem skal betale forsikring? Du vil kanskje ønske en annen forsikring enn de - skal de betale mellomlegget eller alt?

Hvis jeg skulle være fôrvert, ville jeg hatt noe i kontrakten om alder - at de tre kullene skulle være innen en viss alder. Jeg tenker særlig i forhold til om du vil ha egne kull på hunden.

Ha også klart for dere om det er tre kull oppdretteren ønsker. Hva om tispa får en valp i hvert kull? I følge kontrakten skal hunden fremdeles bli din, men de kan jo ombestemme seg, og mene at det er for lite. Still slike hypotetiske spørsmål.